رشد تولید خودرو در ایران
پدال نیوز- دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به اینکه در ۶ ماهه ابتدای امسال تولید خودرو ۱۶ درصد رشد داشته است، گفت: تولید خودرو به یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه میرسد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از مهر ، احمد نعمت بخش با اشاره به افزایش تولید خودرو برای امسال، گفت: در 6 ماهه اول امسال 16 درصد رشد در صنعت خودرو داشتیم و از آنجایی که تقریبا حدود 2 تا 3 درصد تولید ناخالص داخلی کشور مربوط به تولید خودرو است، بنابراین رشد تولید خودرو موجب افزایش رشد اقتصادی میشود.
وی با اشاره به اینکه پیش بینی امسال این است که تولید خودرو به یک میلیون و 300 هزار دستگاه برسد، افزود: رشد بیشتر تولید خودرو بستگی به خروج خودروهای فرسوده دارد و دولت هم باید از طرح خروج خودروهای فرسوده حمایت کند.
دبیر انجمن خودروسازان با اعلام اینکه خودروهای فرسوده 50 برابر یک خودروی نو آلایندگی تولید میکنند، اظهار داشت: در تمام دنیا دولت ها به جایگزینی خودروهای فرسوده کمک می کنند و در کشوری مانند آمریکا هر کسی خودروی فرسوده دارد، دولت 4 هزار دلار کمک میکند که خودرو را از رده خارج کند و منع تردد هم میگذارد.
وی در پاسخ به این سوال که با توجه به قراردادهای جدید با خودروسازان خارجی سهم بازار تغییر می کند؟ گفت: خودروهای جدید گران هستند و نقش زیادی بر تغییر سهم بازار به نفع خودروهای خارجی ندارند مگر اینکه خودروهای 30 میلیونی وارد بازار خودروی ایران شود.
دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه البته در بازار خودروهای بالای 40 میلیون تومان ممکن است تغییراتی در سهم این خودروها رخ دهد، اظهار داشت: بطور قطع تغییراتی در سهم برخی خودروها داریم چرا که خودروهای جدید تکنولوژی جدیدی را خواهند داشت که بازار از آنها استقبال میکند.
وی با اشاره به اینکه پیش بینی امسال این است که تولید خودرو به یک میلیون و 300 هزار دستگاه برسد، افزود: رشد بیشتر تولید خودرو بستگی به خروج خودروهای فرسوده دارد و دولت هم باید از طرح خروج خودروهای فرسوده حمایت کند.
دبیر انجمن خودروسازان با اعلام اینکه خودروهای فرسوده 50 برابر یک خودروی نو آلایندگی تولید میکنند، اظهار داشت: در تمام دنیا دولت ها به جایگزینی خودروهای فرسوده کمک می کنند و در کشوری مانند آمریکا هر کسی خودروی فرسوده دارد، دولت 4 هزار دلار کمک میکند که خودرو را از رده خارج کند و منع تردد هم میگذارد.
وی در پاسخ به این سوال که با توجه به قراردادهای جدید با خودروسازان خارجی سهم بازار تغییر می کند؟ گفت: خودروهای جدید گران هستند و نقش زیادی بر تغییر سهم بازار به نفع خودروهای خارجی ندارند مگر اینکه خودروهای 30 میلیونی وارد بازار خودروی ایران شود.
دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه البته در بازار خودروهای بالای 40 میلیون تومان ممکن است تغییراتی در سهم این خودروها رخ دهد، اظهار داشت: بطور قطع تغییراتی در سهم برخی خودروها داریم چرا که خودروهای جدید تکنولوژی جدیدی را خواهند داشت که بازار از آنها استقبال میکند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها