خروج فرسودهها تنها از مسیر واردکنندگان؟
پدال نیوز: در حالی بهدنبال افزایش آلودگی هوای تهران و سایر کلان شهرهای کشور بار دیگر خروج خودروهای فرسوده در مرکز توجهات قرار گرفته که بهنظر میرسد در حال حاضر خروج فرسودهها تنها متکی به واردات خودرو است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از دنیای اقتصاد ،بهرغم آنکه بحث خروج فرسودهها چندان به جدیت گذشته صورت نمیگیرد و خبری نیز از نوسازی فرسودهها ازسوی خودروسازان شنیده نمیشود؛ بنابراین بهنظر میرسد که تنها واردکنندگان بار خروج فرسودهها را به دوش میکشند.
در شرایطی این موضوع مطرح میشود که در گذشته ستاد مدیریت مصرف سوخت با هماهنگی بانکها، مراکز اسقاط و خودروسازان بحث نوسازی خودروهای فرسوده را دنبال میکردند.بنابر آمار ستاد مدیریت مصرف سوخت در سال گذشته بیش از 310 هزار دستگاه خودرو فرسوده از رده خارج شدند و از ابتدای سال جاری تاکنون نیز بیش از 165 هزار دستگاه خودروی فرسوده از چرخه حملونقل کشور خارج شده است.
بنابر قانون واردکنندگان برای اسقاط خودروهای فرسوده باید بر مبنای میزان مصرف سوخت خودرویی که قصد واردات آن را دارند، عمل کنند؛ بهطوریکه در پروسه واردات خودروهای سواری تا 6 لیتر مصرف سوخت یک خودرو، از 6 تا 10 لیتر 4 خودرو و از 10 لیتر به بالا، 6 خودرو باید توسط واردکنندگان اسقاط شود.
بر این اساس، با وجود آنکه ستاد مصرف سوخت تاکید دارد که روند خروج فرسودهها همچون گذشته صورت میگیرد، اما بسیاری از کارشناسان تاکید دارند این روند باید بهصورت جدیتر از سوی واردکنندگان و خودروسازان (برای نوسازی خودروهای فرسوده) دنبال شود تا آثار خود را بر بحث کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا بگذارد.
در شرایطی این موضوع مطرح میشود که در گذشته ستاد مدیریت مصرف سوخت با هماهنگی بانکها، مراکز اسقاط و خودروسازان بحث نوسازی خودروهای فرسوده را دنبال میکردند.بنابر آمار ستاد مدیریت مصرف سوخت در سال گذشته بیش از 310 هزار دستگاه خودرو فرسوده از رده خارج شدند و از ابتدای سال جاری تاکنون نیز بیش از 165 هزار دستگاه خودروی فرسوده از چرخه حملونقل کشور خارج شده است.
بنابر قانون واردکنندگان برای اسقاط خودروهای فرسوده باید بر مبنای میزان مصرف سوخت خودرویی که قصد واردات آن را دارند، عمل کنند؛ بهطوریکه در پروسه واردات خودروهای سواری تا 6 لیتر مصرف سوخت یک خودرو، از 6 تا 10 لیتر 4 خودرو و از 10 لیتر به بالا، 6 خودرو باید توسط واردکنندگان اسقاط شود.
بر این اساس، با وجود آنکه ستاد مصرف سوخت تاکید دارد که روند خروج فرسودهها همچون گذشته صورت میگیرد، اما بسیاری از کارشناسان تاکید دارند این روند باید بهصورت جدیتر از سوی واردکنندگان و خودروسازان (برای نوسازی خودروهای فرسوده) دنبال شود تا آثار خود را بر بحث کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا بگذارد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش