کد خبر:
۳۳۸۵۰ ۱۱:۵۵
۱۳۹۵/۰۵/۲۹
چالش خودروسازان فرانسوی با شروط وزارت صنعت
پدال نیوز: وزارت صنعت، معدن و تجارت در حالی دو شرط «آغاز تولید با ساخت داخل ۴۰ درصدی» و «صادرات ۳۰ درصدی» را پیش پای خودروسازان خارجی (برای حضور در ایران) گذاشته است که بهنظر میرسد فرانسویها چندان زیر بار این شروط نرفتهاند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، بنابر اعلام وزارت صنعت، هر خودروساز خارجی که قصد همکاری با شرکتهای خودرساز داخلی را دارد، باید شروع تولیدش در ایران، با ساخت داخل 40 درصدی آغاز شده و در ادامه نیز 30 درصد از محصولات تولیدی را به بازارهای خارجی صادر کند.
هر چند منظور وزارت صنعت از در نظر گرفتن این شروط، محکم کردن پایههای حضور خودروسازان خارجی در ایران است، با این حال، ظاهرا شرکتهای فرانسوی حاضر به پذیرفتن تمام و کمال این دو شرط نشدهاند. بر این اساس، گفته میشود پژوییها با وجود عقد قرارداد با ایران خودرو (که طبعا باید به به معنای قبول شروط دوگانه وزارت صنعت باشد)، بهنوعی با وزارت صنعت بر سر تسهیل این شرایط به توافق رسیدهاند؛ نشان به آن نشان که محصولات پژو قرار است با ساخت داخل 20 درصدی در ایران تولید شده و طی یک سال این رقم به 40 درصد برسد.
از آن سو اما بهنظر میرسد رنوییها هنوز نتوانستهاند با وزارت صنعت و شروطش کنار بیایند و اصلا یکی از دلایل اصلی به تاخیر افتادن عقد قرارداد این شرکت با خودروسازان ایرانی، همین موضوع است. بر این اساس شنیده میشود رنو زیر بار ساخت داخل 40 درصدی (در آغاز تولید) و صادرات 30 درصدی نرفته و این موضوع به محل اختلاف طرفین تبدیل شده است. حال اینکه پژو چطور توانسته با وزارت صنعت کنار بیاید و رنو فعلا نتوانسته، پرسشی است که نه مسوولان داخلی و نه مقامات رنو، پاسخ روشنی به آن نمیدهند.
هر چند منظور وزارت صنعت از در نظر گرفتن این شروط، محکم کردن پایههای حضور خودروسازان خارجی در ایران است، با این حال، ظاهرا شرکتهای فرانسوی حاضر به پذیرفتن تمام و کمال این دو شرط نشدهاند. بر این اساس، گفته میشود پژوییها با وجود عقد قرارداد با ایران خودرو (که طبعا باید به به معنای قبول شروط دوگانه وزارت صنعت باشد)، بهنوعی با وزارت صنعت بر سر تسهیل این شرایط به توافق رسیدهاند؛ نشان به آن نشان که محصولات پژو قرار است با ساخت داخل 20 درصدی در ایران تولید شده و طی یک سال این رقم به 40 درصد برسد.
از آن سو اما بهنظر میرسد رنوییها هنوز نتوانستهاند با وزارت صنعت و شروطش کنار بیایند و اصلا یکی از دلایل اصلی به تاخیر افتادن عقد قرارداد این شرکت با خودروسازان ایرانی، همین موضوع است. بر این اساس شنیده میشود رنو زیر بار ساخت داخل 40 درصدی (در آغاز تولید) و صادرات 30 درصدی نرفته و این موضوع به محل اختلاف طرفین تبدیل شده است. حال اینکه پژو چطور توانسته با وزارت صنعت کنار بیاید و رنو فعلا نتوانسته، پرسشی است که نه مسوولان داخلی و نه مقامات رنو، پاسخ روشنی به آن نمیدهند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش