قرارداد رنو در آستانه امضا
پدال نیوز- در شرایطی که حدود دو ماه از توافقنامه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و رنو برای همکاری مشترک میگذرد، طبق گفته مدیرعامل این سازمان، دو طرف احتمالا ظرف یکی دو هفته آینده، این توافقنامه را به قرارداد تبدیل خواهند کرد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، آن طور که منصور معظمی مدیرعامل سازمان گسترش در گفتوگوی چندی پیش خود عنوان کرد، توافقنامه با رنو در اواخر نوامبر امسال (مطابق با یکی دو هفته ابتدایی آذر ماه) به قرارداد تبدیل خواهد شد.این توافقنامه که در جریان نمایشگاه بینالمللی خودرو پاریس میان سازمان گسترش و رنو به امضا رسید، همکاری مشترک دو طرف را در پی خواهد داشت. بر این اساس، رنو با سهمی 60 درصدی در توافقنامه موردنظر، به نوعی حضوری مستقل را در خودروسازی ایران تجربه خواهد کرد و سازمان گسترش به مرور زمان سهم 40 درصدی خود را به این خودروساز فرانسوی واگذار خواهد کرد. اگرچه مسوولان سازمان گسترش میگویند طبق توافقنامه امضا شده، سایت بن رو (متعلق به سایپا) در اختیار رنو قرار خواهد گرفت، با این حال هنوز این موضوع به تایید رسمی سایپاییها نرسیده است.
البته چه بن رو در اختیار رنو قرار بگیرد و چه نه، لطمهای به حضور مستقل این شرکت فرانسوی در خودروسازی کشور نخواهد خورد، زیرا رنوییها در هر صورت سایتی اختصاصی را برای تولید محصولات موردنظر خود دست و پا خواهند کرد.اگر آن طور که مدیرعامل سازمان گسترش گفته، قرارداد با رنو طی یکی دو هفته پیش رو امضا شود و بن رو نیز در اختیار رنوییها قرار گیرد، احتمالا از اواخر سال آینده، همکاری مشترک دو طرف وارد فاز اجرایی خواهد شد.تا به امروز حضور پژو در خودروسازی ایران پس از دوران تحریم، قطعی شده و صحبت از حضور شرکتهایی مانند فولکس واگن و فیات نیز هست.
البته چه بن رو در اختیار رنو قرار بگیرد و چه نه، لطمهای به حضور مستقل این شرکت فرانسوی در خودروسازی کشور نخواهد خورد، زیرا رنوییها در هر صورت سایتی اختصاصی را برای تولید محصولات موردنظر خود دست و پا خواهند کرد.اگر آن طور که مدیرعامل سازمان گسترش گفته، قرارداد با رنو طی یکی دو هفته پیش رو امضا شود و بن رو نیز در اختیار رنوییها قرار گیرد، احتمالا از اواخر سال آینده، همکاری مشترک دو طرف وارد فاز اجرایی خواهد شد.تا به امروز حضور پژو در خودروسازی ایران پس از دوران تحریم، قطعی شده و صحبت از حضور شرکتهایی مانند فولکس واگن و فیات نیز هست.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها