لغو موقت «الزام داخلیسازی ۴۰ درصدی»
پدال نیوز: در شرایطی وزارت صنعت، معدن و تجارت یکی از شروط حضور خودروسازان خارجی در ایران را «داخلیسازی ۴۰ درصدی» اعلام کرده، که خبر میرسد بهدلیل اعتراض شرکتهای خودروساز خصوصی، تغییراتی در این قانون از سوی وزارتخانه موردنظر ایجاد شده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، آنطور که دبیر انجمن خودروسازان در گفتوگو با «دنیایاقتصاد» عنوان کرد، خودروسازان خصوصی چندی پیش از وزیر صنعت، معدن و تجارت درخواست کردند قانون «الزام داخلیسازی 40 درصدی» را تغییر دهد؛ زیرا آمادگی لازم برای پیاده شدن این مصوبه وجود ندارد.به گفته احمد نعمتبخش، در پی این درخواست، وزیر صنعت نیز موافقت خود را اعلام کرد تا الزام داخلیسازی 40 درصدی بهطور موقت لغو و خودروسازان بتوانند با ساخت داخل 20 تا 25 درصد نیز اقدام به تولید کنند.وی البته تاکید کرد که الزام داخلیسازی 40 درصدی، فقط برای امسال برداشته شده و از سال آینده خودروسازان باید محصولات جدید خود را با داخلیسازی 40 درصدی به تولید برسانند.
اظهارات نعمتبخش در حالی است که وزارت صنعت الزام 40 درصدی داخلیسازی قطعات را برای تولیدکنندگان فعلی حذف و خودروسازانی که تازه قرار است به ایران بیایند، باید تولید محصولات خود را با 40 درصد ساخت داخل آغاز کنند.بهعنوان مثال، اگر فولکس واگن آلمان بخواهد به ایران بیاید و تولید خود را طی سالجاری آغاز کند، راهی جز تمکین از قانون «الزام داخلیسازی 40 درصدی» ندارد.اما وزارت صنعت، معدن و تجارت، در کنار «الزام 40 درصدی»، برای صادرات نیز قانون وضع کرده است و بر این اساس، خودروسازانی که قصد حضور در ایران را دارند، باید نسبت به صادرات 30 درصد از محصولات تولیدی شان در کشور، تضمین بدهند.حالا باید منتظر ماند و دید آیا این قانون نیز دستخوش تغییر میشود یا وزارت صنعت از الزام صادرات 30 درصدی کوتاه نمیآید.
اظهارات نعمتبخش در حالی است که وزارت صنعت الزام 40 درصدی داخلیسازی قطعات را برای تولیدکنندگان فعلی حذف و خودروسازانی که تازه قرار است به ایران بیایند، باید تولید محصولات خود را با 40 درصد ساخت داخل آغاز کنند.بهعنوان مثال، اگر فولکس واگن آلمان بخواهد به ایران بیاید و تولید خود را طی سالجاری آغاز کند، راهی جز تمکین از قانون «الزام داخلیسازی 40 درصدی» ندارد.اما وزارت صنعت، معدن و تجارت، در کنار «الزام 40 درصدی»، برای صادرات نیز قانون وضع کرده است و بر این اساس، خودروسازانی که قصد حضور در ایران را دارند، باید نسبت به صادرات 30 درصد از محصولات تولیدی شان در کشور، تضمین بدهند.حالا باید منتظر ماند و دید آیا این قانون نیز دستخوش تغییر میشود یا وزارت صنعت از الزام صادرات 30 درصدی کوتاه نمیآید.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها