کد خبر:
۴۵۳۱۲ ۱۶:۱۵
۱۳۹۵/۱۰/۲۵
هشدار به مدیران ارشد فولکس واگن
پدال نیوز: به گفته منابع آگاه، پس از اینکه شش مدیر سابق و کنونی فولکس واگن به دلیل نقش خود در رسوایی تقلب در تستهای آلایندگی دیزلی این خودروساز در آمریکا تحت پیگرد قرار گرفتند، هشدار دریافت کرده بودند که به این کشور سفر نکنند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، بر اساس گزارش رویترز، یکی از این شش مدیر تحت پیگرد اولویه اشمیت بود که شنبه گذشته زمانی که در حال بازگشت از تعطیلاتش در کوبا به آلمان بود، در فرودگاه بینالمللی میامی دستگیر شد.
به گزارش ایسنا، اشمیت که یکی از مدیران سابق فولکس واگن در آمریکا بود، در تحقیقات آلایندگی دیزلی نامش به میان آمده است و پس از دستگیری، با مخالفت قاضی برای آزادی به قید ضمانت، در بازداشت ماند.
طبق قانون اساسی آلمان، شهروندان آلمانی تنها به سایر کشورهای اتحادیه اروپا یا یک دادگاه بینالمللی قابل استرداد هستند، اما خروج از آلمان آنها را در معرض خطر استرداد به آمریکا از سوی یک کشور ثالث قرار میدهد.
به گفته منابع حقوقی، مدیران متعدد فولکس واگن این توصیه را دریافت کرده بودند که به آمریکا سفر نکنند.
یک مشاور حقوقی دیگر به رویترز گفت: این توصیه به مدیرانی که هنوز با اتهامی در خصوص آلایندگی دیزلی در آمریکا روبهرو نبودند، مطرح شده بود.
به گفته یک منبع حقوقی، اشمیت یکی از مدیرانی بود که وکلای فولکس واگن به آنها هشدار داده بودند به آمریکا سفر نکنند.
این خودروساز آلمانی چهارشنبه گذشته در یک قرارداد با وزارت دادگستری آمریکا، موافقت کرد ۴.۳ میلیارد دلار برای حل و فصل کلیه اتهامات مربوط به آلایندگی دیزلی پرداخت کند که بزرگترین جریمه صادره برای یک خودروساز در تاریخ آمریکا به شمار می رود با این همه لورتا لینچ، دادستان کل، اظهار کرد: وزارت دادگستری همچنان میتواند اشخاص مسئول و دخیل در طرح تقلب در آلایندگی دیزلی را تحت پیگرد قرار دهد.
دفتر پلیس جنایی فدرال آلمان اعلام کرده است هیچ تقاضایی برای استرداد پنج مدیر دیگر فولکس واگن که در ارتباط با آلایندگی دیزلی در آمریکا تحت پیگرد قرار گرفته اند، دریافت نکرده است.
با توجه به خطر استرداد از سوی یک کشور ثالث، عدم تمایل برای خروج مدیران ارشد فولکس واگن از آلمان، مشکلات قابل ملاحظهای برای بزرگترین خودروساز اروپا ایجاد میکنند. این شرکت بیش از ۶۰۰ هزار کارمند در سراسر جهان دارد و ۸۸ درصد از خودروهایش را در خارج از آلمان میفروشد.
تنها هربرت دیس، یکی از اعضای هیات مدیره فولکس واگن برای حضور در نمایشگاه بینالمللی خودروی دیتروی به آمریکا سفر کرد. هربرت دیس، رییس برند خودروی سواری فولکس واگن است که در ژوییه سال ۲۰۱۵ تنها دو ماه و نیم پیش از اینکه رسوایی آلایندگی فولکس واگن در آمریکا علنی شود، به این سمت منصوب شد.
یک مدیر ارشد برند فولکس واگن تصمیم دیس برای سفر به دیترویت را جسورانه خواند و گفت: همتایان وی برای عدم ترک آلمان به دلیل خطر پیگرد در آمریکا هشدار دریافت کرده اند.
به گزارش ایسنا، اشمیت که یکی از مدیران سابق فولکس واگن در آمریکا بود، در تحقیقات آلایندگی دیزلی نامش به میان آمده است و پس از دستگیری، با مخالفت قاضی برای آزادی به قید ضمانت، در بازداشت ماند.
طبق قانون اساسی آلمان، شهروندان آلمانی تنها به سایر کشورهای اتحادیه اروپا یا یک دادگاه بینالمللی قابل استرداد هستند، اما خروج از آلمان آنها را در معرض خطر استرداد به آمریکا از سوی یک کشور ثالث قرار میدهد.
به گفته منابع حقوقی، مدیران متعدد فولکس واگن این توصیه را دریافت کرده بودند که به آمریکا سفر نکنند.
یک مشاور حقوقی دیگر به رویترز گفت: این توصیه به مدیرانی که هنوز با اتهامی در خصوص آلایندگی دیزلی در آمریکا روبهرو نبودند، مطرح شده بود.
به گفته یک منبع حقوقی، اشمیت یکی از مدیرانی بود که وکلای فولکس واگن به آنها هشدار داده بودند به آمریکا سفر نکنند.
این خودروساز آلمانی چهارشنبه گذشته در یک قرارداد با وزارت دادگستری آمریکا، موافقت کرد ۴.۳ میلیارد دلار برای حل و فصل کلیه اتهامات مربوط به آلایندگی دیزلی پرداخت کند که بزرگترین جریمه صادره برای یک خودروساز در تاریخ آمریکا به شمار می رود با این همه لورتا لینچ، دادستان کل، اظهار کرد: وزارت دادگستری همچنان میتواند اشخاص مسئول و دخیل در طرح تقلب در آلایندگی دیزلی را تحت پیگرد قرار دهد.
دفتر پلیس جنایی فدرال آلمان اعلام کرده است هیچ تقاضایی برای استرداد پنج مدیر دیگر فولکس واگن که در ارتباط با آلایندگی دیزلی در آمریکا تحت پیگرد قرار گرفته اند، دریافت نکرده است.
با توجه به خطر استرداد از سوی یک کشور ثالث، عدم تمایل برای خروج مدیران ارشد فولکس واگن از آلمان، مشکلات قابل ملاحظهای برای بزرگترین خودروساز اروپا ایجاد میکنند. این شرکت بیش از ۶۰۰ هزار کارمند در سراسر جهان دارد و ۸۸ درصد از خودروهایش را در خارج از آلمان میفروشد.
تنها هربرت دیس، یکی از اعضای هیات مدیره فولکس واگن برای حضور در نمایشگاه بینالمللی خودروی دیتروی به آمریکا سفر کرد. هربرت دیس، رییس برند خودروی سواری فولکس واگن است که در ژوییه سال ۲۰۱۵ تنها دو ماه و نیم پیش از اینکه رسوایی آلایندگی فولکس واگن در آمریکا علنی شود، به این سمت منصوب شد.
یک مدیر ارشد برند فولکس واگن تصمیم دیس برای سفر به دیترویت را جسورانه خواند و گفت: همتایان وی برای عدم ترک آلمان به دلیل خطر پیگرد در آمریکا هشدار دریافت کرده اند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش