کد خبر:
۴۴۱۹۷ ۱۴:۳۷
۱۳۹۵/۱۰/۱۱
سرنوشت دیزلها در 2020 چه میشود؟
پدال نیوز- روزنامه فایننشال تایمز با انتشار تحلیلی نوشت که تا سال ۲۰۲۰ خودروهای دیزلی در بازار آمریکا ناپدید میشوند و این روند در سطح جهان نیز در یک بازه ۱۰ ساله تکرار میشود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از خبرآنلاین، یکی از مهمترین نشانههای این اتفاق، کاهش شدید سهم بازار خودروهای دیزلی در بازار آمریکا است. سهم خودروهای دیزلی از بازار آمریکا از 2/ 4 درصد در سال 2006 به کمتر از 2 درصد در سال 2015 رسیده است.
آمریکاییها خودروهای هیبریدی و الکتریکی را جایگزین گازوئیلسوزها کردهاند؛ چرا که سه مزیت اصلی آنها یعنی آلایندگی پایین و مصرف کم و شتاب بالا را بهصورت بسیار بهتری دارند. در اروپا نیز وضعیت بهتر از آمریکا نیست. دولتهای اروپایی کم کم در حال ایراد گرفتن از دیزلها هستند.
رسوایی سال گذشته فولکس واگن این روند را تشدید کرده است. طرحهای جایگزین در حال تهیه است تا مشوقهایی را که برای خرید خودرو دیزل داده میشد با شرایط بهتری به خودروهای الکتریکی بدهد؛ خودروهایی که اصلیترین دشمن دیزلیها به حساب میآیند. با این حال برخی تحلیلها نیز وجود دارد که میگویند خودروهای دیزلی ناپدید نمیشوند، بلکه از کشورهای توسعه یافته به کشورهای در حال توسعه کوچ میکنند.
شهرداران پاریس، مکزیکو، مادرید و آتن در جریان نشست دوسالانه رهبران شهرهای عمده گفتهاند که رفتوآمد خودروهای دیزلی یکی از عوامل تشدید آلودگی هوای شهرهای بزرگ است و در نتیجه، ممنوعیت ورود آنها به این شهرها به بهبود کیفیت هوا کمک خواهد کرد. سازمان بهداشت جهانی نیز میگوید هرساله، حدود 3 میلیون نفر در جهان در اثر ابتلا به امراض مرتبط با تنفس هوای آلوده در خارج از خانهها جان خود را از دست میدهند.
موتورهای دیزلی به دو صورت باعث افزایش آلودگی هوا میشوند. این موتورها تولیدکننده ذرات معلق یا دوده و اکسید نیتروژن هستند. دوده با نفوذ به ریه به بروز عوارض قلبی و عروقی و مرگومیر ناشی از آن کمک میکند و اکسید نیتروژن عاملی در ایجاد اوزون در سطح زمین است که باعث تشدید دشواری تنفسی حتی برای کسانی میشود که سابقه امراض تنفسی نداشتهاند. با افزایش شواهد حاکی از خطرات موتورهای دیزلی برای سلامت ساکنان شهرهای بزرگ، گروههای حفاظت از محیطزیست درصدد بودهاند تا مقررات جدیدی را برای محدود کردن استفاده از این نوع موتورها به تصویب برسانند.
شهرداران پایتختهای اسپانیا، فرانسه، مکزیک و یونان همچنین متعهد شدند که تا سال 2025 میلادی تمامی توان خود را برای استفاده از خودروهای برقی، هیدروژنی و دوگانهسوز به کار گیرند. شهردار مکزیکو گفته است این شهر با مشکل مضاعف آلودگی هوا و ترافیک سنگین مواجه است اما با افزایش تسهیلات جدید ترابری شهری در نظر دارد با این وضعیت مقابله کند. شهر پاریس تاکنون اقداماتی را برای کاهش آلودگی ناشی از موتورهای دیزلی به اجرا گذاشته و در حال حاضر، رفتوآمد خودروهای دیزلسوز با عمر بیش از 20 سال به داخل شهر ممنوع است و قرار است تا سال 2020، هرسال یک سال از این رقم کاسته شود.
آمریکاییها خودروهای هیبریدی و الکتریکی را جایگزین گازوئیلسوزها کردهاند؛ چرا که سه مزیت اصلی آنها یعنی آلایندگی پایین و مصرف کم و شتاب بالا را بهصورت بسیار بهتری دارند. در اروپا نیز وضعیت بهتر از آمریکا نیست. دولتهای اروپایی کم کم در حال ایراد گرفتن از دیزلها هستند.
رسوایی سال گذشته فولکس واگن این روند را تشدید کرده است. طرحهای جایگزین در حال تهیه است تا مشوقهایی را که برای خرید خودرو دیزل داده میشد با شرایط بهتری به خودروهای الکتریکی بدهد؛ خودروهایی که اصلیترین دشمن دیزلیها به حساب میآیند. با این حال برخی تحلیلها نیز وجود دارد که میگویند خودروهای دیزلی ناپدید نمیشوند، بلکه از کشورهای توسعه یافته به کشورهای در حال توسعه کوچ میکنند.
شهرداران پاریس، مکزیکو، مادرید و آتن در جریان نشست دوسالانه رهبران شهرهای عمده گفتهاند که رفتوآمد خودروهای دیزلی یکی از عوامل تشدید آلودگی هوای شهرهای بزرگ است و در نتیجه، ممنوعیت ورود آنها به این شهرها به بهبود کیفیت هوا کمک خواهد کرد. سازمان بهداشت جهانی نیز میگوید هرساله، حدود 3 میلیون نفر در جهان در اثر ابتلا به امراض مرتبط با تنفس هوای آلوده در خارج از خانهها جان خود را از دست میدهند.
موتورهای دیزلی به دو صورت باعث افزایش آلودگی هوا میشوند. این موتورها تولیدکننده ذرات معلق یا دوده و اکسید نیتروژن هستند. دوده با نفوذ به ریه به بروز عوارض قلبی و عروقی و مرگومیر ناشی از آن کمک میکند و اکسید نیتروژن عاملی در ایجاد اوزون در سطح زمین است که باعث تشدید دشواری تنفسی حتی برای کسانی میشود که سابقه امراض تنفسی نداشتهاند. با افزایش شواهد حاکی از خطرات موتورهای دیزلی برای سلامت ساکنان شهرهای بزرگ، گروههای حفاظت از محیطزیست درصدد بودهاند تا مقررات جدیدی را برای محدود کردن استفاده از این نوع موتورها به تصویب برسانند.
شهرداران پایتختهای اسپانیا، فرانسه، مکزیک و یونان همچنین متعهد شدند که تا سال 2025 میلادی تمامی توان خود را برای استفاده از خودروهای برقی، هیدروژنی و دوگانهسوز به کار گیرند. شهردار مکزیکو گفته است این شهر با مشکل مضاعف آلودگی هوا و ترافیک سنگین مواجه است اما با افزایش تسهیلات جدید ترابری شهری در نظر دارد با این وضعیت مقابله کند. شهر پاریس تاکنون اقداماتی را برای کاهش آلودگی ناشی از موتورهای دیزلی به اجرا گذاشته و در حال حاضر، رفتوآمد خودروهای دیزلسوز با عمر بیش از 20 سال به داخل شهر ممنوع است و قرار است تا سال 2020، هرسال یک سال از این رقم کاسته شود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها