پایان دعوای نقل و انتقال خودرو
پدال نیوز- عضو کمیسیون قضایی و حقوق مجلس با توجه به اظهارت اخیر رؤسای کانون سردفتران در باره ثبت سند خودرو گفت: کانون سردفتران در جایگاهی نیست که برا ی شورای نگهبان یا مجلس تعیین تکلیف کند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از هفت صبح ، محمدعلی پور مختار در واکنش به ادعاهای کانون سردفتران در خصوص موضوع نقل و انتقالات خودرو در گفتوگویی اظهار داشت: کانون سردفتران یک سازمان غیردولتی است و اعضای آن اشخاص حقیقی هستند که این کانون را مدیریت میکنند و حق اظهار نظر دربارۀ تصمیمات مجلس یا شورای نگهبان را ندارند.
وی دربارۀ اظهارات رئیس این کانون که گفته بود، برای ثبت خودرو درآمدهایی نظیر حق ثبت، مالیات، عوارض، حقوق دولتی و عمومی پیشبینی شده که نیروی انتظامی نمیتواند آن را اخذ کند، بیان کرد: این حقوق وقتی معنا مییابد که مالک خودرو برای ثبت سند به دفترخانه مراجعه کند و از این منظر این پرداختها انجام میشود.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ادامه داد: البته دریافت عوارض خودرو ربطی به دفترخانهها ندارد و هر مالکی میتواند آن را اینترنتی پرداخت کند و در مراکز تعویض پلاک نیز آنلاین قابل دریافت است از این رو برای پرداخت آن نیازی به مراجعه به دفترخانه نیست.
پورمختار گفت: همچنین مالکان میتوانند عوارض خودرو را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک شهرداری پرداخت کنند و برگه دریافتی از این دفاتر کفایت میکند و نیازی به دخالت دفترخانهها در این امور نیست.
رئیس سابق کمیسیون اصل 90 در پاسخ به این سؤال که چرا برخی دفترخانهها اقدام به ثبت سند خودرو قبل از مراجعه مالکان به مراکز تعویض پلاک میکنند، گفت: این کار تخلف آشکار است به این دلیل که هویت افراد و کارشناسی خودرو باید در مراکز تعویض پلاک وابسته به نیروی انتظامی باشد.
پورمختار در پایان تصریح کرد: سندی که نیروی انتظامی صادر میکند، رسمی است و دلیلی ندارد مالکان برای ثبت سند خود به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند.
وی دربارۀ اظهارات رئیس این کانون که گفته بود، برای ثبت خودرو درآمدهایی نظیر حق ثبت، مالیات، عوارض، حقوق دولتی و عمومی پیشبینی شده که نیروی انتظامی نمیتواند آن را اخذ کند، بیان کرد: این حقوق وقتی معنا مییابد که مالک خودرو برای ثبت سند به دفترخانه مراجعه کند و از این منظر این پرداختها انجام میشود.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ادامه داد: البته دریافت عوارض خودرو ربطی به دفترخانهها ندارد و هر مالکی میتواند آن را اینترنتی پرداخت کند و در مراکز تعویض پلاک نیز آنلاین قابل دریافت است از این رو برای پرداخت آن نیازی به مراجعه به دفترخانه نیست.
پورمختار گفت: همچنین مالکان میتوانند عوارض خودرو را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک شهرداری پرداخت کنند و برگه دریافتی از این دفاتر کفایت میکند و نیازی به دخالت دفترخانهها در این امور نیست.
رئیس سابق کمیسیون اصل 90 در پاسخ به این سؤال که چرا برخی دفترخانهها اقدام به ثبت سند خودرو قبل از مراجعه مالکان به مراکز تعویض پلاک میکنند، گفت: این کار تخلف آشکار است به این دلیل که هویت افراد و کارشناسی خودرو باید در مراکز تعویض پلاک وابسته به نیروی انتظامی باشد.
پورمختار در پایان تصریح کرد: سندی که نیروی انتظامی صادر میکند، رسمی است و دلیلی ندارد مالکان برای ثبت سند خود به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها
