مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی خبر داد
ارسال پیام هشدار به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث
پدال نیوز: مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران با اشاره به قطع سهمیه سوخت خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث از اول مردادماه گفت: ۵۳ هزار خودرو هشدار قطع سهمیه سوخت دریافت کرده اند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، ناصر سجادی با بیان این مطلب که سهمیه سوخت خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث از اول مردادماه امسال قطع می شود گفت: سهمیه سوخت خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث براساس هماهنگی های صورت گرفته با نهادهای اجرایی از اول مردادماه به طور موقت غیرفعال میشود.
وی افزود: خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث از ششم خردادماه پیام هشدار را در زمان سوختگیری در جایگاه ها دریافت کردهاند، بنابراین زمان کافی برای رفع مشکل بیمه خود داشتهاند.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران ادامه داد: با هماهنگی های انجام شده میان شرکت پخش فرآوردههای نفتی، پلیس راهور و بیمه مرکزی قرار بر این شد که این خودروها از اول مردادماه کارت سوختشان به طور موقت غیرفعال شود، تا اقدام به رفع مشکل بیمهای خود کنند.
به گفته وی، خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث پس از رفع مشکل بیمه خود، سریعا کارت سوختشان فعال میشود و مجددا مجاز به دریافت سوخت از طریق کارت میشوند.
سجادی، با بیان این در مورد کارت سوخت سه حالت داریم، اعلام کرد: حالت نخست، فهرست سفید یعنی کارت هایی که در همه حال میتوانند سوختگیری کنند. حالت دوم، فهرست خاکستری که به طور موقت کارت سوختشان غیرفعال میشود و بلافاصله پس از رفع مشکل وارد فهرست سفید میشوند و مرحله سوم نیز فهرست سیاه که از ابتدا وقتی که کارت سوخت باطل شود دیگر امکان سوختگیری ندارند.
وی ادامه داد: بنابراین خودروهایی که فاقد بیمه شخص ثالث هستند از اول مردادماه وارد لیست خاکستری و با حل مشکل بیمه وارد فهرست سفید میشوند و میتوانند سوختگیری کنند.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران، درباره خودروهایی که به اشتباه در فهرست هشدار قرار گرفتهاند، اظهار کرد: خودروهایی که دارای بیمه هستند و مشکل خاصی در این زمینه ندارند؛ اما پیام هشدار قطع دریافت کردهاند، میتوانند از 26 تیرماه با مراجعه به دفاتر پلیس +10 با ارائه مدرک بیمه از فهرست هشدار خارج شوند.
وی با اشاره به طرح پیمایش، یعنی عرضه نفتگاز بخش حمل و نقل با استفاده از بارنامه که از از مهرماه سال گذشته اجرایی شده است، گفت: از مهرماه سال گذشته تا پایان خردادماه امسال بطور متوسط روزانه حدود 42 میلیون لیتر نفتگاز در بخش حمل و نقل مصرف شده که این آمار در 9 ماه مدت مشابه سال قبل روزانه 48 میلیون لیتر بوده است.
سجادی تصریح کرد: با گذشت 9 ماه از اجرای این طرح حدود 12,5 درصد کاهش مصرف نفت گاز در کشور داشتیم.
وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه هیئت دولت، شرکت پخش از امسال موظف به جلوگیری از عرضه نفت گاز به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث شد، گفت: هماهنگی کامل بین همه ذینفعان شرکتهای بیمه مرکزی، شرکت پخش و پلیس راهور «ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت» برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل برای مردم در زمینه دریافت سوخت صورت گرفت.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران ادامه داد: دستاورد هماهنگی میان همه نهادهای اجرایی این طرح، ایجاد بانک اطلاعاتی متصل به مراکز اجرایی بود که با هماهنگی های صورت گرفته و تکمیل بانک اطلاعاتی، 100 هزار خودروی فاقد بیمه شخص ثالث شناسایی شد.
به گفته وی، با تکمیل بانک اطلاعاتی و پس از پایش 53 هزار خودرو در فهرست دریافت پیام هشدار قطع سوخت قرار گرفتند که از اول خردادماه در جایگاههای سوخت هنگام سوختگیری این پیام را مشاهده کردند.
وی افزود: خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث از ششم خردادماه پیام هشدار را در زمان سوختگیری در جایگاه ها دریافت کردهاند، بنابراین زمان کافی برای رفع مشکل بیمه خود داشتهاند.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران ادامه داد: با هماهنگی های انجام شده میان شرکت پخش فرآوردههای نفتی، پلیس راهور و بیمه مرکزی قرار بر این شد که این خودروها از اول مردادماه کارت سوختشان به طور موقت غیرفعال شود، تا اقدام به رفع مشکل بیمهای خود کنند.
به گفته وی، خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث پس از رفع مشکل بیمه خود، سریعا کارت سوختشان فعال میشود و مجددا مجاز به دریافت سوخت از طریق کارت میشوند.
سجادی، با بیان این در مورد کارت سوخت سه حالت داریم، اعلام کرد: حالت نخست، فهرست سفید یعنی کارت هایی که در همه حال میتوانند سوختگیری کنند. حالت دوم، فهرست خاکستری که به طور موقت کارت سوختشان غیرفعال میشود و بلافاصله پس از رفع مشکل وارد فهرست سفید میشوند و مرحله سوم نیز فهرست سیاه که از ابتدا وقتی که کارت سوخت باطل شود دیگر امکان سوختگیری ندارند.
وی ادامه داد: بنابراین خودروهایی که فاقد بیمه شخص ثالث هستند از اول مردادماه وارد لیست خاکستری و با حل مشکل بیمه وارد فهرست سفید میشوند و میتوانند سوختگیری کنند.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران، درباره خودروهایی که به اشتباه در فهرست هشدار قرار گرفتهاند، اظهار کرد: خودروهایی که دارای بیمه هستند و مشکل خاصی در این زمینه ندارند؛ اما پیام هشدار قطع دریافت کردهاند، میتوانند از 26 تیرماه با مراجعه به دفاتر پلیس +10 با ارائه مدرک بیمه از فهرست هشدار خارج شوند.
وی با اشاره به طرح پیمایش، یعنی عرضه نفتگاز بخش حمل و نقل با استفاده از بارنامه که از از مهرماه سال گذشته اجرایی شده است، گفت: از مهرماه سال گذشته تا پایان خردادماه امسال بطور متوسط روزانه حدود 42 میلیون لیتر نفتگاز در بخش حمل و نقل مصرف شده که این آمار در 9 ماه مدت مشابه سال قبل روزانه 48 میلیون لیتر بوده است.
سجادی تصریح کرد: با گذشت 9 ماه از اجرای این طرح حدود 12,5 درصد کاهش مصرف نفت گاز در کشور داشتیم.
وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه هیئت دولت، شرکت پخش از امسال موظف به جلوگیری از عرضه نفت گاز به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث شد، گفت: هماهنگی کامل بین همه ذینفعان شرکتهای بیمه مرکزی، شرکت پخش و پلیس راهور «ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت» برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل برای مردم در زمینه دریافت سوخت صورت گرفت.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران ادامه داد: دستاورد هماهنگی میان همه نهادهای اجرایی این طرح، ایجاد بانک اطلاعاتی متصل به مراکز اجرایی بود که با هماهنگی های صورت گرفته و تکمیل بانک اطلاعاتی، 100 هزار خودروی فاقد بیمه شخص ثالث شناسایی شد.
به گفته وی، با تکمیل بانک اطلاعاتی و پس از پایش 53 هزار خودرو در فهرست دریافت پیام هشدار قطع سوخت قرار گرفتند که از اول خردادماه در جایگاههای سوخت هنگام سوختگیری این پیام را مشاهده کردند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها