معاون زنگنه خبر داد:
بنزین آلوده وارد کشور نشده است
پدال نیوز- معاون وزیر نفت با تشریح ضوابط آزمایش کیفیت محمولههای وارداتی، ضمن رد ورود بنزین آلوده به داخل کشور، گفت: عامل آلودگی هوا، توزیع بنزین آلوده نیست.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از مهر، عباس کاظمی درباره آخرین وضعیت تولید و عرضه بنزین با استاندارد یورو چهار اتحادیه اروپا در کلانشهرهای کشور، گفت: از ابتدای امسال تاکنون، به طور متوسط روزانه حدود 74 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده که از این میزان، 62 میلیون لیتر در پالایشگاههای داخل کشور تولید شده است.
معاون وزیر نفت با اعلام اینکه از مجموع کل بنزین تولیدی در پالایشگاههای داخلی حدود 26 میلیون لیتر بنزین دارای استاندارد یورو چهار بوده است، تصریح کرد: هم اکنون در کلانشهرهای تهران، کرج، اراک، اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز و مشهد بنزین یورو چهار عرضه میشود که کیفیت آن، تفاوتی با استاندارد و کیفیت بنزین عرضه شده حتی در کشورهای پیشرفته اروپایی ندارد.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با تاکید بر اینکه آلودگی هوای تهران و برخی از کلانشهرهای کشور ارتباطی با کیفیت بنزین عرضه شده ندارد، اظهار داشت: همزمان با کاهش دمای هوا در کلانشهر تهران پدیده «وارونگی دما» به وقوع میپیوندد و با توجه به اینکه حرکت افقی و عمودی هوا نداریم، تجمیع کربن منجر به آلودگی هوا شده است.
این مقام مسئول با یادآوری اینکه آلایندههای زیستمحیطی همچون گوگرد، بنزن، آروماتیک، اولفین در بنزینهای معمولی وجود دارد، اما وجود این مواد آلاینده در ترکیب بنزین یورو چهار در حد استاندارد جهانی است، تبیین کرد: از این رو علت اصلی آلایندگی هوای شهرها، وارونگی دما است که تجمیع کربن را در سطح زمین ایجاد میکند.
وی همچنین در خصوص وجود برخی از اظهارنظرها مبنی بر آلوده بودن و یا کیفیت پایین بنزین وارداتی هم توضیح داد: برای بنزینهای وارداتی همه معیارها و استانداردهای کمی و کیفی کنترل و اعمال میشود.
کاظمی با بیان اینکه در شرایط فعلی سه مرحله آزمایش بر روی محمولههای بنزین وارداتی انجام میشود، تاکید کرد: آزمایش نخست از مبدأ پالایشگاهی که میخریم، صورت میگیرد که بر اساس آن، برگه آزمایش را دریافت نموده و با آزمایش بازرسی شرکت پالایش و پخش نفتی تطبیق میدهیم که دو برگه آزمایش باید باید یکسان باشد.
وی اظهار داشت: در مرحله دوم قبل از تخلیه محموله بنزین در بنادر آزمایش میکنیم که باید با دو آزمایش قبلی یکسان باشد؛ ضمن اینکه سازمان استاندارد هم آزمایش لازم را انجام می دهد، اگر نتیجه چهار آزمایش یکسان بود، اجازه ترخیص بنزین وادراتی داده میشود.
معاون وزیر نفت همچنین در خصوص برنامه جدید افزایش ظرفیت تولید بنزین با استاندارد یورو چهار هم گفت: با بهرهبرداری از مجتمع بنزینسازی پالایشگاه نفت بندرعباس تا چند هفته آینده، علاوه بر افزایش سه میلیون لیتری تولید بنزین، بیش از 70 درصد بنزین تولیدی این پالایشگاه به استاندارد یورو 4 ارتقاء یافته و به این ترتیب میزان تولید این فرآورده نفتی به 34 میلیون لیتر میرسد.
معاون وزیر نفت با اعلام اینکه از مجموع کل بنزین تولیدی در پالایشگاههای داخلی حدود 26 میلیون لیتر بنزین دارای استاندارد یورو چهار بوده است، تصریح کرد: هم اکنون در کلانشهرهای تهران، کرج، اراک، اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز و مشهد بنزین یورو چهار عرضه میشود که کیفیت آن، تفاوتی با استاندارد و کیفیت بنزین عرضه شده حتی در کشورهای پیشرفته اروپایی ندارد.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با تاکید بر اینکه آلودگی هوای تهران و برخی از کلانشهرهای کشور ارتباطی با کیفیت بنزین عرضه شده ندارد، اظهار داشت: همزمان با کاهش دمای هوا در کلانشهر تهران پدیده «وارونگی دما» به وقوع میپیوندد و با توجه به اینکه حرکت افقی و عمودی هوا نداریم، تجمیع کربن منجر به آلودگی هوا شده است.
این مقام مسئول با یادآوری اینکه آلایندههای زیستمحیطی همچون گوگرد، بنزن، آروماتیک، اولفین در بنزینهای معمولی وجود دارد، اما وجود این مواد آلاینده در ترکیب بنزین یورو چهار در حد استاندارد جهانی است، تبیین کرد: از این رو علت اصلی آلایندگی هوای شهرها، وارونگی دما است که تجمیع کربن را در سطح زمین ایجاد میکند.
وی همچنین در خصوص وجود برخی از اظهارنظرها مبنی بر آلوده بودن و یا کیفیت پایین بنزین وارداتی هم توضیح داد: برای بنزینهای وارداتی همه معیارها و استانداردهای کمی و کیفی کنترل و اعمال میشود.
کاظمی با بیان اینکه در شرایط فعلی سه مرحله آزمایش بر روی محمولههای بنزین وارداتی انجام میشود، تاکید کرد: آزمایش نخست از مبدأ پالایشگاهی که میخریم، صورت میگیرد که بر اساس آن، برگه آزمایش را دریافت نموده و با آزمایش بازرسی شرکت پالایش و پخش نفتی تطبیق میدهیم که دو برگه آزمایش باید باید یکسان باشد.
وی اظهار داشت: در مرحله دوم قبل از تخلیه محموله بنزین در بنادر آزمایش میکنیم که باید با دو آزمایش قبلی یکسان باشد؛ ضمن اینکه سازمان استاندارد هم آزمایش لازم را انجام می دهد، اگر نتیجه چهار آزمایش یکسان بود، اجازه ترخیص بنزین وادراتی داده میشود.
معاون وزیر نفت همچنین در خصوص برنامه جدید افزایش ظرفیت تولید بنزین با استاندارد یورو چهار هم گفت: با بهرهبرداری از مجتمع بنزینسازی پالایشگاه نفت بندرعباس تا چند هفته آینده، علاوه بر افزایش سه میلیون لیتری تولید بنزین، بیش از 70 درصد بنزین تولیدی این پالایشگاه به استاندارد یورو 4 ارتقاء یافته و به این ترتیب میزان تولید این فرآورده نفتی به 34 میلیون لیتر میرسد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها