دولت حمایت کند
طرح موتورسیکلت برقی شکست خورد
پدال نیوز: رییس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت طرح موتورهای برقی را در ایران کاملا شکست خورده دانست و دلیل آن را ورود افراد خارج از این صنعت به این مساله عنوان کرد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، ابوالفضل حجازی با بیان اینکه طرح موتورهای برقی در ایران کارشناسی نشده پیش رفت گفت: تا زمانی که ما بخواهیم بنزین را با لیتری 1000 تومان در کشور عرضه کنیم انگیزهای برای خریدار، برای تهیه موتور برقی ایجاد نمیشود.
وی با بیان اینکه یک موتورسیکلت بنزینی در حال حاضر دو تا پنج میلیون تومان است، اظهار کرد: سرعت و شتاب موتورسیلکتهای بنزینی بیشتر و استهلاک آنها کمتر است، بنابراین ما باید انگیزهای برای خریدن موتور برقی بین مردم ایجاد میکردیم.
رییس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت قیمت واقعی موتورسیکلتهای برقی را بین 400 تا 500 دلار دانست و گفت: با توجه به صفر بودن تعرفه گمرکی واردات این نوع موتورسیکلت نباید قیمت آنها به بیش از دو میلیون میرسید، در حالی که عدهای سودجو قیمتی حدود هشت تا 10 میلیون تومان روی این موتورسیکلتها گذاشتند، بنابراین انگیزهای برای خرید موتور برقی به وجود نمیآمد.
حجازی طرح موتورهای برقی را در کشورمان شکستخورده دانست و عنوان کرد: دو کارخانه در کیش و قم با قیمتهای بسیار مناسب اقدام به تولید این موتورها میکردند که استقبال نشد و تعطیل شدند، چرا که اگر قرار بود این کار به درستی انجام شود باید اجازه میدادند سندیکای موتورسکیلت در این زمینه وارد کار شود.
به گفته رییس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت عدهای از افراد تنها تسهیلات ارزانقیمت برای واردات این موتورها از بانکها گرفتند و به جای آن کالاهای دیگر وارد کردند.
وی با بیان اینکه این افراد تولیدکننده نبودند، اظهار کرد: افرادی بودند که میخواستند از آب گلآلود ماهی بگیرند و این کار را نیز انجام دادند.
حجازی ادامه داد: زمانی که شرکت تولیدکننده قیمت مناسب روی کالای خود میگذارد دولت باید به عنوان اولین حمایتکننده وارد شده و اقدام به خرید کند. برای مثال شهرداریها میتوانستند درون سازمان خود از این موتورها استفاده کنند.
رییس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت فرهنگسازی دولت را در این مسیرها بسیار مهم دانست و گفت: دولت میتوانست در این زمینه به عنوان اولین کار موتورسیکلت بنزینی را برای شرکتها و نهادهای دولتی ممنوع کند تا کمکم فرهنگ استفاده از آنها جا بیفتد.
وی با اشاره به دلایل استفاده مردم از موتورسیکلت ادامه داد: به طور کلی سه گروه از موتورسیکلت استفاده میکنند گروه اول برای تفریح اقدام به خرید موتور میکنند، گروه دوم کارمند، بازاری یا کشاورز هستند که از آن به عنوان وسیله نقلیه برای رفت و آمد به محل کار استفاده میکنند و در نهایت برای برخی از مردم موتورسیکلت نانآور منزلشان است. بنابراین میشد بخشی از این مخاطبان را به استفاده از موتورهای برقی ترغیب کرد.
وی با بیان اینکه یک موتورسیکلت بنزینی در حال حاضر دو تا پنج میلیون تومان است، اظهار کرد: سرعت و شتاب موتورسیلکتهای بنزینی بیشتر و استهلاک آنها کمتر است، بنابراین ما باید انگیزهای برای خریدن موتور برقی بین مردم ایجاد میکردیم.
رییس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت قیمت واقعی موتورسیکلتهای برقی را بین 400 تا 500 دلار دانست و گفت: با توجه به صفر بودن تعرفه گمرکی واردات این نوع موتورسیکلت نباید قیمت آنها به بیش از دو میلیون میرسید، در حالی که عدهای سودجو قیمتی حدود هشت تا 10 میلیون تومان روی این موتورسیکلتها گذاشتند، بنابراین انگیزهای برای خرید موتور برقی به وجود نمیآمد.
حجازی طرح موتورهای برقی را در کشورمان شکستخورده دانست و عنوان کرد: دو کارخانه در کیش و قم با قیمتهای بسیار مناسب اقدام به تولید این موتورها میکردند که استقبال نشد و تعطیل شدند، چرا که اگر قرار بود این کار به درستی انجام شود باید اجازه میدادند سندیکای موتورسکیلت در این زمینه وارد کار شود.
به گفته رییس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت عدهای از افراد تنها تسهیلات ارزانقیمت برای واردات این موتورها از بانکها گرفتند و به جای آن کالاهای دیگر وارد کردند.
وی با بیان اینکه این افراد تولیدکننده نبودند، اظهار کرد: افرادی بودند که میخواستند از آب گلآلود ماهی بگیرند و این کار را نیز انجام دادند.
حجازی ادامه داد: زمانی که شرکت تولیدکننده قیمت مناسب روی کالای خود میگذارد دولت باید به عنوان اولین حمایتکننده وارد شده و اقدام به خرید کند. برای مثال شهرداریها میتوانستند درون سازمان خود از این موتورها استفاده کنند.
رییس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت فرهنگسازی دولت را در این مسیرها بسیار مهم دانست و گفت: دولت میتوانست در این زمینه به عنوان اولین کار موتورسیکلت بنزینی را برای شرکتها و نهادهای دولتی ممنوع کند تا کمکم فرهنگ استفاده از آنها جا بیفتد.
وی با اشاره به دلایل استفاده مردم از موتورسیکلت ادامه داد: به طور کلی سه گروه از موتورسیکلت استفاده میکنند گروه اول برای تفریح اقدام به خرید موتور میکنند، گروه دوم کارمند، بازاری یا کشاورز هستند که از آن به عنوان وسیله نقلیه برای رفت و آمد به محل کار استفاده میکنند و در نهایت برای برخی از مردم موتورسیکلت نانآور منزلشان است. بنابراین میشد بخشی از این مخاطبان را به استفاده از موتورهای برقی ترغیب کرد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش