کد خبر:
۳۰۷۶۳ ۱۴:۵۶
۱۳۹۵/۰۴/۲۱
مصوبه خطرناک مجلس نهم برای واردات کامیونهای دستدوم
پدال نیوز: دبیر انجمن خودروسازان مصوبه روزهای پایانی عمر مجلس نهم در خصوص واردات کامیونهای دست دوم را خطرناک دانست و خواستار بازنگری این مصوبه از سوی مجلس دهم شد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پایگاه خبری پدال نیوز، احمد نعمتبخش با اشاره به بلااستفاده ماندن 85 درصد از ظرفیت تولید انواع کامیون در کشور گفت: خوردوسازان بزرگ و کوچک کشور قادرند سالانه 70 هزار دستگاه کامیون با برندهای معتبر اروپایی و چینی به تولید برسانند، اما دیده میشود با توجه به برخی سیاستگذاریها و قانونگذاریها در حوزه حمل و نقل، تنها 15 درصد از ظرفیت این کارخانهها مورد استفاده قرار میگیرد.
او افزود: مجلس نهم در اواخر فعالیت خود با عجله فراوان تصویب کرد که کامیونهای دست دوم وارد کشور شود در حالی که اجرایی شدن این مصوبه علاوه بر ضربه زدن به تولید داخلی سبب خواهد شد تا کیفیت حمل و نقل در جادههای کشور پایین بیاید چرا که کامیون های دست دوم عمر خود را کردهاند و توان لازم را ندارند.
نعمتبخش گفت: در اروپا روال بر آن است که از یک کامیون سه شیفته کار می کشند، بنابراین کامیونی که سه سال سن دارد، معادل 9 سال از آن کار کشیدهاند.
او افزود: اروپاییها به خوبی میدانند که عمر مفید این کامیونها به پایان رسیده از این رو با قیمت پایین آن را به فروش میرسانند که ما با توجه به توان داخلی و نوسازی ناوگان حمل و نقل تجاریمان نباید فریب این بازار گرمی را بخوریم.
نعمتبخش گفت: وقتی همه بزرگان صنعت خودروهای تجاری نظیر بنز، ولوو و اسکانیا در ایران حضور دارند چه دلیلی دارد که ما محصول دست دوم آنها را وارد کشور کرده و سیستم حمل و نقل خود را با کامیون های کم رمق نوسازی کنیم؟
منبع: اقتصادنیوز
او افزود: مجلس نهم در اواخر فعالیت خود با عجله فراوان تصویب کرد که کامیونهای دست دوم وارد کشور شود در حالی که اجرایی شدن این مصوبه علاوه بر ضربه زدن به تولید داخلی سبب خواهد شد تا کیفیت حمل و نقل در جادههای کشور پایین بیاید چرا که کامیون های دست دوم عمر خود را کردهاند و توان لازم را ندارند.
نعمتبخش گفت: در اروپا روال بر آن است که از یک کامیون سه شیفته کار می کشند، بنابراین کامیونی که سه سال سن دارد، معادل 9 سال از آن کار کشیدهاند.
او افزود: اروپاییها به خوبی میدانند که عمر مفید این کامیونها به پایان رسیده از این رو با قیمت پایین آن را به فروش میرسانند که ما با توجه به توان داخلی و نوسازی ناوگان حمل و نقل تجاریمان نباید فریب این بازار گرمی را بخوریم.
نعمتبخش گفت: وقتی همه بزرگان صنعت خودروهای تجاری نظیر بنز، ولوو و اسکانیا در ایران حضور دارند چه دلیلی دارد که ما محصول دست دوم آنها را وارد کشور کرده و سیستم حمل و نقل خود را با کامیون های کم رمق نوسازی کنیم؟
منبع: اقتصادنیوز
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها