وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد:
دلایل امضای قرارداد رنو با ایدرو
پدال نیوز: ایران خودرو و سایپا درست است که مذاکراتی را با «رنو» انجام دادهاند، اما نه قرادادی امضا کردهاند و نه قراردادی خواهند بست.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، با بیان این مطلب در خصوص اینکه سازمان گسترش با رنو قراردادی امضا کرده و ایرانخودرو و سایپا نیز قراردادهای مجزا بستهاند و از سوی دیگر نیز شرکتی به نام نگینخودرو واردات را انجام میدهد، نگرانیهایی در خصوص زمینه آینده بازار خودرو وجود دارد، اظهار داشت: این صحبتها را اصلاح میکنم؛ ایرانخودرو و سایپا درست است که مذاکراتی را انجام دادهاند، اما نه قرادادی امضا کردهاند و نه قراردادی خواهند بست.
وی ادامه داد: ما به این جمعبندی رسیدیم که آرای مختلف میتواند به ضرر کشور تمام شود، به همین دلیل سازمان ایدرو را که سهامدار دو خودروساز بزرگ کشور نیز هست با رنو وارد مذاکره کردیم که هم برای تولید داخل و سرمایهگذاری مشترک و نیز در صورت لزوم برای واردات اقدام کنند.
نعمت زاده افزود: نگین خودرو نیز بخش خصوصی است که از سالها قبل فعال بوده و واردات را انجام میداده است. قرار بر این شده که نگینخودرو نیز زیر نظر مشارکت ایدرو و رنو کار خود را انجام دهد و با حفظ استقلال سهام عمده آن، زیرمجموعه کار تلقی میشود.
وزیر صنعت، در پاسخ به اینکه برخی معتقدند توجه وزارت صنعت، معدن و تجارت به خودرو بیش از سایر بخشهاست و این رشد مربوط به بخش دولتی است و نه بخش خصوصی، خاطرنشان کرد: خیر اینگونه نیست. خودروسازی ما دولتی نیست، ما به عنوان حاکمیت سیاستگذاریم و این مسئله شامل بخش خصوصی و دولتی میشود. خوشبختانه با توجه به اینکه به حرفهایمان در این بخش توجه شده است، توانستهایم کار را جلو ببریم.
وی ادامه داد: ما به این جمعبندی رسیدیم که آرای مختلف میتواند به ضرر کشور تمام شود، به همین دلیل سازمان ایدرو را که سهامدار دو خودروساز بزرگ کشور نیز هست با رنو وارد مذاکره کردیم که هم برای تولید داخل و سرمایهگذاری مشترک و نیز در صورت لزوم برای واردات اقدام کنند.
نعمت زاده افزود: نگین خودرو نیز بخش خصوصی است که از سالها قبل فعال بوده و واردات را انجام میداده است. قرار بر این شده که نگینخودرو نیز زیر نظر مشارکت ایدرو و رنو کار خود را انجام دهد و با حفظ استقلال سهام عمده آن، زیرمجموعه کار تلقی میشود.
وزیر صنعت، در پاسخ به اینکه برخی معتقدند توجه وزارت صنعت، معدن و تجارت به خودرو بیش از سایر بخشهاست و این رشد مربوط به بخش دولتی است و نه بخش خصوصی، خاطرنشان کرد: خیر اینگونه نیست. خودروسازی ما دولتی نیست، ما به عنوان حاکمیت سیاستگذاریم و این مسئله شامل بخش خصوصی و دولتی میشود. خوشبختانه با توجه به اینکه به حرفهایمان در این بخش توجه شده است، توانستهایم کار را جلو ببریم.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها