تعلل دولتها در نوسازی حمل و نقل عمومی
پدال نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس باانتقاد از عملکرد دولت ها در نوسازی ناوگان حملونقل عمومی، گفت: دولت باید با اتخاذ تدابیر ویژه نسبت به پرداخت مطالبات شهرداری که مانع بزرگی سر راه نوسازی اتوبوس های فرسوده است اقدام کند. مرگ سالانه سه هزار نقر در پایتخت در پی آلودگی هوا/دولتها همچنان در نوسازی حمل و نقل عمومی تعلل میکنند
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از خانه ملت، عبدالرضا عزیزی در مورد اظهارات مسئولان شهرداری تهران مبنی بر اینکه به مدت 7 سال است که دولت حتی یک اتوبوس در اختیار ناوگان حمل ونقل عمومی قرار نداده، گفت: متاسفانه علیرغم آنکه قانون راهکارهای زیادی را برای کمک به توسعه حمل و نقل عمومی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تعیین کرده ولی متاسفانه دولت های مختلف به دلیل مشکلات سیاسی و اقتصادی حاضر نبوده و نیستند سهم خود را به بخش حمل و نقل عمومی پرداخت کنند این در حالی است که دولت ها در تمام دنیا نگاه ویژه ای به توسعه حمل و نقل عمومی و نوسازی آن دارند.
نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه مردم تهران نباید تاوان بیمسئولیتی دولتها را در قبال بیتوجهی به نوسازی خودروهای فرسوده و دودزا بپردازند، یادآور شد: طبق آمارها سالانه 3هزار نفر در پایتخت به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند در حالی که بخشی از این آلودگی ناشی از خودروهای فرسوده ودودزا است بنابراین به صورت جدی نیاز است دولت به تعهدات و وظیفه خود در قبال اتوبوسرانی عمل کند.
وی با تاکید بر اینکه قفل نوسازی اتوبوسهای فرسوده با کلید دولت باز می شود، تصریح کرد: اگرچه دولت با مشکلات اقتصادی زیادی گریبانگیر است ولی به صورت جدی نیاز است با اتخاذ تدابیر ویژه نسبت به پرداخت مطالبات شهرداری که مانع بزرگی سر راه نوسازی اتوبوس های فرسوده است اقدام کند.
نماینده مردم شیروان در مجلس دهم، با بیان اینکه با توجه به معضل آلودگی هوا و ترافیک پایتخت باید در راستای نوسازی خودروهای فرسوده گام برداریم بر لزوم رونق حمل و نقل عمومی از سوی دولت تاکید کرد و افزود: چنانچه از سوی دولت اعتباراتی برای خرید اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی پایتخت در نظر گرفته شود، مردم به جای استفاده از خودروی شخصی به سمت استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی روی می آورند که این موضوع کاهش آلودگی هوا و معضل ترافیک پایتخت را در پی خواهد داشت.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه تعداد اتوبوس های موجود در پایتخت جوابگوی نیازهای این شهر نیست، ادامه داد: متاسفانه کافی نبودن تعداد اتوبوسها و فرسوده بودن تعدادی از آنها موجب هدر رفت وقت شهروندان در ایستگاهها در انتظار آمدن اتوبوس و همچنین نارضایتی مردم شده در حالی که طبق اظهارات شهرداری تهران به مدت 7 سال است که دولت هیچ گونه هزینه ای برای خرید اتوبوس نکرده است.
محمدباقر قالیباف، شهردار تهران طی روزهای اخیر با یادآوری اینکه براساس قانون 82 درصد مبلغ خرید اتوبوس را باید دولت و تنها 18 درصد را شهرداریها پرداخت کنند، تصریح کرد: اکنون 7 سال است که دولت یک اتوبوس به ما نداده است.
نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه مردم تهران نباید تاوان بیمسئولیتی دولتها را در قبال بیتوجهی به نوسازی خودروهای فرسوده و دودزا بپردازند، یادآور شد: طبق آمارها سالانه 3هزار نفر در پایتخت به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند در حالی که بخشی از این آلودگی ناشی از خودروهای فرسوده ودودزا است بنابراین به صورت جدی نیاز است دولت به تعهدات و وظیفه خود در قبال اتوبوسرانی عمل کند.
وی با تاکید بر اینکه قفل نوسازی اتوبوسهای فرسوده با کلید دولت باز می شود، تصریح کرد: اگرچه دولت با مشکلات اقتصادی زیادی گریبانگیر است ولی به صورت جدی نیاز است با اتخاذ تدابیر ویژه نسبت به پرداخت مطالبات شهرداری که مانع بزرگی سر راه نوسازی اتوبوس های فرسوده است اقدام کند.
نماینده مردم شیروان در مجلس دهم، با بیان اینکه با توجه به معضل آلودگی هوا و ترافیک پایتخت باید در راستای نوسازی خودروهای فرسوده گام برداریم بر لزوم رونق حمل و نقل عمومی از سوی دولت تاکید کرد و افزود: چنانچه از سوی دولت اعتباراتی برای خرید اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی پایتخت در نظر گرفته شود، مردم به جای استفاده از خودروی شخصی به سمت استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی روی می آورند که این موضوع کاهش آلودگی هوا و معضل ترافیک پایتخت را در پی خواهد داشت.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه تعداد اتوبوس های موجود در پایتخت جوابگوی نیازهای این شهر نیست، ادامه داد: متاسفانه کافی نبودن تعداد اتوبوسها و فرسوده بودن تعدادی از آنها موجب هدر رفت وقت شهروندان در ایستگاهها در انتظار آمدن اتوبوس و همچنین نارضایتی مردم شده در حالی که طبق اظهارات شهرداری تهران به مدت 7 سال است که دولت هیچ گونه هزینه ای برای خرید اتوبوس نکرده است.
محمدباقر قالیباف، شهردار تهران طی روزهای اخیر با یادآوری اینکه براساس قانون 82 درصد مبلغ خرید اتوبوس را باید دولت و تنها 18 درصد را شهرداریها پرداخت کنند، تصریح کرد: اکنون 7 سال است که دولت یک اتوبوس به ما نداده است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها