هوای پایتخت در فصل سرما آلوده است
پدال نیوز- رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: در فصلسرما کل هوایی را که در تهران استشمام میکنیم، آلوده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سالانه به دلیل آلودگی هوا، تعداد زیادی از شهروندان تهرانی جان خود را از دست میدهند، اظهار داشت: آمار مرگ و میر شهروندان تهرانی سالانه بیش از 3 هزار نفر است.
وی با تأکید بر اینکه در فصلسرما کل هوایی را که در تهران استشمام میکنیم، آلوده است، گفت: در این هوا انواع و اقسام سموم و گازهای مختلف سمی و یا ریزگردهایی که حاصل از خروجی اگزوز ماشینها است، وجود دارد.
رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران افزود: ممکن است عدهای بتوانند در مقابل این هوا مقاومت کنند، اما واقعیت قضیه این است که آمار مرگ و میر 3 هزار نفر تهرانی به دلیل آلودگی هوا رخ میدهد و در برخی مواقع این آمار افزایش پیدا میکند.
حقانی با بیان اینکه تنها راهکار حل این موضوع، حذف لولههای اگزوز به هر شکل و ترتیبی است، تصریح کرد: 4 و نیم میلیون خودرو سبک و سنگین و 3 میلیون موتورسیکلت کاربراتوری در شهر تهران تردد میکنند که همه این موارد باعث میشود، خروجی لولههای اگزوز سمی باشند و هوا را آلوده کنند.
وی با اشاره به اینکه منابع متحرک حدود 70 درصد آلودگی شهرها را تشکیل میدهند، افزود: 30 درصد آلودگی هوا حاصل منابع ثابت و سوختهای فسیلی، است.
رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امروزه کشورهای پیشرفته دنیا سوختهای فسلیی را حذف کرده و از سوخت پاک و برق استفاده میکنند، یادآور شد: در کشورهای نفت خیز، در خارج از شهر تأسیساتی احداث میکنند که بتوانند از گاز، برق تولید کنند و آن را به داخل شهرها منتقل کنند.
حقانی با اشاره به اینکه برق، سوخت پاک است و آلودگی ندارد، تصریح کرد: مسئله اصلی بعد از آلودگی هوا ترافیک شهر تهران بوده چراکه اگر سوخت فسیلی را هم به سوخت پاک تبدیل کنیم باز هم مسئله حمل و نقل و ترافیک شهر، برای ما عذاب آور است.
وی با تأکید بر اینکه بهترین راهحل برای کاهش مشکلات شهر تهران، حذف خودروی شخصی از سطح شهر است، گفت: باید حمل و نقل عمومی از جمله مترو را توسعه دهیم چراکه توسعه بزرگراهها، راهها، پلها، رمپ و لومپ و غیره هیچ تأثیری ندارد، بلکه مشوقی برای ورود بیشتر خودرو در سطح شهر است.
رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و فرهنگی باید از خودروهایی که با گاز و برق کار میکنند و همچنین موتورسیکلتهای انژوکتوری استفاده کنیم تا آلودگی هوا به شدت کاهش یابد.
حقانی تأکید کرد: ایران در مقایسه با کشورهای اروپایی خودروهای کمتری دارد اما آنها استاندارد سازی کرده و از سوخت و خودروی مناسب برای تردد در سطح شهر استفاده میکنند.
وی در پایان گفت: در کشورهای اروپایی زیرساخت حمل و نقل عمومی بسیار پیشرفته و قوی بوده و روزانه در سطح شهر از خودروهای شخصی استفاده میکنند مگر در روزهای آخر هفته که برای تعطیلات به خارج از شهرها میروند.
وی با تأکید بر اینکه در فصلسرما کل هوایی را که در تهران استشمام میکنیم، آلوده است، گفت: در این هوا انواع و اقسام سموم و گازهای مختلف سمی و یا ریزگردهایی که حاصل از خروجی اگزوز ماشینها است، وجود دارد.
رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران افزود: ممکن است عدهای بتوانند در مقابل این هوا مقاومت کنند، اما واقعیت قضیه این است که آمار مرگ و میر 3 هزار نفر تهرانی به دلیل آلودگی هوا رخ میدهد و در برخی مواقع این آمار افزایش پیدا میکند.
حقانی با بیان اینکه تنها راهکار حل این موضوع، حذف لولههای اگزوز به هر شکل و ترتیبی است، تصریح کرد: 4 و نیم میلیون خودرو سبک و سنگین و 3 میلیون موتورسیکلت کاربراتوری در شهر تهران تردد میکنند که همه این موارد باعث میشود، خروجی لولههای اگزوز سمی باشند و هوا را آلوده کنند.
وی با اشاره به اینکه منابع متحرک حدود 70 درصد آلودگی شهرها را تشکیل میدهند، افزود: 30 درصد آلودگی هوا حاصل منابع ثابت و سوختهای فسیلی، است.
رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امروزه کشورهای پیشرفته دنیا سوختهای فسلیی را حذف کرده و از سوخت پاک و برق استفاده میکنند، یادآور شد: در کشورهای نفت خیز، در خارج از شهر تأسیساتی احداث میکنند که بتوانند از گاز، برق تولید کنند و آن را به داخل شهرها منتقل کنند.
حقانی با اشاره به اینکه برق، سوخت پاک است و آلودگی ندارد، تصریح کرد: مسئله اصلی بعد از آلودگی هوا ترافیک شهر تهران بوده چراکه اگر سوخت فسیلی را هم به سوخت پاک تبدیل کنیم باز هم مسئله حمل و نقل و ترافیک شهر، برای ما عذاب آور است.
وی با تأکید بر اینکه بهترین راهحل برای کاهش مشکلات شهر تهران، حذف خودروی شخصی از سطح شهر است، گفت: باید حمل و نقل عمومی از جمله مترو را توسعه دهیم چراکه توسعه بزرگراهها، راهها، پلها، رمپ و لومپ و غیره هیچ تأثیری ندارد، بلکه مشوقی برای ورود بیشتر خودرو در سطح شهر است.
رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و فرهنگی باید از خودروهایی که با گاز و برق کار میکنند و همچنین موتورسیکلتهای انژوکتوری استفاده کنیم تا آلودگی هوا به شدت کاهش یابد.
حقانی تأکید کرد: ایران در مقایسه با کشورهای اروپایی خودروهای کمتری دارد اما آنها استاندارد سازی کرده و از سوخت و خودروی مناسب برای تردد در سطح شهر استفاده میکنند.
وی در پایان گفت: در کشورهای اروپایی زیرساخت حمل و نقل عمومی بسیار پیشرفته و قوی بوده و روزانه در سطح شهر از خودروهای شخصی استفاده میکنند مگر در روزهای آخر هفته که برای تعطیلات به خارج از شهرها میروند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش