آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۳۲۶۹۹
۱۲:۱۰
۱۳۹۵/۰۵/۱۳
نماینده قائم‌شهر در مجلس:

پراید و تیبا به سرنوشت پیکان دچار می‌شوند

پدال نیوز: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس گفت: در ایران عادت کرده‌ایم یک خودرو را ۳۰ سال و بلکه بیشتر به خورد مردم بدهیم.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا ، عبدالله رضیان در پاسخ به این پرسش که آیا انتشار خبر احتمال از رده خارج شدن تیبا و پراید طی پنج سال آینده توسط مدیران سایپا بعد از فروش هزاران خودرو از طریق تسهیلات بانکی و مقروض کردن مردم کار درستی بود؟ پاسخ داد: این رفتار، رفتار نادرستی نیست و سایپا غش در معامله مرتکب نشده است.
 
نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس ادامه داد: به نظر بنده اشکالی در این کار نیست چرا که در دنیا هم هر چند ماه مدل‌های جدید به بازار می‌آید و مدل‌های قدیمی‌تر پس از مدتی از رده خارج  می‌شود اما لوازم یدکی و خدمات پس از فروش تا سالها بعد عرضه می‌شود. متاسفانه در ایران عادت داریم یک خودرو را 30 سال و بلکه بیشتر به خورد مردم بدهیم، این نگاه باید اصلاح شود.
 
به گفته وی، پراید و تیبای سایپا نیز پس از پنج سال به سرنوشت «پیکان» ایران‌خودرو دچار می‌شوند. با وجودی که سال‌ها از رده خارج شدن پیکان می‌گذرد اما خدمات پس از فروش، لوازم یدکی و قطعات این خودرو همچنان توسط اصناف و بخش خصوصی به مردم عرضه می‌شود.
 
وی معتقد است  پرداختن به مسئله فوق، کم اهمیت است و تاثیر چندانی بر  صنعت خودروسازی کشور ندارد چرا که این صنعت گرفتار چالش‌های اساسی‌تری است.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تولید خودروهای با کیفیت و ایمن و شفافیت نداشتن با مردم را مهمترین چالش‌های صنعت خودروسازی کشور دانست و  افزود: در جلسه‌ای که با حضور دو مدیر عامل شرکت خودروسازی داشتم این مطالب را بیان کردم و تاکید کردم این وضعیت در صنعت خودروسازی کشور باید اصلاح شود.
 
رضیان از رده خارج شدن تولیدات قدیمی‌تر را در سایر صنایع نیز جاری دانست و افزود: علاوه بر سایپا که تصمیم گرفته با جایگزین کردن خودروهای به‌روز، با کیفیت و ایمن تیبا و پراید را از رده خارج کند در سایر صنایع نیز با وضعیت مشابهی روبرو هستیم. قطعه‌سازان و تولیدکنندگان لوازم یدکی خودرو و سایر لوازم صنعتی به صورت طبیعی تا زمانی که بازار داشته باشند لوازم یدکی و قطعه به بازار عرضه می‌کنند.
 
نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس در عین حال افزایش سطح کیفی محصولات خودروسازان ایرانی را در شان مردم ایران دانست و یادآور شد: با از رده خارج شدن خودروهای غیرایمن و بی‌کیفیت ذائقه مردم نیز به تدریج تغییر کرده و مردم نیز لذت سوار شدن بر خودروهای به‌روز و ایمن را تجربه خواهند کرد.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو