آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۳۹۶۵۰
۱۵:۲۱
۱۳۹۵/۰۸/۱۵
دبیر انجمن خودروسازان:

کیفیت پراید و وانت نیسان افزایش یافته است

پدال نیوز: به گفته دبیر انجمن خودروسازان ایران، با پروژه‌های اجرا شده در سال‌های اخیر کیفیت دو خودروی پراید و وانت نیسان افزایش یافته و این خودروها با استانداردهای تعیین شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران تولید می‌شوند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از  ایسنا، احمد نعمت‌بخش امروز در نشستی خبری اظهار کرد: از حدود 18 میلیون دستگاه خودروی سواری در حال تردد در کشور حدود یک سوم آنها پراید است، بنابراین طبیعی است که میزان تصادفات این خودرو بیشتر از برخی دیگر از خودروهای با تیراژ تولید پایین باشد.
 
وی با بیان اینکه هنگام بیان‌ آمار تصادفات خودروها و همچنین میزان عیوب خودروها در معاینه فنی تیراژ تولید این خودروها نیز باید مدنظر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: وقتی یک سوم سواری‌های در حال تردد در کشور را پراید تشکیل می‌دهد طبیعی است که تعداد خودروهای پراید مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی و به دنبال آن تعداد عیوب این خودرو بیش از سایر خودروها باشد.
 
دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: در حالی گفته می‌شود پراید بیشترین تصادفات را دارد که طبق آمار، از مجموع حدود شش میلیون دستگاه پراید در حال تردد در کشور حدود 120 تا 130 هزار دستگاه از این خودرو دچار تصادف شده که حدود 2.3 درصد از کل پرایدهای تولیدی را تشکیل می‌دهد که آمار پایینی است.
 
وی افزود: این وضعیت در حالی است که طبق آمار پلیس تنها 1.3 درصد از تصادفات جاده‌ای به دلیل نقص خودرو رخ داده است و باقی تصادفات به دلایلی غیر از کیفیت خودرو رخ داده است.
 
نعمت‌بخش با بیان اینکه وزیر نفت اظهار کرده خودروهای وانت نیسان مصرف سوخت بالایی دارند، اظهار کرد: این موضوع صحت نداشته و مصرف سوخت این خودرو در سال‌های اخیر به شدت کاهش یافته و به مصرف سوخت خودروهای سواری نزدیک شده است.
 
وی ادامه داد:‌ در ابتدا مصرف سوخت وانت نیسان تولیدی در کشور با بار 20 و بدون بار 16 لیتر در صد کیلومتر بود که در سال 1384 با انژکتوری شدن مصرف آن به 15 و 13 لیتر کاهش یافت. در سال 1394 نیز با ارتقاء به سطح آلایندگی یورو 4 مصرف سوخت این خودرو به 13.5 لیتر با بار و 11.5 لیتر بدون بار کاهش یافته است.
 
دبیر انجمن خودروسازان ایران افزود: طبق آمار در سال 1394 حدود 30 هزار دستگاه وانت نیسان در ایران تولید شده که بیشتر آن دوگانه‌سوز بوده است، به‌گونه‌ای که مصرف‌ سوخت مدل دوگانه‌سوز این خودرو به نیم لیتر در صد کیلومتر در کنار سوخت گاز کاهش یافته است.
 
وی با بیان اینکه از وزیر نفت می‌خواهیم کمک کند تا خودروهای کاربراتوری و فرسوده که 50 برابر خودروهای جدید آلایندگی ایجاد می‌کنند از رده خارج شوند، تصریح کرد: تولید خودروهایی چون پراید و پژو 405 به تدریج کاهش یافته و خودروهای جدید جایگزین آنها خواهند شد، البته در حال حاضر تقاضای بالایی برای این خودروها وجود دارد و نمی‌توان یکباره تولید آنها را متوقف کرد، زیرا جایگزینی برای آنها وجود ندارد.
 
دبیر انجمن خودروسازان ایران اظهار کرد: قبول داریم که خودروسازان در تحویل برخی خودروهای فروخته شده تاخیر دارند و مشکلاتی نیز در شبکه خدمات پس از فروش خودروها وجود دارد که به خاطر این مشکلات از مردم عذرخواهی می‌کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر