عضو شورای رقابت:
خودروسازان باز پرداخت وامهای دریافتی را آغاز کنند
پدال نیوز- عضو شورای رقابت گفت: با توجه به پایان سال مالی شرکتهای خودروسازی و حضور مدیران ساپیا و ایرانخودرو در کمیسیون صنایع، منتظر هستیم تا گزارشی از روند بازپرداخت تسهیلات به مجلس ارائه شود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایلنا ، عضو شورای رقابت در خصوص نحوه بازپرداخت تسهیلاتی که خودروسازها در چند سال اخیر دریافت کردهاند، گفت: با توجه به رونق صنعت خودرو در کشور، خودروسازان باید نسبت به بازپرداخت تسهیلات دریافتی، اقدام کنند.
محمدرضا فولادگر ادامه داد: رکودی که دو سال پیش صنعت خودرو دچار آن شد باعث حرکت نزولی تولید خودرو در کشور شد اما از سال گذشته وضعیت بهتر شده و تولید آنها افزایش پیدا کرده است. به طوری که شرکتی مانند سایپا 40 درصد افزایش تولید نسبت به دوران رکود داشته است.
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما امیدواریم با رونق این شرکتها روند بازپرداخت تسهیلات آغاز شود زیرا معوقات بانکی سبب میشود هزینههای مالی این شرکتها افزایش پیدا کند. در این صورت هزینه تمام شده خودروهای تولیدی افزایش پیدا میکند.
فولادگر ادامه داد: یکی از دلایلی که امروز شرکتهای خودروسازی ما نمیتوانند رقابت کنند همین مسئله است و اگر کمک دولت با تعرفهگذاری نبود الان وضعیت خودروسازی کشورمان اسفناک بود.
وی ادامه داد: مطابق قانون، مجلس این اختیار را به دولت داد که در زمینه تعرفهگذاری خود مستقلاً تصمیم بگیرد تا بتواند بازار را مدیریت کند.
فولادگر در پایان تصریح کرد: با توجه به پایان سال مالی شرکتهای خودروسازی و حضور مدیران ساپیا و ایرانخودرو در کمیسیون صنایع منتظر هستیم تا گزارشی از روند بازپرداخت تسهیلات به مجلس ارائه شود.
محمدرضا فولادگر ادامه داد: رکودی که دو سال پیش صنعت خودرو دچار آن شد باعث حرکت نزولی تولید خودرو در کشور شد اما از سال گذشته وضعیت بهتر شده و تولید آنها افزایش پیدا کرده است. به طوری که شرکتی مانند سایپا 40 درصد افزایش تولید نسبت به دوران رکود داشته است.
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما امیدواریم با رونق این شرکتها روند بازپرداخت تسهیلات آغاز شود زیرا معوقات بانکی سبب میشود هزینههای مالی این شرکتها افزایش پیدا کند. در این صورت هزینه تمام شده خودروهای تولیدی افزایش پیدا میکند.
فولادگر ادامه داد: یکی از دلایلی که امروز شرکتهای خودروسازی ما نمیتوانند رقابت کنند همین مسئله است و اگر کمک دولت با تعرفهگذاری نبود الان وضعیت خودروسازی کشورمان اسفناک بود.
وی ادامه داد: مطابق قانون، مجلس این اختیار را به دولت داد که در زمینه تعرفهگذاری خود مستقلاً تصمیم بگیرد تا بتواند بازار را مدیریت کند.
فولادگر در پایان تصریح کرد: با توجه به پایان سال مالی شرکتهای خودروسازی و حضور مدیران ساپیا و ایرانخودرو در کمیسیون صنایع منتظر هستیم تا گزارشی از روند بازپرداخت تسهیلات به مجلس ارائه شود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها