کاهش تولید دوگانه سوزها
پدال نیوز: براساس آمار اعلام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در فصل بهار، خودروسازان در مجموع 29 هزار و 413 دستگاه انواع خودرو دوگانهسوز تولید کردند که آمار مذکور در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از افت 2درصدی تولید این خودروها حکایت دارد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، براساس آمار اعلام شده در سه ماه ابتدایی سال جاری شرکت ایران خودرو با تولید 21 هزار و 198 دستگاه انواع خودرو سواری بهصورت دوگانهسوز بیشترین آمار تولید را به خود اختصاص داد. اما سایپا و پارس خودرو طی این مدت در مجموع 8 هزار و 215 دستگاه انواع خودرو سواری تولید کردند که دو هزار و 734 دستگاه از خودروهای مذکور در شرکت پارس خودرو و پنج هزار و 481 دستگاه نیز در شرکت سایپا تولید شده است. به گزارش دنیای اقتصاد ، کاهش تولید خودروهای دوگانهسوز در حالی است که شرکت ایرانخودرو در سال گذشته تولید تندر 90 دوگانهسوز را آغاز کرد اما در سال جاری تولید این خودرو نیز متوقف شده است.کارشناسان روند کاهشی خودروهای سواری دوگانهسوز در سال جاری را افت تقاضای بازار عنوان میکنند این در شرایطی است که بنا به گفته یکی از مدیران ارشد صنعت خودرو افت تولید خودروهای دوگانهسوز طی سه ماه نخست سال جاری به دو دلیل بوده است.
مشکل اول فقدان قطعات موردنیاز برای تولید این خودروها که از اوایل تیرماه سال جاری با تامین قطعات بار دیگر تولید روندی افزایشی به خود گرفته است. عامل دوم اما مشکل پیش آمده میان خودروسازان و اداره راهنمایی و رانندگی بر سر شمارهگذاری این خودروها است. راهنمایی و رانندگی تاکید دارد خودروهای مورد نظر باید استاندارد یورو4 را دارا باشد؛ حال آنکه این خودروها با استاندارد یورو 2 تولید میشوند. با این وجود این مدیر ارشد شرکت خودروساز میگوید، در حال رایزنی و مذاکره برای تغییر استاندارد این خودروها به یورو4 و حل مشکل شمارهگذاری هستیم.
مشکل اول فقدان قطعات موردنیاز برای تولید این خودروها که از اوایل تیرماه سال جاری با تامین قطعات بار دیگر تولید روندی افزایشی به خود گرفته است. عامل دوم اما مشکل پیش آمده میان خودروسازان و اداره راهنمایی و رانندگی بر سر شمارهگذاری این خودروها است. راهنمایی و رانندگی تاکید دارد خودروهای مورد نظر باید استاندارد یورو4 را دارا باشد؛ حال آنکه این خودروها با استاندارد یورو 2 تولید میشوند. با این وجود این مدیر ارشد شرکت خودروساز میگوید، در حال رایزنی و مذاکره برای تغییر استاندارد این خودروها به یورو4 و حل مشکل شمارهگذاری هستیم.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها