افزایش صادرات خودرو در بهار امسال
پدال نیوز: براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در حالی طی سه ماه ابتدای سال جاری تعداد3582دستگاه خودرو صادر شده است که آمارها حکایت از رشد 3/ 65 درصدی ارزش دلاری صادرات فصل بهاره دارد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، براساس آمار گمرک در سه ماهه نخست سال جاری خودروسازان داخلی توانستند درآمد 20 میلیون و 798 هزار دلاری از محل صادرات خودرو به مقاصد صادراتی کسب کنند، این در حالی است که ارزش دلاری صادرات خودرو در مدت مشابه سال گذشته 12 میلیون و 600 هزار دلار بوده است.
بنابراین خودروسازان کشور توانستند بیش از 65 درصد درآمد خود از صادرات را افزایش دهند.به نظر میرسد که خودروسازان داخلی با افزایش میزان صادرات خود در سال جاری قصد دارند پیش بینیتولید یک میلیون و 400 هزار دستگاهی خودرو در سال 94 را محقق کنند. در همین راستا بسیاری از کارشناسان نسبت به کاهش تقاضا در بازار داخلی هشدار دادهاند. با این حال افزایش صادرات خودروسازان نگرانی آنها نسبت به کاهش تقاضا در بازارهای داخلی را کمرنگ میکند.
بر این اساس افزایش صادرات طی سه ماهه سال جاری در حالی صورت میگیرد که عراق رتبه اول واردات خودرو را به خود اختصاص داده است. در سال گذشته برخی از خودروسازان نسبت به اظهارنظرهای غیرکارشناسی بعضی از مسوولان در کاهش صادرات محصولات خود انتقاد داشتند و یکی از کشورهای تاثیرپذیر در این زمینه را عراق دانستند. با این حال افزایش آمار صادرات نشاندهنده بهتر شدن وضعیت صادرات به این کشور است.
به گزارش دنیای اقتصاد، براساس آمار گمرک در سه ماهه ابتدایی سال جاری تعداد 2400 دستگاه پژو پارس به ارزش 13 میلیون و 680 میلیون دلار، 630 دستگاه پراید به ارزش دلاری 3 میلیون و 465 هزار دلار و 550 دستگاه تیبا به ارزش دلاری 3 میلیون 630 هزار دلار صادر شده است که عمدهترین کشور وارد کننده عراق بوده است. براین اساس، آمارها صادرات به عراق نشاندهنده از سرگیری دوباره فروش خودرو در این کشور است.
بنابراین خودروسازان کشور توانستند بیش از 65 درصد درآمد خود از صادرات را افزایش دهند.به نظر میرسد که خودروسازان داخلی با افزایش میزان صادرات خود در سال جاری قصد دارند پیش بینیتولید یک میلیون و 400 هزار دستگاهی خودرو در سال 94 را محقق کنند. در همین راستا بسیاری از کارشناسان نسبت به کاهش تقاضا در بازار داخلی هشدار دادهاند. با این حال افزایش صادرات خودروسازان نگرانی آنها نسبت به کاهش تقاضا در بازارهای داخلی را کمرنگ میکند.
بر این اساس افزایش صادرات طی سه ماهه سال جاری در حالی صورت میگیرد که عراق رتبه اول واردات خودرو را به خود اختصاص داده است. در سال گذشته برخی از خودروسازان نسبت به اظهارنظرهای غیرکارشناسی بعضی از مسوولان در کاهش صادرات محصولات خود انتقاد داشتند و یکی از کشورهای تاثیرپذیر در این زمینه را عراق دانستند. با این حال افزایش آمار صادرات نشاندهنده بهتر شدن وضعیت صادرات به این کشور است.
به گزارش دنیای اقتصاد، براساس آمار گمرک در سه ماهه ابتدایی سال جاری تعداد 2400 دستگاه پژو پارس به ارزش 13 میلیون و 680 میلیون دلار، 630 دستگاه پراید به ارزش دلاری 3 میلیون و 465 هزار دلار و 550 دستگاه تیبا به ارزش دلاری 3 میلیون 630 هزار دلار صادر شده است که عمدهترین کشور وارد کننده عراق بوده است. براین اساس، آمارها صادرات به عراق نشاندهنده از سرگیری دوباره فروش خودرو در این کشور است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها