ستار ه هایی که هیچ ارزشی برای خودروسازان ندارد +جدول
پدال نیوز: حال که خودرو سازان تلاشی برای رسیدن به این قله ها انجام نمی دهند باید نهاد های حاکمیتی با ابزار هایی که در اختیار دارند (مانندارائه مجوز های تعرفه ای، قیمت گذاری و ... ) بستری را فراهم کنند تا خودروسازان مجبور به بالا بردن کیفیت خودروهای تولیدی خود بشوند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ماهیانه گزارشاتی را از سطح کیفی
خودروها ارائه می دهد که در آن خودروها با توجه به کیفیت ستاره هایی را
اخذ می کنند ولی گویا این آمارها و ستاره ها برای خودروسازان زیاد الزام
آور نیست و حتی می توان گفت توجه ای به آن نیز نمی شود.
در جدیدترین گزارش ماهانه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در حوزه کیفیت خودرو، کماکان هیچ خودروی 5 و یا 4 ستاره ای وجود ندارد و همچنان بیشترین رده کیفی متعلق به خودروهای 3 ستاره است .
اگر گزارش های شرکت بازرسی کیفیت و استاندار را در ماه های مختلف با یکدیگر مقایسه کنید به راحتی می توانید دریابید که ستاره هایی که بسیاری از خودروها دارند در طی ماه های مختلف هیچ تغییری نکرده است، گو این که تلاشی نیز برای ارتقای آنها انجام نمی شود!
درتازه ترین گزارشی که در مورد کیفیت خودروهای داخلی منتشر شده است در گروه خودرو های بالای 100 میلیون تومان "نیو مزدا" و "گرند ویتارا" وجود دارند که هر 2 خودرو 3 ستاره را کسب کرده اند و این در حالی است که این 2 مدل خودرو در ماه گذشته نیز همین تعداد ستاره را دریافت کرده بودند.
تنها ارتقایی که در بین تمامی خودروهای موجود وجود دارد فقط مربوط به سراتو بود که در ماه گذشته 2 ستاره کیفی داشت و در گزارش جدید به 3 ستاره در رده قیمتی 75 تا 100 میلیون ارتقاء یافته است.
از آن سو، آریوی سایپا نیز یک ستاره خود را از دست داد؛ آریو که در سایت خودرویی "بن رو" تولید می شود در ماه گذشته 2 ستاره بود اما در شهریور ماه یک ستاره خود را از دست داد.
شاید تاسف بار ترین قسمت این گزارش مربوط به گروه وانت ها باشد که در این رده فقط وانت تندر توانسته 3 ستاره را کسب کند و کلیه وانت های دیگر فقط 1 ستاره اند و تلاشی نیز برای افزایش ستاره نیز از سوی شرکت های تولید کننده انجام نمی شود.
اعلام وضعیت کیفی خودروها در هر ماه باید برای خودروسازان فاکتوری باشد تا در جهت احترام به حقوق مشتری تلاش کنند تا نقاط ضعف تولیداتشان را رفع کرده و تلاش کنند به سرعت در جهت افزایش این ستاره ها اقدام کنند نه اینکه اصلا به رویشان هم نیاورند و تلاشی انجام ندهند.؛ انگار در این جدول هیچگاه 4 و 5 ستاره ای پیش بینی نشده است تا تلاشی برای رسیدن به آن انجام شود.
حال که خودرو سازان تلاشی برای رسیدن به این قله ها انجام نمی دهند باید نهاد های حاکمیتی با ابزار هایی که در اختیار دارند (مانندارائه مجوز های تعرفه ای، قیمت گذاری و ... ) بستری را فراهم کنند تا خودروسازان مجبور به بالا بردن کیفیت خودروهای تولیدی خود شده و شاهد روزی باشیم تا در گزارش هایی که ارائه می شود خودروهای 4 و 5 ستاره را نیز ببینیم نه اینکه در جدولی با این همه نام خودرو، پر باشد از یک و دو ستاره های کم کیفیت!
در جدیدترین گزارش ماهانه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در حوزه کیفیت خودرو، کماکان هیچ خودروی 5 و یا 4 ستاره ای وجود ندارد و همچنان بیشترین رده کیفی متعلق به خودروهای 3 ستاره است .
اگر گزارش های شرکت بازرسی کیفیت و استاندار را در ماه های مختلف با یکدیگر مقایسه کنید به راحتی می توانید دریابید که ستاره هایی که بسیاری از خودروها دارند در طی ماه های مختلف هیچ تغییری نکرده است، گو این که تلاشی نیز برای ارتقای آنها انجام نمی شود!
برای بزرگنمایی، روی تصویر کلیک کنید
درتازه ترین گزارشی که در مورد کیفیت خودروهای داخلی منتشر شده است در گروه خودرو های بالای 100 میلیون تومان "نیو مزدا" و "گرند ویتارا" وجود دارند که هر 2 خودرو 3 ستاره را کسب کرده اند و این در حالی است که این 2 مدل خودرو در ماه گذشته نیز همین تعداد ستاره را دریافت کرده بودند.
تنها ارتقایی که در بین تمامی خودروهای موجود وجود دارد فقط مربوط به سراتو بود که در ماه گذشته 2 ستاره کیفی داشت و در گزارش جدید به 3 ستاره در رده قیمتی 75 تا 100 میلیون ارتقاء یافته است.
از آن سو، آریوی سایپا نیز یک ستاره خود را از دست داد؛ آریو که در سایت خودرویی "بن رو" تولید می شود در ماه گذشته 2 ستاره بود اما در شهریور ماه یک ستاره خود را از دست داد.
شاید تاسف بار ترین قسمت این گزارش مربوط به گروه وانت ها باشد که در این رده فقط وانت تندر توانسته 3 ستاره را کسب کند و کلیه وانت های دیگر فقط 1 ستاره اند و تلاشی نیز برای افزایش ستاره نیز از سوی شرکت های تولید کننده انجام نمی شود.
اعلام وضعیت کیفی خودروها در هر ماه باید برای خودروسازان فاکتوری باشد تا در جهت احترام به حقوق مشتری تلاش کنند تا نقاط ضعف تولیداتشان را رفع کرده و تلاش کنند به سرعت در جهت افزایش این ستاره ها اقدام کنند نه اینکه اصلا به رویشان هم نیاورند و تلاشی انجام ندهند.؛ انگار در این جدول هیچگاه 4 و 5 ستاره ای پیش بینی نشده است تا تلاشی برای رسیدن به آن انجام شود.
حال که خودرو سازان تلاشی برای رسیدن به این قله ها انجام نمی دهند باید نهاد های حاکمیتی با ابزار هایی که در اختیار دارند (مانندارائه مجوز های تعرفه ای، قیمت گذاری و ... ) بستری را فراهم کنند تا خودروسازان مجبور به بالا بردن کیفیت خودروهای تولیدی خود شده و شاهد روزی باشیم تا در گزارش هایی که ارائه می شود خودروهای 4 و 5 ستاره را نیز ببینیم نه اینکه در جدولی با این همه نام خودرو، پر باشد از یک و دو ستاره های کم کیفیت!
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها