آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۳۴۵۷۵
۱۰:۱۷
۱۳۹۵/۰۶/۰۷
رئیس مرکز شماره ‌گذاری پلیس راهور خبر داد

ممنوعیت شماره‌گذاری خودروهایی که سطح آلایندگی آنها دارای استاندارد یورو۴ نیست

پدال نیوز: رئیس مرکز شماره ‌گذاری پلیس راهور ناجا از ممنوعیت شماره ‌گذاری ٩ تیپ خودرو تولید داخل خبر داد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از میزان ، سرهنگ سعید روحی گفت: شماره گذاری ٩ مدل خودروی سبک به دلیل نداشتن استانداردهای زیست محیطی لازم، ممنوع شده است.
 
وی افزود: از ابتدای سال جاری مقرر شده تولید کنندگان خودروهای دوگانه سوز و پایه گازسوز، تولیدات خود را با استاندارد آلایندگی یورو 4 تولید کنند و بر اساس این مصوبه، شماره گذاری تولیدات خودروهای داخلی که سطح آلایندگی آنها دارای استاندارد یورو 4 نیست، ممنوع اعلام شده است.
 
روحی در پاسخ به این پرسش که خودروهای وارداتی باید چه استانداردی را برای شماره گذاری داشته باشند؟، گفت: خودروهای وارداتی باید دارای استاندارد یورو 5 باشند و در غیر این صورت شماره گذاری نمی شوند.
 
رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه هیچ خودرو وارداتی غیر استانداردی وارد کشور نمی شود خاطرنشان کرد: سطح استاندارد هر خودرو قبل از وارد شدن به کشور مورد بررسی قرار گرفته و اگر این خودرو از استاندارد یورو 5 برخوردار نباشد، وارد کشور نمی شود.
 
وی ادامه داد: خودروهای چینی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و این خودروها نیز حتما باید دارای استانداردهای لازم باشند.
 
روحی با اشاره به تایید استاندارد خودروها از سوی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: سطح استاندارد خودروها از سوی سازمان حفاظت محیط زیست مورد بررسی قرار گرفته و اگر خودرویی استاندارد نباشد، سازمان حفاظت محیط زیست این موضوع را به مرکز شماره گذاری پلیس اطلاع می‌دهد.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
نظرات شما
Amir
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
سلام وخسته نباشید
تشکر میکنم از شما بابت چنین سایتی. من چندسال است که سایت و اخبار شمارادنبال میکنم.
امروز درخصوص پلاک نشدن خودروهای دوگانه سوز از سایت شما مطلبی خواندم که باید ازتون بابت انتشارش تشکر کنم چون نزدیک به 2 ماه هست خودروهایی به ما تحویل داده شده است ولی پلاک نمیشوند و فقط در متن خبر به جلوگیری از پلاک کردن این خودروها اشاره شده ولی هیچ اشاره ای به اینکه خودروهایی که تحویل مشتری شده و به نوعی غیرقابل استفاده شده توجه نشده است.
خواهش من از شما مدیر محترم یا خبرنگار محترم اینکه شما صدای مارابه جایی برسونید که حداقل مشکل ما دیده بشود.
بخدا من یه کارگرم و با پول کارگری تونستم یه ماشین پراید اونم قسطی بخرم.
اگر از دستتون کاری ساخته هست برای ما انجام بدید 2 ماه هست مارا سرتاب میدهند.
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو