معاون سازمان توسعه تجارت اعلام کرد
هیچ خودرو مصرفی از آمریکا وارد ایران نشده است
پدال نیوز: معاون سازمان توسعه تجارت ایران ضمن رد واردات خودرو مصرفی از آمریکا به ایران گفت: خودرو کالای مصرفی است و اجازه ورود آن از آمریکا به ایران داده نمیشود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا مودودی اظهار کرد: علاوه بر این هیچ یک از افراد نمیتوانند با توجه به وجود موارد قانونی، خودروی مصرفی را به جای خودروی سرمایهای جا بزنند و برای واردات آن اقدام کنند، چرا که در نهایت گمرک مانع ورود خودرو به کشور خواهد شد.
وی در ارتباط با ردیف واردات خودرو اظهار کرد: خودرو کالای مصرفی است اما باید بدانیم برخی خودروها مانند کامیونتها، کامیونها، اتوبوسها و تاکسیها در ردیف خودروهای تجاری یا سرمایهای قرار میگیرند.
مودودی در پاسخ به این سوال که شنیده میشود برخی اقدام به دور زدن قانون کرده و با جا زدن ردیف خودروهای مصرفی به جای خودروهای سرمایهای سعی در واردات خودرو از کشوری مانند آمریکا دارند، تصریح کرد: چنین مسئلهای صحت ندارد. خودروهای سواری، تجاری محسوب نمیشوند و نمیتوان به این صورت کالا را به کشور وارد کرد.
معاون سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: حتی اگر ثبت سفارش هم صورت گیرد و واردات انجام شود باید مجوزهای لازم در گمرک اخذ شود، چرا که قطعا بررسیهای لازم انجام میشود و پس از آن اجازه ترخیص از گمرک توسط مسئولان داده میشود.
مودودی با اشاره به اینکه صرفا ثبت سفارش به منزله ورود کالا به کشور نیست، تصریح کرد: این امکان وجود ندارد که کسی بتواند قانون را دور بزند. همه مسائل در مرز و گمرک مجددا بررسی میشود و حتی ممکن است کالایی وارد گمرک شود اما در صورت عدم کسب مجوزهای لازم اجازه ترخیص به آن داده نمیشود.
وی در ارتباط با ردیف واردات خودرو اظهار کرد: خودرو کالای مصرفی است اما باید بدانیم برخی خودروها مانند کامیونتها، کامیونها، اتوبوسها و تاکسیها در ردیف خودروهای تجاری یا سرمایهای قرار میگیرند.
مودودی در پاسخ به این سوال که شنیده میشود برخی اقدام به دور زدن قانون کرده و با جا زدن ردیف خودروهای مصرفی به جای خودروهای سرمایهای سعی در واردات خودرو از کشوری مانند آمریکا دارند، تصریح کرد: چنین مسئلهای صحت ندارد. خودروهای سواری، تجاری محسوب نمیشوند و نمیتوان به این صورت کالا را به کشور وارد کرد.
معاون سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: حتی اگر ثبت سفارش هم صورت گیرد و واردات انجام شود باید مجوزهای لازم در گمرک اخذ شود، چرا که قطعا بررسیهای لازم انجام میشود و پس از آن اجازه ترخیص از گمرک توسط مسئولان داده میشود.
مودودی با اشاره به اینکه صرفا ثبت سفارش به منزله ورود کالا به کشور نیست، تصریح کرد: این امکان وجود ندارد که کسی بتواند قانون را دور بزند. همه مسائل در مرز و گمرک مجددا بررسی میشود و حتی ممکن است کالایی وارد گمرک شود اما در صورت عدم کسب مجوزهای لازم اجازه ترخیص به آن داده نمیشود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها