«پارکبانها» مجاز به دریافت وجه نقدی هستند؟
پدال نیوز: معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران در مورد فعالیت پارکبانها در معابر پایتخت توضیخاتی ارائه کرد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا ، مازیار حسینی در مورد وضعیت پارکبانها با بیان اینکه عملا از سال 94 تاکنون سازمان حمل ونقل و ترافیک قراردادی با پارکبانها ندارد، گفت: 30 هزار فضای پارک حاشیهای در تهران وجود دارد که تنها 15هزار فضا به پارکومتر مجهز هستند که البته نظارت بر نحوه فعالیت آن، براساس قانون برعهده پلیس است.
وی با بیان اینکه روند برگزاری مناقصه 15هزار فضای پارک دیگر باقی مانده در حال برگزاری است، تصریح کرد: با نصب پارکومترهای باقی مانده که عوارض آن براساس مصوبه شورای شهر تعیین میشود مردم میتوانند از کیف پولهای الکترونیک استفاده کرده و عملا دیگر نیازی به حضور پارکبان نیست.
وی در پاسخ به این سوال که اگر پارکبانها با شهرداری قرارداد همکاری ندارند پس پولهایی که مردم می پردازند چه می شود؟ گفت: پولی که بابت پارک حاشیهای اخذ میشود به حساب خزانه و نه شهرداری ریخته می شود؛ البته برخی مراکز عمومی و خصوصی همچون رستورانها پارکبانهایی برای خود استخدام کرده و پارکهای حاشیه آنها را برای مشتریان خود نگه می دارند که تعیین تکلیف آنها قاعدتا در مراجع ذی ربط باید صورت پذیرد.
حسینی با بیان اینکه برخورد سلبی صرف جوابگو نیست، گفت: البته با گسترش پارکومترها در سراسر شهر وجود پارکبان معنا و مفهومی ندارد هرچند که طی مکاتبه با شرکت شهربان درخواست کردیم که بررسی لازم صورت گیرد تا به تدریج شاهد حذف پارکبان ها باشیم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا فعالیت پارکبانها غیر مجاز است؟ گفت: از نظر قانونی فعالیت پارکبان بلامانع است؛ اما قانون ذکر کرده است که این افراد مجاز به دریافت پول نقدی نیستند.
وی با بیان اینکه روند برگزاری مناقصه 15هزار فضای پارک دیگر باقی مانده در حال برگزاری است، تصریح کرد: با نصب پارکومترهای باقی مانده که عوارض آن براساس مصوبه شورای شهر تعیین میشود مردم میتوانند از کیف پولهای الکترونیک استفاده کرده و عملا دیگر نیازی به حضور پارکبان نیست.
وی در پاسخ به این سوال که اگر پارکبانها با شهرداری قرارداد همکاری ندارند پس پولهایی که مردم می پردازند چه می شود؟ گفت: پولی که بابت پارک حاشیهای اخذ میشود به حساب خزانه و نه شهرداری ریخته می شود؛ البته برخی مراکز عمومی و خصوصی همچون رستورانها پارکبانهایی برای خود استخدام کرده و پارکهای حاشیه آنها را برای مشتریان خود نگه می دارند که تعیین تکلیف آنها قاعدتا در مراجع ذی ربط باید صورت پذیرد.
حسینی با بیان اینکه برخورد سلبی صرف جوابگو نیست، گفت: البته با گسترش پارکومترها در سراسر شهر وجود پارکبان معنا و مفهومی ندارد هرچند که طی مکاتبه با شرکت شهربان درخواست کردیم که بررسی لازم صورت گیرد تا به تدریج شاهد حذف پارکبان ها باشیم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا فعالیت پارکبانها غیر مجاز است؟ گفت: از نظر قانونی فعالیت پارکبان بلامانع است؛ اما قانون ذکر کرده است که این افراد مجاز به دریافت پول نقدی نیستند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها