بررسی قرارداد ایدرو و رنو با حضور نعمت زاده
پدال نیوز: - ابهام در قرارداد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با شرکت رنو فرانسه که در چند روز گذشته اظهارنظرهای متفاوتی را به دنبال داشته، باعث شد از وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس ایدرو برای ارائه توضیحات و پاسخ به ابهامات در کمیسیون صنایع و معادن دعوت به عمل آید.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از صمت ، یکی از ابهامات، سهم 60 درصدی رنو و 40 درصدی ایران در قرارداد است چرا که بیشترین سهم اختصاص یافته به شرکتهای خارجی به قرارداد ایرانخودرو و پژو مربوط میشود که به صورت 50 - 50 بوده و ما برای تصمیمگیری مناسب به سهم 51 درصدی ایران و 49 درصدی پژو نیاز داشتیم.
در همینحال نقش قطعهسازان داخلی در قرارداد ایدرو و رنو مشخص نیست بنابراین باید شفافسازی شود که چه بخشی از قطعات در داخل تولید خواهد شد و چه بخشی از خارج تامین میشود و روند پیشرفت تولید در این قرارداد چگونه است و این سهم 40 به 60 درصدی تا چه زمانی ادامه دارد.
باید مشخص شود سرمایهگذاری شرکتهای خارجی در داخل کشور چگونه است و اگر حتی از ظرفیت قطعهسازان داخلی استفاده نشود بیش از 40 درصد از امکانات و زیرساختهای داخلی در قرارداد با رنو استفاده خواهد شد.
به طور کلی مجلس شورای اسلامی با کلیت انعقاد قراردادهای جدید خودرویی موافق است اما انعقاد قراردادها به 3 مولفه اصلی خلاصه شده است که باید در این قراردادها فناوری به داخل انتقال یابد، از ظرفیتهای تولید داخلی همچون قطعهسازان استفاده شود و کیفیت افزایش یافته و قیمت کاهش یابد، تنها در این صورت قراردادها مفید بوده و در غیر این صورت قراردادها به نفع کشور نخواهد بود. علاوه بر آن باید به این نکته اشاره کرد که قرارداد با رنو میتواند استاندارد خودروهای داخلی را افزایش دهد.
داریوش اسماعیلی- نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی
در همینحال نقش قطعهسازان داخلی در قرارداد ایدرو و رنو مشخص نیست بنابراین باید شفافسازی شود که چه بخشی از قطعات در داخل تولید خواهد شد و چه بخشی از خارج تامین میشود و روند پیشرفت تولید در این قرارداد چگونه است و این سهم 40 به 60 درصدی تا چه زمانی ادامه دارد.
باید مشخص شود سرمایهگذاری شرکتهای خارجی در داخل کشور چگونه است و اگر حتی از ظرفیت قطعهسازان داخلی استفاده نشود بیش از 40 درصد از امکانات و زیرساختهای داخلی در قرارداد با رنو استفاده خواهد شد.
به طور کلی مجلس شورای اسلامی با کلیت انعقاد قراردادهای جدید خودرویی موافق است اما انعقاد قراردادها به 3 مولفه اصلی خلاصه شده است که باید در این قراردادها فناوری به داخل انتقال یابد، از ظرفیتهای تولید داخلی همچون قطعهسازان استفاده شود و کیفیت افزایش یافته و قیمت کاهش یابد، تنها در این صورت قراردادها مفید بوده و در غیر این صورت قراردادها به نفع کشور نخواهد بود. علاوه بر آن باید به این نکته اشاره کرد که قرارداد با رنو میتواند استاندارد خودروهای داخلی را افزایش دهد.
داریوش اسماعیلی- نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش