چرا کارت سوخت باید حذف می شد؟
پدال نیوز- معاون وزیر نفت گفت: پس از بررسی های متعدد متوجه شدیم نیازی به استفاده از کارت سوخت برای بنزین احساس نمی شود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، عباس کاظمی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، در خصوص چرایی اصرار دولت بر حذف کارت سوخت اظهار داشت: این امر با هدف حذف یارانه از انرژی و اختصاص آن به بهبود زیرساخت های کشور صورت خواهد گرفت.
وی در خصوص تغییر نگاه وزارت نفت برای حذف کارت سوخت، اظهار داشت: پس از بررسی های متعدد این طرح به این نتیجه رسیدیم، ضرورتی برای استفاده از کارت سوخت خودرو در جایگاه های بنزین نیست.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در خصوص سرنوشت کارت های سوخت گازوئیل نیز گفت: اگر قیمت گازوئیل نیز متعادل شود حذف کارت سوخت این فراورده نفتی نیز اتفاق خواهد افتاد.
وی در پاسخ به این سوال که اگرنوسانات قیمت نفت فضا را برای قاچاق سوخت مهیا کنید وزارت نفت چه سیاستی اتخاذ خواهد کرد،گفت: زیر ساخت های سامانه کارت هوشمند سوخت فعال است و اگر قیمت سوخت در بازار های جهانی افزایش یابد مجدد فرآیندهای کنترلی برای مبارزه با قاچاق سوخت به واسطه این سامانه از سر گرفته خواهد شد.
کاظمی به رشد منطقی مصرف بنزین در 17 ماه گذشته اشاره کرد و افزود: علی رغم تک نرخی بودن بنزین، رشد مصرف این فرآورده نفتی در حدود 3.2 درصد بوده که روند قابل قبولی است.
وی در خصوص تغییر نگاه وزارت نفت برای حذف کارت سوخت، اظهار داشت: پس از بررسی های متعدد این طرح به این نتیجه رسیدیم، ضرورتی برای استفاده از کارت سوخت خودرو در جایگاه های بنزین نیست.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در خصوص سرنوشت کارت های سوخت گازوئیل نیز گفت: اگر قیمت گازوئیل نیز متعادل شود حذف کارت سوخت این فراورده نفتی نیز اتفاق خواهد افتاد.
وی در پاسخ به این سوال که اگرنوسانات قیمت نفت فضا را برای قاچاق سوخت مهیا کنید وزارت نفت چه سیاستی اتخاذ خواهد کرد،گفت: زیر ساخت های سامانه کارت هوشمند سوخت فعال است و اگر قیمت سوخت در بازار های جهانی افزایش یابد مجدد فرآیندهای کنترلی برای مبارزه با قاچاق سوخت به واسطه این سامانه از سر گرفته خواهد شد.
کاظمی به رشد منطقی مصرف بنزین در 17 ماه گذشته اشاره کرد و افزود: علی رغم تک نرخی بودن بنزین، رشد مصرف این فرآورده نفتی در حدود 3.2 درصد بوده که روند قابل قبولی است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها