آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۳۰۳۴
۱۴:۲۰
۱۳۹۴/۰۴/۰۳

اجرای بزرگترین پروژه زیرگذر عابر پیاده پایتخت به کجا رسید؟

پدال نیوز : در اردیبهشت ماه سال ۹۱ بود که مدیر کل مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری تهران از اجرای بزرگترین پروژه زیرگذر عابر پیاده پایتخت در میدان آزادی خبر داد، پروژه ای که به دلیل ضرورت سامان‌بخشی به تردد عابران پیاده در میدان آزادی و وجود مراکز متعدد تبادل سفر از جمله پایانه‌های تاکسیرانی، اتوبوسرانی، BRT و ترمینال غرب در این میدان قرار بود اجرایی شود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، در اردیبهشت ماه سال 91 بود که مدیر کل مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری تهران از اجرای بزرگترین پروژه زیرگذر عابر پیاده پایتخت در میدان آزادی خبر داد، پروژه ای که به دلیل ضرورت سامان‌بخشی به تردد عابران پیاده در میدان آزادی و وجود مراکز متعدد تبادل سفر از جمله پایانه‌های تاکسیرانی، اتوبوسرانی، BRT و ترمینال غرب در این میدان قرار بود اجرایی شود.
 
اما با گذشت بیش از سه سال نه تنها شبکه زیرگذر عابرپیاده در میدان آزادی ساخته نشد بلکه دو زیرگذر جناح و شهید لشگری که در این میدان ساخته شدند ، نیز در انتظار پله برقی، افتتاح نشده اند.
 
ولی‌اله نجاتی مسگری، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 5درباره اجرایی شدن شبکه زیرگذر عابرپیاده میدان آزادی، گفت: دو پروژه زیرگذر جناح و شهید لشگری جز شبکه زیرگذر آزادی نیست و بحث اجرای این شبکه هنوز مصوبه‌ای ندارد و طراحی و پیاده سازی آن قطعی نشده است.
 
وی از افتتاح زیرگذر عابر پیاده «شهید لشگری» تا پایان تابستان خبر داد و گفت: با احداث این زیرگذر جریان تردد عابرین پیاده در سطح خیابان حذف شده و تسهیل ترددها و کاهش تاخیر حرکت خودروها را شاهد خواهیم بود.
 
وی ادامه داد: بزرگراه شهید لشگری یکی از ورودی های غرب تهران است که با حجم تردد سفرهای شهری مواجه است. از سوی دیگر قرارگیری پایانه آزادی در حاشیه ضلع شرقی بزرگراه شهید لشگری باعث تداخل حرکت عابر پیاده و خودروها در این نقطه از بزرگراه شده و مشکلات ترافیکی و ایمنی تردد به وجود آورده بود. بر همین اساس ساخت این زیرگذر در دستور کار قرار گرفت.
 
وی افزود: زیرگذرعابر پیاده شهید لشگری به طول 130 متر، ضلع جنوب به شمال بزرگراه لشگری را به یکدیگر متصل می‌کند. ضمن اینکه عابرین را به طور مستقیم به پایانه آزادی و ایستگاه میدان آزادی در خط 4 مترو ارتباط می‌دهد که تا پایان تابستان به بهره برداری می رسد.
 
افتتاح زیرگذر عابر پیاده جناح همچنان در انتظار پله برقی
 
 در حالی که کار عمرانی زیرگذر عابر پیاده «جناح» به عنوان یکی دیگر از پروژه های شهرداری منطقه 5 از آذرماه سال 93 به اتمام رسیده است اما تاکنون به دلیل محیا نشدن پله برقی افتتاح آن به تاخیر افتاده است. این زیرگذر ضلع شرقی خیابان محمدعلی جناح را به ضلع غربی آن متصل می‌کند.
 
نجاتی در پاسخ به علت تاخیر زمان افتتاح این زیرگذر گفت: شرکت تامین کننده پله برقی نتوانست در زمان تعیین شده پله برقی ها را تامین کند، احتمالا افتتاح این زیرگذر تا پنج الی شش ماه آینده انجام شود.
 
شهروندانی که روزها سختی تردد در دو مسیر جناح و شهید لشگری میدان آزادی را به امید استفاده از زیرگذرها و تردد ایمن در آینده متحمل شدند پس از گذشت سه سال بار دیگر باید در انتظار پله برقی بنشینند تا روزی به نابسامانی های ترافیکی این میدان سامانی داده شود و عابرین با خیالی اسوده تردد کنند.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر