کد خبر:
۳۱۶۲۴ ۰۹:۵۴
۱۳۹۵/۰۴/۳۱
خودروساز آلمانی متهم به نقض قوانین محیط زیست شد
پدال نیوز: مشکلات حقوقی شرکت خودروسازی فولکس واگن در جریان دستکاری دستگاههای کنترل آلایندگی در آمریکا حل نشده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از بلومبرگ؛ چندی پیش مسئولان شرکت خودروسازی فولکس واگن از توافق با مقامات آمریکایی خبر دادند تا بر اساس توافق تمامی خودروهای مشکلدار یا تعمیر شوند و یا با پرداخت مبلغی بین ۵ تا ۱۰ هزار دلار، خودروهای مشکلدار از مالکان بازخرید شوند. این در حالی است که برخی از مقامات آمریکایی ازجمله دادستانهای کل ایالات مریلند، نیویورک و ماساچوست این خودروساز آلمانی را به نقض قوانین محیطزیست در سه ایالت آمریکا متهم کردهاند.
آنها اعلام کردهاند مشکلات حقوقی فولکس واگن در جریان دستکاری دستگاههای کنترل آلایندگی در آمریکا حل نشده است. این در حالی است که شرکت فولکسواگن برای پایان دادن به شکایت مالکان آمریکایی خودروهای فولکسواگن هزینهای بالغبر ۱۵ میلیارد دلار در آمریکا اختصاص داده است که ۱۰ میلیارد از آن صرف پرداخت خسارت به مالکان و تعمیر خودروهای معیوب میشود و بقیه به صندوق حفاظت از محیطزیست آمریکا واریز خواهد شد. چنین غرامتی باعث میشود سرمایهگذاری فولکس واگن برای طراحی و ساخت خودروهایی با سطح آلایندگی صفر به حداقل برسد.
ارزش سهام فولکس واگن از سپتامبر سال گذشته میلادی (شهریور ۹۴) زمانی که اطلاعات مربوط به رسوایی آلایندگی محصولات دیزلی این شرکت منتشر شد، کاهش یافته است. ارزش سهام این شرکت در حال حاضر در مقایسه با تابستان سال گذشته ۴۰ درصد کاهش یافته است.
رسوایی فولکس واگن نخستین بار در سپتامبر ۲۰۱۵، با افشای تقلب این شرکت در استفاده از نرمافزارهای مخصوص فریب ابزار اندازهگیری میزان آلایندگی، رسانهای شد. مأموران دریافتند خودروهای دیزلی این شرکت، ۴۰ برابر میزان قانونی، اکسید نیتروژن تولید میکنند؛ گازی که میتواند برای انسانها مشکلات تنفسی به همراه داشته باشد.
منبع:باشگاه خبرنگاران
آنها اعلام کردهاند مشکلات حقوقی فولکس واگن در جریان دستکاری دستگاههای کنترل آلایندگی در آمریکا حل نشده است. این در حالی است که شرکت فولکسواگن برای پایان دادن به شکایت مالکان آمریکایی خودروهای فولکسواگن هزینهای بالغبر ۱۵ میلیارد دلار در آمریکا اختصاص داده است که ۱۰ میلیارد از آن صرف پرداخت خسارت به مالکان و تعمیر خودروهای معیوب میشود و بقیه به صندوق حفاظت از محیطزیست آمریکا واریز خواهد شد. چنین غرامتی باعث میشود سرمایهگذاری فولکس واگن برای طراحی و ساخت خودروهایی با سطح آلایندگی صفر به حداقل برسد.
ارزش سهام فولکس واگن از سپتامبر سال گذشته میلادی (شهریور ۹۴) زمانی که اطلاعات مربوط به رسوایی آلایندگی محصولات دیزلی این شرکت منتشر شد، کاهش یافته است. ارزش سهام این شرکت در حال حاضر در مقایسه با تابستان سال گذشته ۴۰ درصد کاهش یافته است.
رسوایی فولکس واگن نخستین بار در سپتامبر ۲۰۱۵، با افشای تقلب این شرکت در استفاده از نرمافزارهای مخصوص فریب ابزار اندازهگیری میزان آلایندگی، رسانهای شد. مأموران دریافتند خودروهای دیزلی این شرکت، ۴۰ برابر میزان قانونی، اکسید نیتروژن تولید میکنند؛ گازی که میتواند برای انسانها مشکلات تنفسی به همراه داشته باشد.
منبع:باشگاه خبرنگاران
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها