آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۳۴۸۲۵
۱۴:۵۳
۱۳۹۵/۰۶/۰۹

ممنوعیت تردد وسایل نقلیه سنگین در لاین سرعت

پدال نیوز: رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، از جریمه وسایل نقلیه سنگین تردد کننده در لاین سرعت توسط دوربین‌های بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها خبر داد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از فارس، سرهنگ احمد کرمی اسد در تشریح این خبر، اظهارداشت: تردد ایمن وسایل نقلیه سنگین شامل اتوبوس، مینی بوس، کشنده و کامیون از باند یک و سبقت آنها از باند 2 است در عین حال این دسته از وسایل نقلیه به هیچ وجه حق استفاده از باند 3 را ندارند.
 
وی با اشاره به اینکه این تخلف قبلاً از طریق مأموران پلیس و با مشاهده مستقیم اعمال قانون می‌شد و این موضوع برای بعضی از رانندگان متخلف فضایی را ایجاد کرده بود که در غیاب پلیس، از باند سوم استفاده کنند، گفت: بررسی تصادفات خونبار وسایل نقلیه عمومی و مسافربری و باربری در آزادراه ها و بزرگراه‌ها نشان می‌دهد که سرعت و تردد از باند سوم نقش مهمی در تصادفات آنها داشته است.
 
رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا با بیان اینکه عبور از باند سوم مستلزم سرعت بیشتر از 110 کیلومتر بر ساعت است که وسایل نقیله سنگین این اجازه را ندارند، تصریح کرد: بر اساس تدبیر رئیس پلیس راهور ناجا مقرر شد، کنترل خط سرعت توسط دوربین‌هایی که در معابر برون شهری نصب شده، صورت گیرد.
 
وی با اشاره به اینکه این کنترل تردد به صورت هوشمند است، گفت: دوربین‌های سابق کنترل سرعت بزرگراه ها و آزادراه‌ها ارتقا پیدا کرده‌اند و همزمان می‌توانند سرعت و نحوه تردد و عبور غیرمجاز وسایل نقلیه بار و مسافر را از باند سوم کنترل کنند.
 
سرهنگ کرمی اسد تصریح کرد: رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی سنگین اعم از بار و مسافر مطلع باشند به تعداد ورودشان به لاین سرعت توسط دوربین‌ها جریمه می‌شوند.
 
وی با اشاره به اینکه مبلغ این جریمه در تهران و سایر کلانشهرها 50 هزار تومان و در شهرهای کوچک 40 هزار تومان است، گفت: مشغول توسعه این نرم افزار برای دوربین های شهرهای مختلف هستیم البته در حال حاضر اکثر قریب به اتفاق معابر برون شهری به ویژه معابری که بیشترین تردد این ناوگان را دارند به این نرم‌افزار مجهز شده‌اند.
 
به گفته سرهنگ کرمی اسد، در چهار ماه 4 نخست امسال، حدود 22هزار و 500 مورد اعمال قانون وسایل نقلیه سنگین متخلف که در باند سوم تردد کرده‌اند توسط دوربین‌ها صورت گرفته که تعدادی از این وسایل نقلیه در یک مسیر چندین بار اعمال قانون شده‌اند، چون در طول مسیر به تخلف خود ادامه داده‌اند.
 
وی تاکید کرد: این نوع کنترل به ایمنی جان تمامی مسافران جاده‌ها کمک کرده و حق رانندگان وسایل نقلیه سبکی که می توانند با سرعت مجاز از باند سوم استفاده کنند نیز ضایع نمی‌شود.
 
رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا در پایان با اشاره به اینکه در شهریور ماه به دلیل پیک سفرها، تردد زیادی در جاده ها وجود دارد، گفت: تمام هم و غم پلیس این است که تجربه تلخ تصادفات ناوگان عمومی بار و مسافر در سال‌های گذشته به حداقل ممکن برسد، در این راستا امسال با اجرای طرح‌های تشدیدی و همیاری مردم تلاش شده تا تصادفات ناوگان کاهش یابد مثلاً به غیر از کنترل الکترونیکی تردد در باند سوم، طرح حضور بازرسان با لباس شخصی داخل اتوبوس‌ها و استفاده از سامانه 110120 نیز امسال در حال اجراست.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو