تداوم افت تولید خودروسازان خصوصی
پدال نیوز: همزمان با کاهش ۴ درصدی تولید دو شرکت بزرگ خودروساز کشور در دو ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تیراژ شرکتهای خودروساز بخش خصوصی نیز ۷/ ۱۶ درصد کاهش یافت. بنابر آمار اعلامی وزارت صنعت، معدن و تجارت، تیراژ خودروسازان خصوصی طی این مدت یک یازدهم خودروسازان نیمهدولتی بوده است. بهعبارت بهتر، خودروسازان خصوصی ۲/ ۸ درصد از کل تولید دو ماه ابتدایی سال جاری را به خود اختصاص دادند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، بنابر آمار اعلامی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، پنج شرکت خودروساز بخش خصوصی شامل راین خودرو، مدیران خودرو، گروه بهمن، کرمان موتور و دیار خودرو، در مجموع طی دو ماه نخست امسال 12 هزار و 67 دستگاه انواع محصول را به تولید رساندهاند که در این میان تنها مدیران خودرو توانسته با رشد تولید مواجه شود.
براین اساس، مدیران خودروییها تیراژی 7هزار و 630 دستگاهی را به نام خود ثبت کردهاند و این در شرایطی است که تولید آنها در مقایسه با دو ماه سال گذشته، حدود30 درصد افزایش را نشان میدهد.
کرمان موتور که لیفان و جک را تولید میکند، طی دو ماه امسال تیراژی برابر با 4 هزار و 7 دستگاه داشته تا در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته، 49 درصد کاهش را در تولید این محصولات به خود دیده باشد.
اما آن طور که از گروه بهمن خبر میرسد، این شرکت توانسته تا پایان اردیبهشتماه 430 دستگاه خودرو تولید کند که این موضوع افت 5/ 42 درصدی این شرکت طی دو ماه گذشته را نشان میدهد. این شرکت در حال حاضر مزدا3، لندمارک و آسا را مونتاژ میکند.
دیگر شرکت خودروساز خصوصی یعنی راین نیز در دو ماه ابتدایی سالجاری هیچ خودرویی تولید نکرده بهطوریکه تولید خودروی ولیکس این شرکت طی این مدت صفر بوده است. دیگر خودروساز بخش خصوصی یعنی دیارخودرو نیز که سابرینا و گریت وال چینی را تولید میکند تا پایان اردیبهشتماه سال جاری خودرویی را به تولید نرسانده است.
براین اساس، مدیران خودروییها تیراژی 7هزار و 630 دستگاهی را به نام خود ثبت کردهاند و این در شرایطی است که تولید آنها در مقایسه با دو ماه سال گذشته، حدود30 درصد افزایش را نشان میدهد.
کرمان موتور که لیفان و جک را تولید میکند، طی دو ماه امسال تیراژی برابر با 4 هزار و 7 دستگاه داشته تا در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته، 49 درصد کاهش را در تولید این محصولات به خود دیده باشد.
اما آن طور که از گروه بهمن خبر میرسد، این شرکت توانسته تا پایان اردیبهشتماه 430 دستگاه خودرو تولید کند که این موضوع افت 5/ 42 درصدی این شرکت طی دو ماه گذشته را نشان میدهد. این شرکت در حال حاضر مزدا3، لندمارک و آسا را مونتاژ میکند.
دیگر شرکت خودروساز خصوصی یعنی راین نیز در دو ماه ابتدایی سالجاری هیچ خودرویی تولید نکرده بهطوریکه تولید خودروی ولیکس این شرکت طی این مدت صفر بوده است. دیگر خودروساز بخش خصوصی یعنی دیارخودرو نیز که سابرینا و گریت وال چینی را تولید میکند تا پایان اردیبهشتماه سال جاری خودرویی را به تولید نرسانده است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش