دبیر انجمن خودروسازان ایران:
ایران از خودروسازی پژو غرامت میگیرد
پدال نیوز: دبیر انجمن خودروسازان ایران با اشاره به مذاکرات ایران خودرو با شرکت پژوی فرانسه درباره نقض تعهداتش گفت: ایران خودرو در صدد گرفتن غرامت از این پژو است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، احمد نعمت بخش در گفتوگویی افزود: مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرده در صورتی که به گرفتن غرامت از پژو موفق نشویم، قرارداد آتی به گونهای تنظیم خواهد شد که این خسارتها جبران شود.
وی با اشاره به اینکه در هر قراردادی بند شرایط اضطراری (فورس ماژور) وجود دارد و در صورت نیاز میتوان به آن استناد کرد، گفت: شرکت پژو نیز در قرارداد با ایران خودرو از بند مذکور استفاده کرد و در پی بروز تحریمها و انجام نشدن برخی تعهدات ایران خودرو مانند حواله کردن یورو و دلار از طرف ایران، شرکت پژو قراردادش را ناتمام رها کرد.
او ادامه داد: طبیعی است که پژو بر خلاف سیاستهای دولت فرانسه، قادر به همکاری با ایران نبود.
دبیر انجمن خودروسازان ایران تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر درهای جهان بر روی ایران گشوده شده است، هیچ الزامی به ادامه قراداد با شرکت پژو نیست و باید امتیازات رقبای آن را بررسی کرد.
نعمت بخش اظهار کرد: شرکتهایی که مایل به سرمایه گذاری در ایران هستند، باید شرایطی از قبیل صادرات 30 درصدی خودروی تولیدی مشترک و سهم 40 درصدی قطعه سازان داخلی از آن را در نظر بگیرند. همچنین خودروهای مشترک باید قیمت و کیفیت مناسب داشته باشد.
به گفته او با توجه به مناقصاتی که در نظرگرفته خواهد شد، حداقل 2 سال زمان نیاز است تا این موارد اعمال شده و سرمایهگذاری این شرکتها در داخل انجام شود و خودروی جدیدی به بازار بیاید. بازار خبر
وی با اشاره به اینکه در هر قراردادی بند شرایط اضطراری (فورس ماژور) وجود دارد و در صورت نیاز میتوان به آن استناد کرد، گفت: شرکت پژو نیز در قرارداد با ایران خودرو از بند مذکور استفاده کرد و در پی بروز تحریمها و انجام نشدن برخی تعهدات ایران خودرو مانند حواله کردن یورو و دلار از طرف ایران، شرکت پژو قراردادش را ناتمام رها کرد.
او ادامه داد: طبیعی است که پژو بر خلاف سیاستهای دولت فرانسه، قادر به همکاری با ایران نبود.
دبیر انجمن خودروسازان ایران تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر درهای جهان بر روی ایران گشوده شده است، هیچ الزامی به ادامه قراداد با شرکت پژو نیست و باید امتیازات رقبای آن را بررسی کرد.
نعمت بخش اظهار کرد: شرکتهایی که مایل به سرمایه گذاری در ایران هستند، باید شرایطی از قبیل صادرات 30 درصدی خودروی تولیدی مشترک و سهم 40 درصدی قطعه سازان داخلی از آن را در نظر بگیرند. همچنین خودروهای مشترک باید قیمت و کیفیت مناسب داشته باشد.
به گفته او با توجه به مناقصاتی که در نظرگرفته خواهد شد، حداقل 2 سال زمان نیاز است تا این موارد اعمال شده و سرمایهگذاری این شرکتها در داخل انجام شود و خودروی جدیدی به بازار بیاید. بازار خبر
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها