کد خبر:
۴۷۳۹۴ ۱۶:۱۱
۱۳۹۵/۱۱/۱۸
قبضه بازار خودروهای برقی توسط چین
پدال نیور: چین با بیش از 270 هزار ایستگاه برای شارژ خودروهای برقی از پیشکسوتان انرژیهای پاک، مانند آلمان جلو زده است. در آلمان تنها 10 هزار ایستگاه شارژ وجود دارد که محدودیت بزرگی برای استفاده عمومی از خودروهای برقی است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، از سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۲۷۰ هزار ایستگاه برای سوخت خودروهای برقی در چین به کار افتادند. برنامه چین تا سال ۲۰۲۰ بلندپروازانه است. این کشور طرحی دارد که بنا بر آن ظرف سه سال آینده پمپهای سوخت رسانی به خودروهای برقی فاصلهای بیش از یک کیلومتر با یکدیگر نداشته نباشد.
**تا سال آینده میلادی نیز هر شرکت خودوروسازی که میخواهد در چین به فعالیت خود ادامه دهد، باید درصد معینی خودرو برقی تولید کند. از همین حالا روشن است که دایملر، بیام و و فولکس واگن قادر به برآورده ساختن این شرط نیستند. صنایع خودروسازی آلمانی فرصتهای زیادی را برای پیشتازی در این زمینه سوزاندهاند.
**دولت و حزب کمونیست چین قصد دارند این کشور را به اولین قدرت جهان در این صنعت تبدیل کنند و این کار را به هزینه صنایع خودروسازی آلمان انجام میدهند که هنوز "توهم" ساخت بهترین خودروهای جهان را دارند. این نشانه اسارت در گذشته و فراموش کردن آینده است. آینده از آن خودروهای برقی و تجدیدپذیر است.
**در سال ۲۰۱۶ در چین بیش از نیم میلیون خودروی برقی به فروش رفت. این رقم در آلمان به زحمت به ۱۵ هزار رسیده است. یعنی بسیار کمتر از یک درصد. در نروژ از هر دو خودرو، یکی برقی است.
**انقلاب در این زمینه میتواند جهان را از فاجعه زیست محیطی نجات دهد. بدون تغییر در سوخت اتوموبیلها، سخنی از نقطه عطف در حفظ محیط زیست نمیتوان زد.
امید تازه برای محیط زیست
**در چین متقاضیان خودروی بنزینی اغلب باید ماهها و گاه حتی سالها در انتظار اجازه استفاده از اتوموبیل خود بمانند و در صورت تولید گازهای سمی اجازه راندن آن را ندارند. این درحالی است که دولت برای خودروهای برقی بستههای تشویقی زیادی ایجاد کرده است. یک خودروی برقی بلافاصله اجازه استفاده میگیرد و همه جا بدون پرداخت پول میتواند پارک کند.
**در اروپا هنوز "دوزاری" هیچکس نیافتاده است که در چین چه میگذرد؛ نه در مورد خودروهای برقی، نه توربینهای بادی یا مزارع استفاده از انرژی خورشیدی. آلمان در این حوزهها تا سال ۲۰۱۲ پیشتاز بود و حالا جایش را چین گرفته است. برنامه چین این است که ۴۰ درصد خودروها تا سال ۲۰۳۰ برقی شوند که معنایش تولید ۱۵ میلیون خودروی برقی جدید است. این یک امید تازه است برای محیط زیست و خبری هولناک برای صنایع خودروسازی آلمان. "ساخت آلمان" که شهرتی خوب در جهان دارد در آینده نزدیک به "ساخت چین" تغییر نام میدهد.
**شاخصه این خودروها صدای کمتر و تولید نکردن گازهای سمی است. این خودروها نیازی به باک، دنده، کاتالیزاتور و لوله اگزوز یا رادیاتور ندارند.
منبع: ایران جیب
**تا سال آینده میلادی نیز هر شرکت خودوروسازی که میخواهد در چین به فعالیت خود ادامه دهد، باید درصد معینی خودرو برقی تولید کند. از همین حالا روشن است که دایملر، بیام و و فولکس واگن قادر به برآورده ساختن این شرط نیستند. صنایع خودروسازی آلمانی فرصتهای زیادی را برای پیشتازی در این زمینه سوزاندهاند.
**دولت و حزب کمونیست چین قصد دارند این کشور را به اولین قدرت جهان در این صنعت تبدیل کنند و این کار را به هزینه صنایع خودروسازی آلمان انجام میدهند که هنوز "توهم" ساخت بهترین خودروهای جهان را دارند. این نشانه اسارت در گذشته و فراموش کردن آینده است. آینده از آن خودروهای برقی و تجدیدپذیر است.
**در سال ۲۰۱۶ در چین بیش از نیم میلیون خودروی برقی به فروش رفت. این رقم در آلمان به زحمت به ۱۵ هزار رسیده است. یعنی بسیار کمتر از یک درصد. در نروژ از هر دو خودرو، یکی برقی است.
**انقلاب در این زمینه میتواند جهان را از فاجعه زیست محیطی نجات دهد. بدون تغییر در سوخت اتوموبیلها، سخنی از نقطه عطف در حفظ محیط زیست نمیتوان زد.
امید تازه برای محیط زیست
**در چین متقاضیان خودروی بنزینی اغلب باید ماهها و گاه حتی سالها در انتظار اجازه استفاده از اتوموبیل خود بمانند و در صورت تولید گازهای سمی اجازه راندن آن را ندارند. این درحالی است که دولت برای خودروهای برقی بستههای تشویقی زیادی ایجاد کرده است. یک خودروی برقی بلافاصله اجازه استفاده میگیرد و همه جا بدون پرداخت پول میتواند پارک کند.
**در اروپا هنوز "دوزاری" هیچکس نیافتاده است که در چین چه میگذرد؛ نه در مورد خودروهای برقی، نه توربینهای بادی یا مزارع استفاده از انرژی خورشیدی. آلمان در این حوزهها تا سال ۲۰۱۲ پیشتاز بود و حالا جایش را چین گرفته است. برنامه چین این است که ۴۰ درصد خودروها تا سال ۲۰۳۰ برقی شوند که معنایش تولید ۱۵ میلیون خودروی برقی جدید است. این یک امید تازه است برای محیط زیست و خبری هولناک برای صنایع خودروسازی آلمان. "ساخت آلمان" که شهرتی خوب در جهان دارد در آینده نزدیک به "ساخت چین" تغییر نام میدهد.
**شاخصه این خودروها صدای کمتر و تولید نکردن گازهای سمی است. این خودروها نیازی به باک، دنده، کاتالیزاتور و لوله اگزوز یا رادیاتور ندارند.
منبع: ایران جیب
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها