کد خبر:
۳۱۵۷۱ ۱۲:۲۹
۱۳۹۵/۰۴/۳۰
اولین بزرگراه برقی در سوئد عملیاتی شد
پدال نیوز: بسیاری از کارشناسان محیط زیست تاکید می کنند که استفاده از سوختهای فسیلی مانند بنزین، گازوئیل یا گازهای تصفیه شده برای محیط زیست زیان آور است. به همین دلیل کارشناسان محیط زیست و دولت ها همیشه مردم را به استفاده از وسایلی مانند دوچرخه یا وسایل نقلیه عمومی در شهرهای بزرگ تشویق می کنند. اما در حال حاضر اغلب وسایل مسافربری و حمل و نقل کالا با سوخت فسیلی کار می کنند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، اخیرا شرکت آلمانی زیمنس و شرکت خودروسازی سوئدی اسکانیا تصمیم دارند نخستین بزرگراه برقی سریع السیر «eHighway» در جهان بسازند. این دو شرکت هم اکنون با این ابتکار اولین بزرگراه برقی سریع السیر جهان را آزمایش می کنند.
متخصص در زمینه نوآوریهای تکنولوژی، برای ساخت این بزرگراه یک جاده آزمایشی که با سیستم برقی کار می کند، به طول 1.2 مایل برابر 2 کیلومتر تقریبا در سوئد درنظر گرفته شده و شامل یک سری کابلهایی است که از بالای جاده کشیده شده تا کامیون های مجهز به تجهیزات برقی مناسب به آن وصل شوند.
این بزرگراه برقی سریع السیر که به ابتکار و همکاری دو شرکت «زیمنس و اسکانیا» راه اندازی خواهد شد تا کامیون ها با غیرفعال کردن موتور سوختی خود به استفاده از انرژی برق ارزان و تمیز روی آورند، این نوع وسایل نقلیه در پایان مسیر برق کشی موتور سوخت فسیلی (گازوئیل یا بنزین) خود را فعال می کنند.
در همین حال کلایس اریکسون رئیس شرکت اسکانیا با تایید این خبر گفت: «این طرح گام مهمی به سوی استفاده از انرژی تمیز به جای سوخت های فسیلی است که باعث آلودگی محیط زیست می شوند».
این پروژه از این جهت حایز اهمیت است که باعث خواهد شد یک سوم آلودگی های ناشی از مواد سوختی وسایل حمل و نقل مانند دی اکسید کربن را در سوئد کاهش دهد.
مدیران این دو شرکت سوئدی و آلمانی می گویند در صورت بازده مثبت این شبکه حمل و نقل احتمالا چنین روشی در دیگر کشورهای جهان به کار گرفته خواهد شد. زیرا هم از لحاظ مصرف انرژی و هم سرعت نیز وضعیت بهتری را نسبت به دیگر سوخت های فسیلی فراهم می آورد.
منبع: جام جم
متخصص در زمینه نوآوریهای تکنولوژی، برای ساخت این بزرگراه یک جاده آزمایشی که با سیستم برقی کار می کند، به طول 1.2 مایل برابر 2 کیلومتر تقریبا در سوئد درنظر گرفته شده و شامل یک سری کابلهایی است که از بالای جاده کشیده شده تا کامیون های مجهز به تجهیزات برقی مناسب به آن وصل شوند.
این بزرگراه برقی سریع السیر که به ابتکار و همکاری دو شرکت «زیمنس و اسکانیا» راه اندازی خواهد شد تا کامیون ها با غیرفعال کردن موتور سوختی خود به استفاده از انرژی برق ارزان و تمیز روی آورند، این نوع وسایل نقلیه در پایان مسیر برق کشی موتور سوخت فسیلی (گازوئیل یا بنزین) خود را فعال می کنند.
در همین حال کلایس اریکسون رئیس شرکت اسکانیا با تایید این خبر گفت: «این طرح گام مهمی به سوی استفاده از انرژی تمیز به جای سوخت های فسیلی است که باعث آلودگی محیط زیست می شوند».
این پروژه از این جهت حایز اهمیت است که باعث خواهد شد یک سوم آلودگی های ناشی از مواد سوختی وسایل حمل و نقل مانند دی اکسید کربن را در سوئد کاهش دهد.
مدیران این دو شرکت سوئدی و آلمانی می گویند در صورت بازده مثبت این شبکه حمل و نقل احتمالا چنین روشی در دیگر کشورهای جهان به کار گرفته خواهد شد. زیرا هم از لحاظ مصرف انرژی و هم سرعت نیز وضعیت بهتری را نسبت به دیگر سوخت های فسیلی فراهم می آورد.
منبع: جام جم
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها