دام دو شیاد برای متقاضیان خرید خودرو
پدال نیوز: «سود کم» و «تحویل سریع خودرو» وعدههایی بود که گردانندگان یک شرکت لیزینگ خودرو به مشتریانشان میدادند. آنها با این وعده توانستند صدها نفر را به دام بیندازند و دست به کلاهبرداری میلیاردی بزنند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از رکنا، «سود کم» و «تحویل سریع خودرو» وعدههایی بود که گردانندگان یک شرکت لیزینگ خودرو به مشتریانشان میدادند. آنها با این وعده توانستند صدها نفر را به دام بیندازند و دست به کلاهبرداری میلیاردی بزنند.
اولین شاکی این شرکت جوانی بود که چند روز قبل به دادسرای ناحیه2 سعادتآباد رفت. او برای خرید خودروی پژو پرشیا 15میلیون تومان بهحساب این شرکت واریز کرده بود اما بعد از چندماه رفتوآمد وقتی به نتیجهای نرسید تصمیم گرفت از مدیران آنجا شکایت کند. او به بازپرس پرونده گفت: آگهی تبلیغاتی این شرکت را در یکی از روزنامهها دیدم. این شرکت سود کمتری نسبت به سایر شرکتهای لیزینگ دریافت میکرد و از طرفی اعلام کرده بود خودرو را هم سریع تحویل میدهد.
از سویی برای ضامن هم سختگیری چندانی نداشت. به همین دلیل من هم 15میلیون تومان بهحساب مدیران شرکت که زن و مردی جوان بودند واریز کردم و منتظر تماس آنها شدم. این شرکت 2سال سابقه داشت و در این مدت همه مشتریان از آن راضی بودند. با خودم فکر کردم که بهزودی صاحب خودرو میشوم و مشکلاتم برطرف میشود.
اما وقتی برای تحویل خودرو به دفتر شرکت رفتم مدام به من وعده و وعید میدادند و میگفتند که کارخانه خودروی آماده ندارد. من هم مدتی صبر کردم ولی وقتی به نتیجهای نرسیدم تصمیم گرفتم از خرید خودرو انصراف بدهم. مدیر شرکت هم به من یک چک 4ماهه داد و مبلغی از پولم را هم کم کرد. این شاکی ادامه داد: چند روز قبل وقتی برای پیگیری به دفتر شرکت رفته بودم متوجه شدم بجز من حدود 10نفر دیگر هم چنین شرایطی دارند. آن زمان بود که تصمیم گرفتیم از شرکت شکایت کنیم.
اظهارات این مرد شروع پروندهای پیچیده بود. چرا که خیلی زود تعداد شاکیان از 200نفر گذشت. ماهها تبلیغات این شرکت باعث شده بود افراد زیادی به دام آن بیفتند. بیشتر مالباختگان افرادی بودند که توان خرید نقدی خودرو را نداشتند و امیدوار بودند با کمک این شرکت لیزینگ صاحب خودرو شوند اما هیچ کدام از آنها از نقشهای که زن و مرد جوان برای آنها کشیده بودند اطلاع نداشتند.
در چنین شرایطی حکم جلب 2متهم اصلی صادر شد.
با اینکه متهمان گریخته بودند و هیچکس از آنها اطلاعی نداشت اما مأموران پلیس با بررسی منابع اطلاعاتی خود توانستند آنها را دستگیر کنند. دستگیری متهمان در حالی است که با برملا شدن کلاهبرداریهای این شرکت هر روز بر تعداد شاکیان افزوده میشود. از سویی شواهد بهدست آمده حاکی از آن است که متهمان از طعمه هایشان که شمار آنها دستکم به 200نفر میرسید، بین 4تا 60میلیون تومان ودیعه برای فروش اقساطی خودرو دریافت کردهاند.براساس این گزارش، هماکنون متهمان در بازداشت به سر میبرند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.
اولین شاکی این شرکت جوانی بود که چند روز قبل به دادسرای ناحیه2 سعادتآباد رفت. او برای خرید خودروی پژو پرشیا 15میلیون تومان بهحساب این شرکت واریز کرده بود اما بعد از چندماه رفتوآمد وقتی به نتیجهای نرسید تصمیم گرفت از مدیران آنجا شکایت کند. او به بازپرس پرونده گفت: آگهی تبلیغاتی این شرکت را در یکی از روزنامهها دیدم. این شرکت سود کمتری نسبت به سایر شرکتهای لیزینگ دریافت میکرد و از طرفی اعلام کرده بود خودرو را هم سریع تحویل میدهد.
از سویی برای ضامن هم سختگیری چندانی نداشت. به همین دلیل من هم 15میلیون تومان بهحساب مدیران شرکت که زن و مردی جوان بودند واریز کردم و منتظر تماس آنها شدم. این شرکت 2سال سابقه داشت و در این مدت همه مشتریان از آن راضی بودند. با خودم فکر کردم که بهزودی صاحب خودرو میشوم و مشکلاتم برطرف میشود.
اما وقتی برای تحویل خودرو به دفتر شرکت رفتم مدام به من وعده و وعید میدادند و میگفتند که کارخانه خودروی آماده ندارد. من هم مدتی صبر کردم ولی وقتی به نتیجهای نرسیدم تصمیم گرفتم از خرید خودرو انصراف بدهم. مدیر شرکت هم به من یک چک 4ماهه داد و مبلغی از پولم را هم کم کرد. این شاکی ادامه داد: چند روز قبل وقتی برای پیگیری به دفتر شرکت رفته بودم متوجه شدم بجز من حدود 10نفر دیگر هم چنین شرایطی دارند. آن زمان بود که تصمیم گرفتیم از شرکت شکایت کنیم.
اظهارات این مرد شروع پروندهای پیچیده بود. چرا که خیلی زود تعداد شاکیان از 200نفر گذشت. ماهها تبلیغات این شرکت باعث شده بود افراد زیادی به دام آن بیفتند. بیشتر مالباختگان افرادی بودند که توان خرید نقدی خودرو را نداشتند و امیدوار بودند با کمک این شرکت لیزینگ صاحب خودرو شوند اما هیچ کدام از آنها از نقشهای که زن و مرد جوان برای آنها کشیده بودند اطلاع نداشتند.
در چنین شرایطی حکم جلب 2متهم اصلی صادر شد.
با اینکه متهمان گریخته بودند و هیچکس از آنها اطلاعی نداشت اما مأموران پلیس با بررسی منابع اطلاعاتی خود توانستند آنها را دستگیر کنند. دستگیری متهمان در حالی است که با برملا شدن کلاهبرداریهای این شرکت هر روز بر تعداد شاکیان افزوده میشود. از سویی شواهد بهدست آمده حاکی از آن است که متهمان از طعمه هایشان که شمار آنها دستکم به 200نفر میرسید، بین 4تا 60میلیون تومان ودیعه برای فروش اقساطی خودرو دریافت کردهاند.براساس این گزارش، هماکنون متهمان در بازداشت به سر میبرند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها