موافقت سایپا با واگذاری بن رو به رنو
پدال نیوز- در شرایطی که گفته میشد مسوولان سایپا مخالف واگذاری «بنرو» به رنوی فرانسه هستند، مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران میگوید توافق نهایی بر سر واگذاری این سایت به رنوییها انجام شده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، طبق توافقنامهای که سازمان گسترش و رنو در مهرماه امسال با یکدیگر امضا کردند، قرار شده سایت بنرو به این خودروساز فرانسوی واگذار شود تا محصولات جدید این شرکت در آن به تولید برسد. طبق اعلام سازمان گسترش، سایت تولیدی «بنرو» بهازای طلبی که این سازمان از سایپا دارد، به رنو واگذار شده و به اصطلاح دو طرف با یکدیگر تهاتر کردهاند.
بنرو سایت تولیدی واقع در شهرستان ساوه است که سایپا چند سال پیش آن را از بخش خصوصی خرید و هم اکنون وانت پراید و خودرو چینی آریو را در این سایت به تولید میرساند. هرچند سایپاییها پس از توافقنامه رنو و سازمان گسترش هیچگاه رسما با واگذاری بنرو مخالت نکردهاند، اما به گفته منابع آگاه این شرکت، در محافل خصوصی، نارضایتی خود را نسبت به این ماجرا بروز دادهاند. این در حالی است که منصور معظمی مدیرعامل سازمان گسترش در گفتوگو با خبرنگار «دنیایاقتصاد» از توافق این سازمان با سایپا بر سر واگذاری بنرو خبر میدهد. وی با بیان اینکه بنرو بابت بدهی سایپا به سازمان گسترش، در اختیار رنو قرار میگیرد، تاکید میکند: حدودا دو ماه پیش در مورد چگونگی پرداخت بدهی سایپا به سازمان گسترش، با مسوولان این شرکت توافق کردیم و اوایل هفته گذشته نیز بر سر واگذاری سایت بنرو، توافق نهایی انجام شد. گفتههای معظمی در شرایطی است که مسوولان سایپا هنوز هیچ واکنش رسمی به ماجرای بنرو نشان نداده و ظاهرا ترجیح میدهند چراغ خاموش، این موضوع را پیگیری کنند.
بنرو سایت تولیدی واقع در شهرستان ساوه است که سایپا چند سال پیش آن را از بخش خصوصی خرید و هم اکنون وانت پراید و خودرو چینی آریو را در این سایت به تولید میرساند. هرچند سایپاییها پس از توافقنامه رنو و سازمان گسترش هیچگاه رسما با واگذاری بنرو مخالت نکردهاند، اما به گفته منابع آگاه این شرکت، در محافل خصوصی، نارضایتی خود را نسبت به این ماجرا بروز دادهاند. این در حالی است که منصور معظمی مدیرعامل سازمان گسترش در گفتوگو با خبرنگار «دنیایاقتصاد» از توافق این سازمان با سایپا بر سر واگذاری بنرو خبر میدهد. وی با بیان اینکه بنرو بابت بدهی سایپا به سازمان گسترش، در اختیار رنو قرار میگیرد، تاکید میکند: حدودا دو ماه پیش در مورد چگونگی پرداخت بدهی سایپا به سازمان گسترش، با مسوولان این شرکت توافق کردیم و اوایل هفته گذشته نیز بر سر واگذاری سایت بنرو، توافق نهایی انجام شد. گفتههای معظمی در شرایطی است که مسوولان سایپا هنوز هیچ واکنش رسمی به ماجرای بنرو نشان نداده و ظاهرا ترجیح میدهند چراغ خاموش، این موضوع را پیگیری کنند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش