در طول ۹ ماهه امسال
ضبط 3500 جلد گواهینامه رانندگان متخلف
پدال نیوز: رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا گفت: در طول ۹ ماهه امسال ۳ هزار و ۴۴۷ جلد گواهینامه در سراسر کشور به دلیل رسیدن صاحبانشان به مراحل مختلف محرومیت از رانندگی ضبط شده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، سرهنگ احمد کرمی اسد با اشاره به اینکه استانی که بیشترین تعداد گواهینامه ضبط شده را به خود اختصاص داده، تهران بزرگ است، افزود: ۵۰۰ جلد گواهینامه در استان تهران بزرگ ضبط شده است و صاحبان آن از انجام رانندگی محروم شده اند.
وی ادامه داد: در رتبه دوم استان اصفهان قرار دارد که تعداد ۴۱۸ جلد گواهینامه رانندگان اصفهانی به دلیل انجام تخلفات گوناگون ضبط شده و رتبه سوم نیز به استان مرکزی تعلق دارد و ۲۲۲ جلد گواهینامه رانندگان در استان مرکزی ضبط شده است.
رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور در پاسخ به این سوال که محرومیت در رانندگی چه مراحلی دارد، اضافه کرد: سه مرحله وجود دارد. در مرحله اول اگر متخلف به دلیل تخلفات بیستگانه، ۳۰ نمره منفی کسب کند، به مدت ۳ ماه حق رانندگی ندارد. بعد از سه ماه با پرداخت جریمه مربوطه بار دیگر می تواند وارد چرخه ترافیک شود. اگر مجددا ۲۵ نمره منفی کسب کند، وارد مرحله دوم شده و به مدت ۶ ماه از رانندگی محروم می شود. بعد از ۶ ماه با پرداخت جریمه می تواند فرصتی برای رانندگی داشته باشد.
کرمی اسد تصریح کرد: اگر راننده باز هم قوانین را رعایت نکند و ۲۰ نمره منفی کسب کند، وارد مرحله سوم شده و بعد از کسب این ۲۰ نمره گواهینامهاش باطل می شود و تا یکسال حق رانندگی نخواهد داشت.
وی گفت: افرادی که گواهینامههایشان در این پروسه باطل می شود، برای دریافت گواهینامه باید از صفر شروع کرده و بار دیگر برای دریافت گواهینامه از آموزشگاه های سطح شهر استفاده کنند.
منبع: مهر
وی ادامه داد: در رتبه دوم استان اصفهان قرار دارد که تعداد ۴۱۸ جلد گواهینامه رانندگان اصفهانی به دلیل انجام تخلفات گوناگون ضبط شده و رتبه سوم نیز به استان مرکزی تعلق دارد و ۲۲۲ جلد گواهینامه رانندگان در استان مرکزی ضبط شده است.
رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور در پاسخ به این سوال که محرومیت در رانندگی چه مراحلی دارد، اضافه کرد: سه مرحله وجود دارد. در مرحله اول اگر متخلف به دلیل تخلفات بیستگانه، ۳۰ نمره منفی کسب کند، به مدت ۳ ماه حق رانندگی ندارد. بعد از سه ماه با پرداخت جریمه مربوطه بار دیگر می تواند وارد چرخه ترافیک شود. اگر مجددا ۲۵ نمره منفی کسب کند، وارد مرحله دوم شده و به مدت ۶ ماه از رانندگی محروم می شود. بعد از ۶ ماه با پرداخت جریمه می تواند فرصتی برای رانندگی داشته باشد.
کرمی اسد تصریح کرد: اگر راننده باز هم قوانین را رعایت نکند و ۲۰ نمره منفی کسب کند، وارد مرحله سوم شده و بعد از کسب این ۲۰ نمره گواهینامهاش باطل می شود و تا یکسال حق رانندگی نخواهد داشت.
وی گفت: افرادی که گواهینامههایشان در این پروسه باطل می شود، برای دریافت گواهینامه باید از صفر شروع کرده و بار دیگر برای دریافت گواهینامه از آموزشگاه های سطح شهر استفاده کنند.
منبع: مهر
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها