واردات کارتهای بنزین چینی و کرهای
پدال نیوز: یک مقام مسئول با اشاره به واردات کارتهای هوشمند سوخت از کشورهای کره جنوبی و چین از مذاکره با برخی از کشورها به منظور صادرات دانش فنی سامانه هوشمند و نظام سهمیه بندی سوخت خبر داد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، سیدمحسن روحانی با اشاره به آغاز مذاکرات با مقامات سه کشور جهان به منظور صادرات دانش فنی سهمیه بندی بنزین و عرضه این فرآورده نفتی از طریق سامانه هوشمند سوخت، گفت: اکنون مذاکرات با مسئولان سه کشور عراق، سوریه و ونزوئلا به منظور صادرات خدمات فنی و مهندسی و دانش فنی سامانه هوشمند سوخت انجام شده است.
مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی با اشاره به اعلام آمادگی ایران به منظور انتقال دانش فنی نظام عرضه هوشمند و کارتی سوخت به کشورهای مختلف جهان، تصریح کرد: در صورت تمایل کشورهای طرف مذاکره، شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی فقط می تواند هماهنگ کننده باشد و کارهای اجرایی توسط شرکت های خصوصی انجام خواهد شد.
این مقام مسئول همچنین درباره طرح خودکفایی کشور از واردات کارتهای هوشمند سوخت از چین و برخی از کشورهای آسیایی، اظهار داشت: در کشور سیستم بانکداری بیش از ۴ میلیون پوز در اختیار دارد و سامانه هوشمند سوخت حدود ۶۰ هزار پوز، بنابراین اگر قرار باشد تولید پوزهای کارتخوان داخلی شود، منطقی است بانک ها اقدام کنند.
وی افزود: به طور کلی برای تولید داخلی هر کالایی باید یا از صرفه و صلاح فنی و اقتصادی برخوردار باشد و یا مشکل تحریم داشته باشد که به نظر می رسد در باره کارتهای هوشمند سوخت هیچ شرط لازم وجود ندارد.
روحانی با بیان اینکه هر کارت هوشمند سوخت دارای یک بدنه و یک چیپ است، تبیین کرد: برای مدتی کارت آماده را از چین و سپس کره جنوبی وارد کردیم که در مدل چینی، چیپها ژاپنی و در مدل کره ای چیپ ها اروپایی بودند.
مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی با اعلام اینکه تولید چیپ نیاز به سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری در کشور دارد، بیان کرد: بر این اساس در ظرفیتهای چند صد میلیونی در سال توجیه اقتصادی خواهد داشت و به همین دلیل در سطوح است کاربری در کشور، تولید داخلی صرفه اقتصادی نخواهد داشت.
به گفته این مقام مسئول در مورد تولید بدنه و چاپ کارتهای هوشمند سوخت، به دنبال اجرای این طرح رفتیم که با شرکت هایی همکاری کنیم که تولید بدنه و چاپ در داخل انجام داده و چیپ را وارد کنند.
به گزارش مهر، وی با بیان اینکه از نظر شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی اگر تولید کارتهای هوشمند داخلی شود و فقط چیپ را وارد کنیم، این سامانه امنیت بیشتری خواهد داشت، تاکید کرد: وقتی کارت هوشمند آماده را وارد کنیم، مشخص است که در سامانه هوشمند سوخت به کار میرود ولی وقتی چیپ خام وارد شود، مشخص نیست که قرار است در کارت بانک به کار رود یا کارت تلفن و موارد دیگر و با داخلی شدن تولید کارتها میتوانیم دیگر معیارهای امنیتی مورد نظر را در کارتهای سوخت اعمال کنیم.
مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی با اشاره به اعلام آمادگی ایران به منظور انتقال دانش فنی نظام عرضه هوشمند و کارتی سوخت به کشورهای مختلف جهان، تصریح کرد: در صورت تمایل کشورهای طرف مذاکره، شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی فقط می تواند هماهنگ کننده باشد و کارهای اجرایی توسط شرکت های خصوصی انجام خواهد شد.
این مقام مسئول همچنین درباره طرح خودکفایی کشور از واردات کارتهای هوشمند سوخت از چین و برخی از کشورهای آسیایی، اظهار داشت: در کشور سیستم بانکداری بیش از ۴ میلیون پوز در اختیار دارد و سامانه هوشمند سوخت حدود ۶۰ هزار پوز، بنابراین اگر قرار باشد تولید پوزهای کارتخوان داخلی شود، منطقی است بانک ها اقدام کنند.
وی افزود: به طور کلی برای تولید داخلی هر کالایی باید یا از صرفه و صلاح فنی و اقتصادی برخوردار باشد و یا مشکل تحریم داشته باشد که به نظر می رسد در باره کارتهای هوشمند سوخت هیچ شرط لازم وجود ندارد.
روحانی با بیان اینکه هر کارت هوشمند سوخت دارای یک بدنه و یک چیپ است، تبیین کرد: برای مدتی کارت آماده را از چین و سپس کره جنوبی وارد کردیم که در مدل چینی، چیپها ژاپنی و در مدل کره ای چیپ ها اروپایی بودند.
مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی با اعلام اینکه تولید چیپ نیاز به سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری در کشور دارد، بیان کرد: بر این اساس در ظرفیتهای چند صد میلیونی در سال توجیه اقتصادی خواهد داشت و به همین دلیل در سطوح است کاربری در کشور، تولید داخلی صرفه اقتصادی نخواهد داشت.
به گفته این مقام مسئول در مورد تولید بدنه و چاپ کارتهای هوشمند سوخت، به دنبال اجرای این طرح رفتیم که با شرکت هایی همکاری کنیم که تولید بدنه و چاپ در داخل انجام داده و چیپ را وارد کنند.
به گزارش مهر، وی با بیان اینکه از نظر شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی اگر تولید کارتهای هوشمند داخلی شود و فقط چیپ را وارد کنیم، این سامانه امنیت بیشتری خواهد داشت، تاکید کرد: وقتی کارت هوشمند آماده را وارد کنیم، مشخص است که در سامانه هوشمند سوخت به کار میرود ولی وقتی چیپ خام وارد شود، مشخص نیست که قرار است در کارت بانک به کار رود یا کارت تلفن و موارد دیگر و با داخلی شدن تولید کارتها میتوانیم دیگر معیارهای امنیتی مورد نظر را در کارتهای سوخت اعمال کنیم.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها