آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۳۶۲۰۱
۱۰:۱۴
۱۳۹۵/۰۶/۲۸
مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی تهران خبر داد؛

رشد مراجعه به مراکز معانیه فنی خودرو

پدال نیوز- مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی تهران گفت: اجرای طرح کاهش توسط پلیس راهور و شهرداری تهران موجب شده است تا مراجعه مالکان خودرو در شهریور ماه به مراکز معاینه فنی رشد ۱۲۰ درصدی داشته باشند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایرنا ، سید نواب حسینی منش اظهارکرد: با توجه به افزایش مراجعات شهروندان، تعدادی از مراکز در روزهای جمعه فعال هستند و به طور میانگین روزانه سه هزار و 500 خودرو به مراکز 13 گانه معاینه فنی مراجعه می کنند.
به گفته حسینی منش برخلاف ماه های پایانی سال که ازدحام جمعیت موجب انتظار سه تا چهار ساعته در صف های معاینه فنی می شد در حال حاضر شهروندان زمان کمتری را در صف منتظر می مانند.
وی مراکز بیهقی، سراج، آبشناسان و نیایش را به عنوان شلوغ ترین و مرکز چمران واقع در شهر ری را به عنوان خلوت ترین مرکز معاینه فنی پایتخت برشمرد.
حسینی منش یادآور شد: براساس آمار پلیس، تاکنون یک میلیون و 200 هزار خودرو پلاک تهران برگه معاینه فنی دریافت کرده اند و 600 هزار خودرو باقی مانده اند که امیدواریم در روزهای پایانی نسبت به دریافت معاینه فنی اقدام کنند.
مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی پایتخت با بیان اینکه همه ساله میزان مراجعه به مراکز شمالی زیاد و مراکز جنوبی خلوت تر بوده است افزود: سیستم نوبت دهی مراکز معاینه فنی به منظور جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان و توزیع مراجعات به مراکز خلوت تر، تا 2 هفته آینده اجرایی می شود.
وی اظهار کرد: بر این اساس شهروندان می توانند با ورود به سامانه، مراکز مورد نظر یا مراکزی که توسط سیستم به آنها پیشنهاد می شود را انتخاب و هزینه آن را پرداخت کنند.
حسینی منش با اشاره به اینکه با دریافت نوبت قبلی نیازی به ماندن در صف عمومی انتظار نیست تأکید کرد: در صورتی که شهروندان به هر دلیل موفق نشدند در نوبت خود مراجعه کنند هزینه پرداخت شده سوخت نمی شود اما باید مجددا نسبت به دریافت نوبت قبلی اقدام کنند.
با اجرای طرح کاهش از ابتدای مهرماه خودروهای فاقد معاینه فنی با ورود به محدوده زوج فرد اعمال قانون شده و پیامک جریمه ای دریافت خواهند کرد.
طرح «کاهش» به منظور کاهش آلودگی هوای پایتخت از اول مهرماه جاری اجرا و بر اساس آن، در مرحله نخست اجرای این طرح داشتن معاینه فنی برای همه خودروهایی که در سطح شهر تردد می کنند الزامی است.
بر این اساس خودروهای فاقد معاینه فنی که از تاریخ 15 شهریور ماه وارد محدوده ترافیکی زوج و فرد شوند، پیامک ارشادی دریافت می کنند.
این پیامک های ارشادی (هشدار برای لزوم گرفتن معاینه فنی) تا اول مهرماه همزمان با آغاز طرح ترافیکی کاهش برای مالکان خودروهای متخلف ارسال و در آنها به رانندگان توصیه می شود تا پایان شهریورماه برای دریافت معاینه فنی به مراکز 13 گانه معاینه فنی در پایتخت مراجعه کنند.
طبق اعلام شهرداری تهران از ابتدای مهر ماه نیز، با ورود خودروهای فاقد معاینه فنی به محدوده زوج و فرد پیامک اعمال قانون تخلف و ثبت جریمه 500 هزار ریالی خودرو برای مالک ارسال می شود.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود