تاکید سخنگوی کمیسیون انرژی بر ضرورت تک نرخی ماندن بنزین
پدال نیوز: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: بهتر است بنزین تک نرخی بماند و فکر نمیکنم مصلحت باشد که به سمت دو نرخی شدن برگردیم.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا ، اسدالله قره خانی با بیان اینکه بهتر است بنزین به صورت تک نرخی باقی بماند گفت: مدتی عرضه بنزین دو نرخی در کشور اجرایی شد و پس از آن تمام تلاشها به این سمت رفت تا تبدیل به یک نرخی شود اکنون که جامعه خود را با تک نرخی بودن تطبیق داده اگر بخواهیم به روال گذشته برگردیم هزینههایی که برای تک نرخی بودن، انجام شده به هدر میرود.
وی افزود:در حال حاضر تامین بودجه برای پرداخت یارانهها از همان طریق بنزین و گازوئیل و یا حاملهای سوخت انجام میشود حتی برخی پالایشگاهها و شرکت گاز و وزارت نیرو نیز با مشکل مواجه هستند ما اگر بخواهیم دو مرتبه به سمت دو نرخی شدن برویم باید مابه التفاوتی را بپردازیم.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در ادامه اظهار کرد: کسری بودجه باعث شده تا برخی شرکتها و پالایشگاهها نیز کاهش درآمد داشته باشند و نتوانیم طرح های توسعه وزارت نفت و یا استاندارد شدن پالایشگاهها را به خوبی دنبال کنیم بنابراین همه مسائل در دو نرخی بودن اثرگذار است.
نماینده علی آباد کتول همچنین بیان کرد: دو نرخی بودن به معنای این است که از یک طرف به عدهای سوبسید تعلق میگیرد و برای عدهای دیگر نیز قیمت تمام شده لحاظ میشود اما این مسأله مشکلاتی را برای وزارت نفت ایجاد میکند.
وی با بیان اینکه وزارت نفت مکلف شده تا پالایشگاهها را نوسازی کند، گفت: ما باید از وابستگی به درآمد بنزین رهایی یابیم و استانداردسازی بنزین انجام شود که همه اینها نیاز به سرمایهداری دارد و فکر نمی کنم که مصلحت باشد که به سمت دو نرخی شدن برگردیم.
وی افزود:در حال حاضر تامین بودجه برای پرداخت یارانهها از همان طریق بنزین و گازوئیل و یا حاملهای سوخت انجام میشود حتی برخی پالایشگاهها و شرکت گاز و وزارت نیرو نیز با مشکل مواجه هستند ما اگر بخواهیم دو مرتبه به سمت دو نرخی شدن برویم باید مابه التفاوتی را بپردازیم.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در ادامه اظهار کرد: کسری بودجه باعث شده تا برخی شرکتها و پالایشگاهها نیز کاهش درآمد داشته باشند و نتوانیم طرح های توسعه وزارت نفت و یا استاندارد شدن پالایشگاهها را به خوبی دنبال کنیم بنابراین همه مسائل در دو نرخی بودن اثرگذار است.
نماینده علی آباد کتول همچنین بیان کرد: دو نرخی بودن به معنای این است که از یک طرف به عدهای سوبسید تعلق میگیرد و برای عدهای دیگر نیز قیمت تمام شده لحاظ میشود اما این مسأله مشکلاتی را برای وزارت نفت ایجاد میکند.
وی با بیان اینکه وزارت نفت مکلف شده تا پالایشگاهها را نوسازی کند، گفت: ما باید از وابستگی به درآمد بنزین رهایی یابیم و استانداردسازی بنزین انجام شود که همه اینها نیاز به سرمایهداری دارد و فکر نمی کنم که مصلحت باشد که به سمت دو نرخی شدن برگردیم.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها