کد خبر:
۳۳۰۵۹ ۱۲:۵۸
۱۳۹۵/۰۵/۱۸
کشف نرمافزارهای غیرمجاز در موتورهای آئودی
پدال نیوز: هفتهنامه آلمانی "بیلد ام سونتاگ" بدون اشاره به منابع اطلاعاتی خود نوشت: مقامات آمریکایی سه برنامه نرمافزاری غیرمجاز را در موتورهای دیزلی سه لیتری ساخت آئودی فولکس واگن یافتهاند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از رویترز، این نرمافزار به موتورهای TDI بکار رفته در مدل Q۷، کاین پورشه و توآرگ فولکس واگن اجازه میدهد سیستمهای کنترل آلایندگی را پس از حدود ۲۲ دقیقه غیرفعال شوند. روشهای رسمی برای سنجش آلایندگی معمولا حدود ۲۰ دقیقه طول میکشد.
فولکس واگن اقرار کرده است سالها در تستهای آلایندگی دیزلی آمریکا تقلب کرده و در ماه ژوئن اعلام کرد حداکثر ۱۵.۳ میلیارد دلار برای بازخرید خودروهای آلاینده از مصرفکنندگان آمریکایی و همچنین فراهم کردن فاینانس برای سازندگان فناوریهای پاکتر هزینه خواهد کرد.
با این همه توافق مذکور شامل حدود ۸۵ هزار خودروی آئودی، پورشه و فولکس واگن که موتورهای سه لیتری دارند نمیشود. این خودروها کمتر از خودروهای دو لیتری آلایندگی داشتند اما به تجهیزات کنترل آلایندگی غیرقانونی مجهز بودند. آئودی و فولکس واگن سال گذشته مقامات آمریکایی را در مورد این خودروها مطلع کردند.
توافق میان فولکس واگن و مقامات آمریکایی درباره خودروهای آلاینده دارای موتور سه لیتری ممکن است تا چند ماه آینده هم حاصل نشود.
طبق گزارش "بیلد ام سونتاگ"، مدیران آئودی قرار است هفته جاری در برابر مقامات محیط زیستی آمریکا حاضر شده و به ارائه توضیح در این زمینه بپردازند. این خودروساز آلمانی خود را برای پرداخت جریمه قابل توجهی آماده میکند.
سخنگوی آئودی حاضر به اظهارنظر در این باره نشد و تنها عنوان کرد مذاکرات با مقامات آمریکایی ادامه دارد و هدف این شرکت دستیابی به یک راهکار فنی برای این مشکل است.
رسوایی بیشرمانه فولکس واگن به کسبوکار و شهرت این شرکت خدشه وارد کرده و میلیاردها دلار ضرر زده است. این خودروساز همچنان با اتهامات کیفری و شکایتهای متعدد در کشورهای مختلف روبهروست.
فولکس واگن اقرار کرده است سالها در تستهای آلایندگی دیزلی آمریکا تقلب کرده و در ماه ژوئن اعلام کرد حداکثر ۱۵.۳ میلیارد دلار برای بازخرید خودروهای آلاینده از مصرفکنندگان آمریکایی و همچنین فراهم کردن فاینانس برای سازندگان فناوریهای پاکتر هزینه خواهد کرد.
با این همه توافق مذکور شامل حدود ۸۵ هزار خودروی آئودی، پورشه و فولکس واگن که موتورهای سه لیتری دارند نمیشود. این خودروها کمتر از خودروهای دو لیتری آلایندگی داشتند اما به تجهیزات کنترل آلایندگی غیرقانونی مجهز بودند. آئودی و فولکس واگن سال گذشته مقامات آمریکایی را در مورد این خودروها مطلع کردند.
توافق میان فولکس واگن و مقامات آمریکایی درباره خودروهای آلاینده دارای موتور سه لیتری ممکن است تا چند ماه آینده هم حاصل نشود.
طبق گزارش "بیلد ام سونتاگ"، مدیران آئودی قرار است هفته جاری در برابر مقامات محیط زیستی آمریکا حاضر شده و به ارائه توضیح در این زمینه بپردازند. این خودروساز آلمانی خود را برای پرداخت جریمه قابل توجهی آماده میکند.
سخنگوی آئودی حاضر به اظهارنظر در این باره نشد و تنها عنوان کرد مذاکرات با مقامات آمریکایی ادامه دارد و هدف این شرکت دستیابی به یک راهکار فنی برای این مشکل است.
رسوایی بیشرمانه فولکس واگن به کسبوکار و شهرت این شرکت خدشه وارد کرده و میلیاردها دلار ضرر زده است. این خودروساز همچنان با اتهامات کیفری و شکایتهای متعدد در کشورهای مختلف روبهروست.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها