کد خبر:
۳۰۸۰۴ ۱۱:۲۰
۱۳۹۵/۰۴/۲۲
سخره تولید ملی در رسانه ملی!
پدال نیوز: در حالی که بخش قابلتوجهی از آگهیهای تبلیغاتی رسانه ملی مربوط به صنعت خودرو کشور است، اما بهنظر میرسد این رسانه نگاهی عوامانه به خودروسازی دارد و گهگاه در قالب برنامههای خود، کنایههایی تند و تیز را نثار «جاده مخصوصیها» میکند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، در اینکه خودروسازی ایران نتوانسته رضایت عمومی را در سطح جامعه برقرار کند و در نتیجه بدهی سنگینی به مشتریانش دارد، تردیدی نیست، اما رفتاری که رسانه ملی در برابر تولید ملی کشور پیشه کرده، چندان تخصصی و راهگشا نیست. آنهایی که برنامههای رادیو و تلویزیون ایران را دنبال میکنند، میتوانند شهادت بدهند که تا چه حد در این برنامهها، علیه تولید ملی بهویژه صنعت خودرو، مانور داده میشود و نتیجه آن نیز چیزی جز مغضوب شدن این صنعت نزد افکار عمومی نیست.
جو منفی و سنگینی که علیه صنعت خودرو کشور در افکار عمومی ایجاد شده، به مجریان و حتی مدعوین برنامههای مختلف رسانه ملی اجازه میدهد تا گاهی تولید ملی را با همه کم و کاستها و نقاط ضعفش، به سخره بگیرند. بهعنوان مثال، در یکی از برنامههای چند روز پیش سیما، مجری آن، خودروهای داخلی را به یک چهارپا تشبیه میکند تا شاید محبوبیت خود و برنامهاش را نزد بینندگان دو چندان کند.
بهعبارت بهتر، ازآنجاکه «خودروسازی» این روزها به خوراکی خوشمزه برای شوخی و البته جلب توجه تبدیل شده، مجریان رسانه ملی نیز با استفاده از موقعیت ایجاد شده و به هوای بالا بردن اقبال خود نزد افکار عمومی، دومین صنعت بزرگ ایران را دستمایه طنز و گاهی سخره گرفتن، قرار میدهند.
عجیبتر اینجاست که در طول شبانه روز، تیزرهای تبلیغاتی مختلفی از خودروسازی کشور در رسانه ملی پخش میشود و در آنها از خوبی خودروسازان و خودروهای داخلی صحبت به میان میآید. بهنظر میرسد بهتر است مدیران رسانه ملی تدبیری بیاندیشند تا شبکههای مختلف صداوسیما در قبال خودروسازی کشور رفتار متناقضی نداشته باشند.
منبع: دنیای اقتصاد
جو منفی و سنگینی که علیه صنعت خودرو کشور در افکار عمومی ایجاد شده، به مجریان و حتی مدعوین برنامههای مختلف رسانه ملی اجازه میدهد تا گاهی تولید ملی را با همه کم و کاستها و نقاط ضعفش، به سخره بگیرند. بهعنوان مثال، در یکی از برنامههای چند روز پیش سیما، مجری آن، خودروهای داخلی را به یک چهارپا تشبیه میکند تا شاید محبوبیت خود و برنامهاش را نزد بینندگان دو چندان کند.
بهعبارت بهتر، ازآنجاکه «خودروسازی» این روزها به خوراکی خوشمزه برای شوخی و البته جلب توجه تبدیل شده، مجریان رسانه ملی نیز با استفاده از موقعیت ایجاد شده و به هوای بالا بردن اقبال خود نزد افکار عمومی، دومین صنعت بزرگ ایران را دستمایه طنز و گاهی سخره گرفتن، قرار میدهند.
عجیبتر اینجاست که در طول شبانه روز، تیزرهای تبلیغاتی مختلفی از خودروسازی کشور در رسانه ملی پخش میشود و در آنها از خوبی خودروسازان و خودروهای داخلی صحبت به میان میآید. بهنظر میرسد بهتر است مدیران رسانه ملی تدبیری بیاندیشند تا شبکههای مختلف صداوسیما در قبال خودروسازی کشور رفتار متناقضی نداشته باشند.
منبع: دنیای اقتصاد
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها