آهن قراضههای لوکس میلیاردی
پدال نیوز: انتشار خبر امحای ۱۳ خودروی لوکس به ارزش ۱۴ میلیارد تومان در حالی خبرساز شده که برخی امحای این خودروها را موجب بسته شدن منافذ قاچاق در کشور میدانند این در شرایطی است که برخی دیگر بر فروش آنها در حراجهای بینالمللی و بازگرداندن پول ناشی از خروج ارز این خودروها به خزانه دولت تاکید دارند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، آنگونه که برخی مدیران ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان کردهاند، 13 خودروی لوکس شامل بنز S500، بیامو، پورشه و رنجروور بهصورت قاچاق و از طریق مرزهای غیررسمی وارد کشور شدند و تعدادی از آنها نیز به فروش رفتند. در این میان اما نظرات متفاوتی در مورد مبادی واردات این خودروها وجود دارد، در حالی که ستاد مبارزه با قاچاق کالا از ورود این خودروها از مبادی غیررسمی خبر میدهد اما برخی دیگر ورود این خودروها را از مبادی رسمی عنوان میکنند؛ بهطوریکه یک منبع آگاه در گفتوگو با «دنیای اقتصاد» تاکید دارد که این خودروها از یکی از مناطق آزاد به کشور وارد شدهاند، اما مشکل اصلی زمانی به وجود آمده که تخلفات جدی در واردات این خودروها به سرزمین اصلی صورت گرفته است. اگر این خودروها از مبادی رسمی وارد کشور شده باشد، چون در فرآیند واردات خودرو چند دستگاه از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت، گمرک جمهوری اسلامی و در نهایت پلیس راهنمایی و رانندگی دخیل هستند؛ بنابراین این سازمانها نیز در واردات این خودروها دخیل بودند.
اما در صورتی که این خودروها از مبادی غیررسمی به کشور وارد شده باشند یک سوال به وجود میآید اینکه این خودروها چگونه توانستهاند شمارهگذاری شوند.
آنگونه که بهنظر میرسد، هدف اصلی مسوولان دولتی از امحای این خودروها اولتیماتوم نهایی به متخلفان است. با این وجود برخی از کارشناسان، امحای خودروهای مذکور را پاک کردن صورت مساله عنوان میکنند. به اعتقاد آنها نابود کردن این خودروها که ارز بسیاری برای آنها از کشور خارج شده است، عوایدی نیز برای کشور به همراه ندارد. در این زمینه یک کارشناس خودرو پیشنهاد میکند که بهجای امحای این خودروها میتوان آنها را در حراجهای بینالمللی به فروش برسانیم تا پول آنها به خزانه دولت بازگردانده شود.
اما در صورتی که این خودروها از مبادی غیررسمی به کشور وارد شده باشند یک سوال به وجود میآید اینکه این خودروها چگونه توانستهاند شمارهگذاری شوند.
آنگونه که بهنظر میرسد، هدف اصلی مسوولان دولتی از امحای این خودروها اولتیماتوم نهایی به متخلفان است. با این وجود برخی از کارشناسان، امحای خودروهای مذکور را پاک کردن صورت مساله عنوان میکنند. به اعتقاد آنها نابود کردن این خودروها که ارز بسیاری برای آنها از کشور خارج شده است، عوایدی نیز برای کشور به همراه ندارد. در این زمینه یک کارشناس خودرو پیشنهاد میکند که بهجای امحای این خودروها میتوان آنها را در حراجهای بینالمللی به فروش برسانیم تا پول آنها به خزانه دولت بازگردانده شود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش