عضو کمیسیون انرژی:
مجلس رأی به حفظ کارت سوخت خواهد داد
پدال نیوز- عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه بیشتر اعضای کمیسیون موافق ماندن حفظ کارت سوخت هستند، گفت: با توجه به اینکه این طرح که به امضای بیش از ۱۲۰ نفر رسیده است در صحن علنی مجلس رأی خواهد آورد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از فارس ، احمد مرادی اظهار داشت: سامانه هوشمند کارت سوخت به دلیل حاکم کردن ساز و کار شفافیت در شبکه توزیع سوخت و همچنین به تبع آن جلوگیری از قاچاق سازمان یافته در کشور، توانست به عنوان یکی از سامانههای موفق در طی این سالیان مطرح شود که اکنون در شرایطی قرار گرفته است که مخالفان شفافیت، تداوم این سامانه را بر نمیتابند.
عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه سامانه هوشمند کارت سوخت ظرفیت مناسبی برای کنترل مصرف در حوزه انرژی است، بیان کرد: تا مقطعی که از کارت سوخت به صورت دو نرخی استفاده میشد این سامانه به خوبی توانسته بود در برابر فساد و سوء استفاده سد محکمی ایجاد کند.
مرادی با بیان اینکه پس از روی کارآمدن دولت یازدهم سرنوشت سامانه هوشمندکارت سوخت دچار وارونگی شد، توضیح داد: با همه سنگاندازیهایی که در برابر این سامانه پر دستاورد شد، درنهایت دولت با تک نرخی کردن عرضه بنزین عملا از کارکردهای سامانه هوشمند سوخت کاست.
این نماینده مجلس دهم افزود: به عبارت سادهتر دولت یازدهم نتوانست از ظرفیتهای بالقوه و بالفعل این سامانه هوشمند برای جلوگیری از فسادهای درون بخش سوخت به صورت تمام و کمال استفاده کند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما معتقدیم با برچیدن تدریجی زیر ساختهای سامانه هوشمند کارت سوخت توان دولت و کشور در آینده در برابر بحرانهای احتمالی کاسته خواهد شد.
مرادی با تاکید بر اینکه لازمه جلوگیری از فساد در بخش انرژی بهره بردن از یک سامانه هوشمند است، توضیح داد: بدیهیترین نگاه سیستمی و کارشناسی در حوزه انرژی و به ویژه بنزین که به عنوان کالای ارزشمند و تاثیرگذار است و عملکرد حجم زیادی از بخش تولید، واردات و توزیع کشور را به خود اختصاص داده است آن است که دولت جهت نظارت بر شبکه توزیع و جلوگیری از انحراف سوخت از شبکه توزیع نیازمند استفاده از سامانهای هوشمند است.
وی با بیان اینکه به نظر بنده تصمیم دولت برای سنگ اندازی در مسیر این سامانه و در نهایت برچیده شدن تدریجی آن تصمیمی عاقلانه و کارشناسی شده نیست، خاطر نشان کرد: سرانجام این تصمیم نادرست در قبال نماندن سامانه هوشمند کارت سوخت، مهیا شدن بستر مناسبی برای فساد و مفسدان خواهد بود.
این نماینده مجلس بیان کرد: به عنوان نمایندگان مردم و خادمان ملت نباید هیچ وقت هیچ واهمهای از شفاف سازی داشته باشیم؛ به موجب همین دلایل و استدلال های منطقی و متقن و گره خورده با منافع ملی بنده با طرح حفظ کارت سوخت موافقم.
وی در پایان در پاسخ به این پرسش که طرح اصلاح ماده یک قانون توسعه حمل و نقل یا همان طرح حفظ کارت سوخت چه زمانی در کمیسیون انرژی مطرح خواهد شد، گفت: با توجه به ازدیاد طرح ها و همچنین لوایح دولت در کمیسیون، ممکن است دو هفته آینده در کمیسیون انرژی مطرح شود.
وی با بیان اینکه نظر عمده اعضای کمیسیون نیز موافق ماندن حفظ کارت سوخت است، ادامه داد: با توجه به اینکه طرح به امضای بیش از 120 نفر رسیده است حتما به صحن علنی خواهد رسید و بنده مطمئنم که در صحن هم رای خواهد آورد.
عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه سامانه هوشمند کارت سوخت ظرفیت مناسبی برای کنترل مصرف در حوزه انرژی است، بیان کرد: تا مقطعی که از کارت سوخت به صورت دو نرخی استفاده میشد این سامانه به خوبی توانسته بود در برابر فساد و سوء استفاده سد محکمی ایجاد کند.
مرادی با بیان اینکه پس از روی کارآمدن دولت یازدهم سرنوشت سامانه هوشمندکارت سوخت دچار وارونگی شد، توضیح داد: با همه سنگاندازیهایی که در برابر این سامانه پر دستاورد شد، درنهایت دولت با تک نرخی کردن عرضه بنزین عملا از کارکردهای سامانه هوشمند سوخت کاست.
این نماینده مجلس دهم افزود: به عبارت سادهتر دولت یازدهم نتوانست از ظرفیتهای بالقوه و بالفعل این سامانه هوشمند برای جلوگیری از فسادهای درون بخش سوخت به صورت تمام و کمال استفاده کند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما معتقدیم با برچیدن تدریجی زیر ساختهای سامانه هوشمند کارت سوخت توان دولت و کشور در آینده در برابر بحرانهای احتمالی کاسته خواهد شد.
مرادی با تاکید بر اینکه لازمه جلوگیری از فساد در بخش انرژی بهره بردن از یک سامانه هوشمند است، توضیح داد: بدیهیترین نگاه سیستمی و کارشناسی در حوزه انرژی و به ویژه بنزین که به عنوان کالای ارزشمند و تاثیرگذار است و عملکرد حجم زیادی از بخش تولید، واردات و توزیع کشور را به خود اختصاص داده است آن است که دولت جهت نظارت بر شبکه توزیع و جلوگیری از انحراف سوخت از شبکه توزیع نیازمند استفاده از سامانهای هوشمند است.
وی با بیان اینکه به نظر بنده تصمیم دولت برای سنگ اندازی در مسیر این سامانه و در نهایت برچیده شدن تدریجی آن تصمیمی عاقلانه و کارشناسی شده نیست، خاطر نشان کرد: سرانجام این تصمیم نادرست در قبال نماندن سامانه هوشمند کارت سوخت، مهیا شدن بستر مناسبی برای فساد و مفسدان خواهد بود.
این نماینده مجلس بیان کرد: به عنوان نمایندگان مردم و خادمان ملت نباید هیچ وقت هیچ واهمهای از شفاف سازی داشته باشیم؛ به موجب همین دلایل و استدلال های منطقی و متقن و گره خورده با منافع ملی بنده با طرح حفظ کارت سوخت موافقم.
وی در پایان در پاسخ به این پرسش که طرح اصلاح ماده یک قانون توسعه حمل و نقل یا همان طرح حفظ کارت سوخت چه زمانی در کمیسیون انرژی مطرح خواهد شد، گفت: با توجه به ازدیاد طرح ها و همچنین لوایح دولت در کمیسیون، ممکن است دو هفته آینده در کمیسیون انرژی مطرح شود.
وی با بیان اینکه نظر عمده اعضای کمیسیون نیز موافق ماندن حفظ کارت سوخت است، ادامه داد: با توجه به اینکه طرح به امضای بیش از 120 نفر رسیده است حتما به صحن علنی خواهد رسید و بنده مطمئنم که در صحن هم رای خواهد آورد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش