معاون شهردار تهران:
ممنوعیت تردد خودروهای کاربراتوری در تهران
پدال نیوز: معاون شهردار تهران از آغاز طرح کاهش آلودگی هوا با ابلاغ وزیر کشور خبر داد و گفت: از دی ماه خودروهای کاربراتوری از چرخه حمل و نقل تهران حذف می شوند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از مهر، مازیار حسینی افزود: در «طرح کاهش»، به دنبال آن هستیم تا اتومبیلی که تولید آلودگی بالا و خارج از استاندارد دارد، در شهر تردد نکند و تعریف ساده «طرح کاهش» در همین یک جمله خلاصه می شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد زیادی اتومبیل داریم که تولید آلودگی بالایی دارند، بنابر این پیش بینی کردیم تا این طرح در چند مرحله انجام شود. در مرحله اول؛ اتومبیل هایی که به محدوده زوج و فرد وارد می شوند، حتماً باید معاینه فنی داشته باشند و در مرحله بعد؛ همه ماشین هایی که در کل شهر تردد می کنند، حتماً باید معاینه فنی داشته باشند و این چکیده کل ماجرای «طرح کاهش» است.
آمادگی کامل مراکز مجاز معاینه فنی پایتخت
معاون شهردار تهران با اشاره به این که فاز نخست «طرح کاهش» از اول شهریور شروع شده و گام بعدی آن از اول مهر و با ارسال پیامک برای مالکان خودروهای فاقد معاینه فنی که وارد محدوده زوج و فرد می شوند رقم می خورد، اظهار کرد: در این پیامک به دارندگان این خودروها اعلام می شود که اگر معاینه فنی نداشته باشند، در این مرحله اِعمال قانون نمی شوند ولی با وجود این که ما میدانیم شما وارد محدوده زوج و فرد شده اید فعلاً جریمه نمی شوید.
مازیار حسینی با بیان این که مراکز مجاز معاینه فنی تهران از اول شهریور با تمام توان آماده خدمات رسانی به مراجعه کنندگان هستند، تصریح کرد: اطلاعات اتومبیل هایی که در این مراکز معاینه فنی می شوند، به صورت اتوماتیک وارد شبکه می شود و دوربین های کنترل ترافیک خودروهایی که معاینه فنی دارند را تشخیص می دهند و البته از اول آبان، خودروهای فاقد معاینه فنی اِعمال مقررات می شوند.
وی با تأکید بر این که اتومبیل های کاربراتوری، آلایندگی بالایی دارند و در مرحله اول، اگر این خودروها معاینه فنی داشته باشند با آنها مماشات میشود، اضافه کرد: البته از اول دی 96 که آخرین گام «طرح کاهش» برداشته می شود، کلاً خودروهای کاربراتوری از چرخه حمل و نقل شهری تهران حذف می شوند.
آلودگی هوا به مسأله ای ملّی تبدیل شده است
معاون شهردار تهران با اشاره به این که وزارت کشور نیز همچون شهرداری تهران مصّر است که «طرح کاهش» انجام شود، اظهار کرد: اگر بخواهیم معضل آلودگی هوا حل شود، باید یک بسته از اقدامات اجرایی داشته باشیم که البته شهرداری تهران آن را تهیه کرده و به وزارت کشور ارائه کرده که یکی از برنامه های پیش بینی شده در این بسته، «طرح کاهش» است.
مازیار حسینی با بیان این که در حال حاضر در اروپا، استاندارد بسیار سخت گیرانه یورو 6 اِعمال می شود، تصریح کرد: برای این که استانداردهای مشابه و البته با سخت گیری کمتر در تهران اتفاق بیفتد، مجموعه امکانات و الزاماتی همچون تولید و توزیع بنزین و گازوییل با حداقل آلودگی مورد نیاز است و البته به دنبال انجام اقداماتی همچون نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوس های شرکت واحد نیز هستیم.
وی در پایان با تأکید بر این که کشورهای اروپایی نیز در گذشته همین کارهایی که ما امروز انجام می دهیم را انجام داده اند، اضافه کرد: مسأله آلودگی هوا فقط محدوده به تهران نیست و امروز موضوع آلودگی هوا به یک مسأله ملّی در سطح کشور تبدیل شده و حل این مسأله مانند پازلی است که صرفاً با کنار هم قرار دادن همه قطعات آن، تصویر نهایی شکل گرفته و نتیجه مورد انتظار، حاصل میشود.
گفتنی است «طرح کاهش» که مصوب شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور است و به امضای رییس شورای عالی استان ها، رییس پلیس راهور و معاونان وزارت راه و شهرسازی، وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات ، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان مدیریت و برنامه ریزی رسیده، از سوی وزیر کشور به دستگاه های ذیربط شامل سازمان برنامه و بودجه، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات، وزارت راه و شهرسازی، نیروی انتظامی و شورای عالی استان ها ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد زیادی اتومبیل داریم که تولید آلودگی بالایی دارند، بنابر این پیش بینی کردیم تا این طرح در چند مرحله انجام شود. در مرحله اول؛ اتومبیل هایی که به محدوده زوج و فرد وارد می شوند، حتماً باید معاینه فنی داشته باشند و در مرحله بعد؛ همه ماشین هایی که در کل شهر تردد می کنند، حتماً باید معاینه فنی داشته باشند و این چکیده کل ماجرای «طرح کاهش» است.
آمادگی کامل مراکز مجاز معاینه فنی پایتخت
معاون شهردار تهران با اشاره به این که فاز نخست «طرح کاهش» از اول شهریور شروع شده و گام بعدی آن از اول مهر و با ارسال پیامک برای مالکان خودروهای فاقد معاینه فنی که وارد محدوده زوج و فرد می شوند رقم می خورد، اظهار کرد: در این پیامک به دارندگان این خودروها اعلام می شود که اگر معاینه فنی نداشته باشند، در این مرحله اِعمال قانون نمی شوند ولی با وجود این که ما میدانیم شما وارد محدوده زوج و فرد شده اید فعلاً جریمه نمی شوید.
مازیار حسینی با بیان این که مراکز مجاز معاینه فنی تهران از اول شهریور با تمام توان آماده خدمات رسانی به مراجعه کنندگان هستند، تصریح کرد: اطلاعات اتومبیل هایی که در این مراکز معاینه فنی می شوند، به صورت اتوماتیک وارد شبکه می شود و دوربین های کنترل ترافیک خودروهایی که معاینه فنی دارند را تشخیص می دهند و البته از اول آبان، خودروهای فاقد معاینه فنی اِعمال مقررات می شوند.
وی با تأکید بر این که اتومبیل های کاربراتوری، آلایندگی بالایی دارند و در مرحله اول، اگر این خودروها معاینه فنی داشته باشند با آنها مماشات میشود، اضافه کرد: البته از اول دی 96 که آخرین گام «طرح کاهش» برداشته می شود، کلاً خودروهای کاربراتوری از چرخه حمل و نقل شهری تهران حذف می شوند.
آلودگی هوا به مسأله ای ملّی تبدیل شده است
معاون شهردار تهران با اشاره به این که وزارت کشور نیز همچون شهرداری تهران مصّر است که «طرح کاهش» انجام شود، اظهار کرد: اگر بخواهیم معضل آلودگی هوا حل شود، باید یک بسته از اقدامات اجرایی داشته باشیم که البته شهرداری تهران آن را تهیه کرده و به وزارت کشور ارائه کرده که یکی از برنامه های پیش بینی شده در این بسته، «طرح کاهش» است.
مازیار حسینی با بیان این که در حال حاضر در اروپا، استاندارد بسیار سخت گیرانه یورو 6 اِعمال می شود، تصریح کرد: برای این که استانداردهای مشابه و البته با سخت گیری کمتر در تهران اتفاق بیفتد، مجموعه امکانات و الزاماتی همچون تولید و توزیع بنزین و گازوییل با حداقل آلودگی مورد نیاز است و البته به دنبال انجام اقداماتی همچون نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوس های شرکت واحد نیز هستیم.
وی در پایان با تأکید بر این که کشورهای اروپایی نیز در گذشته همین کارهایی که ما امروز انجام می دهیم را انجام داده اند، اضافه کرد: مسأله آلودگی هوا فقط محدوده به تهران نیست و امروز موضوع آلودگی هوا به یک مسأله ملّی در سطح کشور تبدیل شده و حل این مسأله مانند پازلی است که صرفاً با کنار هم قرار دادن همه قطعات آن، تصویر نهایی شکل گرفته و نتیجه مورد انتظار، حاصل میشود.
گفتنی است «طرح کاهش» که مصوب شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور است و به امضای رییس شورای عالی استان ها، رییس پلیس راهور و معاونان وزارت راه و شهرسازی، وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات ، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان مدیریت و برنامه ریزی رسیده، از سوی وزیر کشور به دستگاه های ذیربط شامل سازمان برنامه و بودجه، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات، وزارت راه و شهرسازی، نیروی انتظامی و شورای عالی استان ها ابلاغ شده است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش