معاون اجرایی رئیسجمهور تشریح کرد
جزئیات برنامه دولت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی
پدال نیوز- معاون اجرایی رئیسجمهور با تشریح جزئیات برنامههای دولت برای نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی کشور گفت: قرارداد ۵۰۰ دستگاه اتوبوس بیآرتی در تهران به زودی امضا خواهد شد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از فارس، محمد شریعتمداری در مراسم جایگزینی 40 هزار دستگاه تاکسی فرسوده اظهار داشت: اضافه شدن 400 واگن جدید به ناوگان متروی کشور برنامهریزی شده و علاوه بر این برای اسقاط خودروهای سنگین اعتبار بانکی 22 هزار میلیارد ریالی پیشبینی شده است تا با سود حداقلی در اختیار مردم قرار گیرد.
وی ادامه داد: برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی کشور جهت استفاده از 140 هزار دستگاه خودرو، تأییدیههای دولت حاضر شده و گامهای اولیه برداشته شده است.
به گفته شریعتمداری برای جایگزینی 17 هزار دستگاه اتوبوس فرسوده دیزلی درون شهری مقدمات کار انجام شده و علاوه بر این برای جایگزینی 65 هزار دستگاه کامیون و کشنده بالای 10 تن و با سن بیش از 35 سال برنامهریزیهایی در دولت صورت گرفته است.
وی همچنین از امضای قرارداد نوسازی هزار و 600 دستگاه اتوبوس بین شرکتهای سازنده و شهرداری خبر داد و گفت: اقداماتی برای اسقاط هزار و صد دستگاه مینیبوس فرسوده در تهران نیز به نتیجه نهایی رسیده و برای نوسازی 20 هزار دستگاه وانت فرسوده نیز ثبتنامها در حال انجام است.
معاون اجرایی رئیسجمهور در پایان با بیان اینکه برای استفاده از خودروهای برقی در کشور نیز برنامههایی تبیین شده است، گفت: این برنامهها در قالب برنامه ششم و با همکاری وزارت صنعت، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان مدیریت اجرایی خواهد شد.
وی ادامه داد: برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی کشور جهت استفاده از 140 هزار دستگاه خودرو، تأییدیههای دولت حاضر شده و گامهای اولیه برداشته شده است.
به گفته شریعتمداری برای جایگزینی 17 هزار دستگاه اتوبوس فرسوده دیزلی درون شهری مقدمات کار انجام شده و علاوه بر این برای جایگزینی 65 هزار دستگاه کامیون و کشنده بالای 10 تن و با سن بیش از 35 سال برنامهریزیهایی در دولت صورت گرفته است.
وی همچنین از امضای قرارداد نوسازی هزار و 600 دستگاه اتوبوس بین شرکتهای سازنده و شهرداری خبر داد و گفت: اقداماتی برای اسقاط هزار و صد دستگاه مینیبوس فرسوده در تهران نیز به نتیجه نهایی رسیده و برای نوسازی 20 هزار دستگاه وانت فرسوده نیز ثبتنامها در حال انجام است.
معاون اجرایی رئیسجمهور در پایان با بیان اینکه برای استفاده از خودروهای برقی در کشور نیز برنامههایی تبیین شده است، گفت: این برنامهها در قالب برنامه ششم و با همکاری وزارت صنعت، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان مدیریت اجرایی خواهد شد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها