کد خبر:
۲۹۸۵۷ ۱۵:۰۷
۱۳۹۵/۰۴/۱۱
موانع بر سر راه خصوصی سازی مراکز معاینه فنی
پدال نیوز: مدیر عامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران از روند خصوصی سازی مراکز معاینه فنی در تهران گلایه کرد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، نواب حسینی منش در خصوص ورود بخش خصوصی به مراکز معاینه فنی شهر تهران ضمن انتقاد از افزایش ناچیز بهای معاینه فنی در کشور گفت: پس از سالها نرخ معاینه فنی به 22 هزار تومان افزایش یافت که این رشد بسیار ناچیز بوده است چرا که با توجه به نوع خدمات ارائه شده و تورم باید نرخ معاینه فنی به بیش از 30 هزار تومان افزایش مییافت.
وی با بیان اینکه با این ارقام، رسما خصوصی سازی منتفی میشود گفت: معاینه فنی در دو دوره تجربه خصوصیسازی داشته و شرکتهای بزرگ با استانداردهای بالا میلیاردها تومان در حوزه معاینه فنی ضرر کردهاند و واقعیت این است که با ارقام 22 هزار تومان نمیتوان بخش خصوصی را به سرمایه گذاری در حوزه معاینه فنی علاقهمند کرد.
آزادسازی قیمت معاینه فنی راه حل خصوصی سازی
مدیر عامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران با بیان اینکه باید مدیریت و قیمت معاینه فنی با رعایت ضوابط و مقررات موجود آزادسازی شود، گفت: مرکز سراج و بیهقی در قلب تهران قرار دارد و اگر فضای موجود را برج میساختیم! برای شهرداری درآمد بیشتری تا معاینه فنی داشت تا اینکه شهرداری بخواهد سالانه چندین میلیارد تومان یارانه به معاینه فنی بدهد؟
وی با بیان اینکه با آزادسازی قیمت معاینه فنی در شهرهای مختلف، شهرداری میتواند به شورا لایحهای تقدیم کند، تصریح کرد: با این قیمتها خصوصیسازی در تهران برای مراکز توجیه پذیر نیست هر چند که ممکن است در شهرهای کوچک که تعداد مراکز معاینه فنی و مراجعه خودروها کم است این اقدام مقرون به صرفه باشد اما برای مراکز تهران این رقم بسیار ناچیز است.
حسینی منش با بیان اینکه بر اساس برنامه توسعه تهران دو مرکز معاینه فنی باید با مشارکت بخش خصوصی اداره شوند گفت: هنوز این مراکز مشخص نشدهاند اما قطعا مراکزی که درآمدشان بهتر باشد برای تشویق بخش خصوصی، خصوصی سازی میشوند.
وی با بیان اینکه کارشناسان در حال بررسی میزان هزینه و درآمد این مراکز هستند، ادامه داد: شهرداری تهران سالانه چندین میلیارد تومان یارانه به مراکز معاینه فنی تخصیص میدهد و بعید میدانیم با این شرایط فعلی بخش خصوصی مشتاق به حضور در این مراکز باشند.
حسینی منش با بیان اینکه دست و پای ما را بسته و به ما میگویند شنا کنید! گفت: اگر اختیار نگهداری مراکز معاینه فنی بر اساس قانون به شهرداریها داده شده است، باید اجازه قیمت گذاری و اعمال قانون نیز به این مراکز داده شود و باید بگویم که نگاه ما به معاینه فنی کاسب کارانه نیست ما تنها بر اساس دستورالعمل، حدود مجاز و پروسه کاری نسبت به کنترل استانداردهای معاینه فنی اقدام میکنیم و خودروهایی که استاندارد لازم را داشته باشند، برگه معاینه فنی دریافت میکنند و چانه زنی ما برای افزایش رقم معاینه فنی تنها به دلیل افزایش اشتیاق بخش خصوصی است.
وی با بیان اینکه با این ارقام، رسما خصوصی سازی منتفی میشود گفت: معاینه فنی در دو دوره تجربه خصوصیسازی داشته و شرکتهای بزرگ با استانداردهای بالا میلیاردها تومان در حوزه معاینه فنی ضرر کردهاند و واقعیت این است که با ارقام 22 هزار تومان نمیتوان بخش خصوصی را به سرمایه گذاری در حوزه معاینه فنی علاقهمند کرد.
آزادسازی قیمت معاینه فنی راه حل خصوصی سازی
مدیر عامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران با بیان اینکه باید مدیریت و قیمت معاینه فنی با رعایت ضوابط و مقررات موجود آزادسازی شود، گفت: مرکز سراج و بیهقی در قلب تهران قرار دارد و اگر فضای موجود را برج میساختیم! برای شهرداری درآمد بیشتری تا معاینه فنی داشت تا اینکه شهرداری بخواهد سالانه چندین میلیارد تومان یارانه به معاینه فنی بدهد؟
وی با بیان اینکه با آزادسازی قیمت معاینه فنی در شهرهای مختلف، شهرداری میتواند به شورا لایحهای تقدیم کند، تصریح کرد: با این قیمتها خصوصیسازی در تهران برای مراکز توجیه پذیر نیست هر چند که ممکن است در شهرهای کوچک که تعداد مراکز معاینه فنی و مراجعه خودروها کم است این اقدام مقرون به صرفه باشد اما برای مراکز تهران این رقم بسیار ناچیز است.
حسینی منش با بیان اینکه بر اساس برنامه توسعه تهران دو مرکز معاینه فنی باید با مشارکت بخش خصوصی اداره شوند گفت: هنوز این مراکز مشخص نشدهاند اما قطعا مراکزی که درآمدشان بهتر باشد برای تشویق بخش خصوصی، خصوصی سازی میشوند.
وی با بیان اینکه کارشناسان در حال بررسی میزان هزینه و درآمد این مراکز هستند، ادامه داد: شهرداری تهران سالانه چندین میلیارد تومان یارانه به مراکز معاینه فنی تخصیص میدهد و بعید میدانیم با این شرایط فعلی بخش خصوصی مشتاق به حضور در این مراکز باشند.
حسینی منش با بیان اینکه دست و پای ما را بسته و به ما میگویند شنا کنید! گفت: اگر اختیار نگهداری مراکز معاینه فنی بر اساس قانون به شهرداریها داده شده است، باید اجازه قیمت گذاری و اعمال قانون نیز به این مراکز داده شود و باید بگویم که نگاه ما به معاینه فنی کاسب کارانه نیست ما تنها بر اساس دستورالعمل، حدود مجاز و پروسه کاری نسبت به کنترل استانداردهای معاینه فنی اقدام میکنیم و خودروهایی که استاندارد لازم را داشته باشند، برگه معاینه فنی دریافت میکنند و چانه زنی ما برای افزایش رقم معاینه فنی تنها به دلیل افزایش اشتیاق بخش خصوصی است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها