پیشبینی ابتکار از آلودگی تهران در نیمه دوم سال
پدال نیوز: رئیس سازمان محیط زیست با پیشبینی وضعیت آلودگی هوای تهران در نیمه دوم سال گفت:هر ۳ماه یکبار از جایگاهها، بنزین را دریافت کرده و با استاندارد تطبیق میدهیم، اما این روزها از ۵ سال قبل بهتریم.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از مهر ، معصومه ابتکار در خصوص آلودگی هوا در فصل پاییز و زمستان و تدابیر سازمان حفاظت محیطزیست در این خصوص گفت: در شهرهای بزرگ بر اساس تدابیری که وزارت نفت برای توزیع بنزین یورو ۴ داشته، همه خودروها استاندارد یورو ۴ را تبعیت میکنند و سازمان حفاظت محیط زیست نیز علاوه بر اینکه هر سه ماه یکبار از جایگاه ها، بنزین را دریافت و استاندارد بنزین را اندازهگیری و مطابقت میدهد، کیفیت هوای کلانشهرها را نیز به طور مستمر و برخط با تجهیزات اندازه گیری، پایش مینماید.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: تا به حال در شش ماه اول سال که جداول میزان آلودگی نیز تهیه شده، برای تهران وضعیت هوا بهتر از ۵ سال گذشته بوده است و امیدواریم که در شش ماه دوم سال نیز، با تدابیر ویژهای که دولت یازدهم داشته و اقدامات خوبی که در زمینه از رده خارج کردن خوردوهای فرسوده صورت گرفته، اوضاع بهتر از قبل باشد؛ این در حالی است که تاکنون تعداد قابل توجهی از تاکسیها، از رده خارج شده و برنامه مرتبط با آن نیز در حال اجرا است.
وی ابراز امیدواری کرد که بتوان هوای بهتری را در شش ماهه دوم امسال شاهد بود، اگرچه لازمه آن را مشارکت مردم و همکاری همه دستگاهها دانست.
به گفته ابتکار، خودروسازان هم ملزم به تولید خودرو با استاندارد یورو۴ هستند که در این راستا سازمان حفاظت محیط زیست به صورت مستمر، تمام خطوط تولید خودروهای کشور را بازرسی میکند؛ ضمن اینکه در خودروهای وارداتی نیز الزام رعایت استاندارد یورو ۵ وجود دارد و اگر این تطابق چه در خودروهای داخلی و چه در خودروهای خارجی مشاهده نشود، شمارهگذاری متوقف خواهد شد؛ همانطور که به تازگی شمارهگذاری برخی مدلهای خود نیز متوقف شده و به طور مستمر، خطوط تولید خودروهای کشور نیز بازرسی میشود.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: تا به حال در شش ماه اول سال که جداول میزان آلودگی نیز تهیه شده، برای تهران وضعیت هوا بهتر از ۵ سال گذشته بوده است و امیدواریم که در شش ماه دوم سال نیز، با تدابیر ویژهای که دولت یازدهم داشته و اقدامات خوبی که در زمینه از رده خارج کردن خوردوهای فرسوده صورت گرفته، اوضاع بهتر از قبل باشد؛ این در حالی است که تاکنون تعداد قابل توجهی از تاکسیها، از رده خارج شده و برنامه مرتبط با آن نیز در حال اجرا است.
وی ابراز امیدواری کرد که بتوان هوای بهتری را در شش ماهه دوم امسال شاهد بود، اگرچه لازمه آن را مشارکت مردم و همکاری همه دستگاهها دانست.
به گفته ابتکار، خودروسازان هم ملزم به تولید خودرو با استاندارد یورو۴ هستند که در این راستا سازمان حفاظت محیط زیست به صورت مستمر، تمام خطوط تولید خودروهای کشور را بازرسی میکند؛ ضمن اینکه در خودروهای وارداتی نیز الزام رعایت استاندارد یورو ۵ وجود دارد و اگر این تطابق چه در خودروهای داخلی و چه در خودروهای خارجی مشاهده نشود، شمارهگذاری متوقف خواهد شد؛ همانطور که به تازگی شمارهگذاری برخی مدلهای خود نیز متوقف شده و به طور مستمر، خطوط تولید خودروهای کشور نیز بازرسی میشود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها