زنگنه:
توزیع بنزین با استاندارد یورو ۴ در ۷ کلانشهر
پدال نیوز: وزیر نفت با اشاره به اینکه صادرات ۱۷۰هزار بشکه نفت در دولت قبل به ۲میلیون بشکه رسیده، درخصوص برخی انتقادات درباره مناقصات سربسته نفتی، تصریح کرد: بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات به خوبی بر وضعیت موجود نظارت دارند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از خانه ملت، وی با اشاره به اینکه در 7 کلانشهر بنزین با استاندارد یورو 4 توزیع میشود، اظهار کرد: فرآوردههای غیراستاندارد را از اختلاط با بنزین حذف کردهایم و تولید بنزین یورو 4 را به 25 میلیون لیتر افزایش دادهایم.
وزیر نفت ادامه داد: توسعه پالایش در پالایشگاه ستاره خلیجفارس که بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی کشور است، مهمترین اولویت دولت است که امیدواریم تا پایان امسال فاز اول آن در مدار قرار گیرد.
وی با بیان اینکه اگر فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس در مدار قرار بگیرد، دیگر نیازی به واردات بنزین نداشته و حتی به صادرکننده بنزین با کیفیت عالی تبدیل میشویم، افزود: پالایشگاه آناهیتای کرمانشاه و پارس شیراز در برنامه کار وزارت نفت است و تا آنجا که برای وزارتخانه ممکن باشد، به سرمایهگذاران جهت تشویق به سرمایهگذاری تخفیف داده میشود و با جذب فاینانس افتتاح این دو پالایشگاه دنبال میشود.
زنگنه افزود: به 8 پالایشگاه 60 هزار بشکهای توسط بخش خصوصی مجوز دادهایم. برای پالایشگاه میعانات گازی در منطقه عسلویه نیز پیش بینی شده که 480 هزار بشکه ظرفیت ایران بالا رود. در واقع با این اقدامات در 4 سال آینده میعانات گازی برای صادرات نخواهیم داشت و همه میعانات که در آن زمان به یک میلیون بشکه از فاز پارس جنوبی خواهد رسید در پالایشگاههای داخلی مصرف میشود. با این مجموعه از 1.7 فعلی به نزدیک 3 میلیون بشکه در روز خواهیم رسید.
وزیر نفت ادامه داد: توسعه پالایش در پالایشگاه ستاره خلیجفارس که بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی کشور است، مهمترین اولویت دولت است که امیدواریم تا پایان امسال فاز اول آن در مدار قرار گیرد.
وی با بیان اینکه اگر فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس در مدار قرار بگیرد، دیگر نیازی به واردات بنزین نداشته و حتی به صادرکننده بنزین با کیفیت عالی تبدیل میشویم، افزود: پالایشگاه آناهیتای کرمانشاه و پارس شیراز در برنامه کار وزارت نفت است و تا آنجا که برای وزارتخانه ممکن باشد، به سرمایهگذاران جهت تشویق به سرمایهگذاری تخفیف داده میشود و با جذب فاینانس افتتاح این دو پالایشگاه دنبال میشود.
زنگنه افزود: به 8 پالایشگاه 60 هزار بشکهای توسط بخش خصوصی مجوز دادهایم. برای پالایشگاه میعانات گازی در منطقه عسلویه نیز پیش بینی شده که 480 هزار بشکه ظرفیت ایران بالا رود. در واقع با این اقدامات در 4 سال آینده میعانات گازی برای صادرات نخواهیم داشت و همه میعانات که در آن زمان به یک میلیون بشکه از فاز پارس جنوبی خواهد رسید در پالایشگاههای داخلی مصرف میشود. با این مجموعه از 1.7 فعلی به نزدیک 3 میلیون بشکه در روز خواهیم رسید.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها