آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۲۶۰۰۷
۱۲:۲۲
۱۳۹۵/۰۲/۲۴

اخطار جدید به واردکنندگان خودرو

پدال نیوز: رئیس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت با اشاره به اخطار این وزارتخانه به واردکنندگانی که با واسطه، نمایندگی خودروسازان خارجی را دارند، گفت: اخذ نمایندگی فقط باید از کمپانی مادر باشد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از مهر ،یداله صادقی از ارسال نامه اخطار آمیز وزارت صنعت، معدن و تجارت به واردکنندگان خودرو که اقدام به اخذ نمایندگی با واسطه از کمپانی‌های خودروسازی خارجی کرده‌اند، خبرداد و گفت: اخذ نمایندگی مستقیم از کمپانی‌های خودروساز خارجی یکی از الزامات واردات خودرو است و در عین حال، وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در حال تدوین دستورالعمل جامع واردات خودرو با همکاری سازمان حمایت و اتاق اصناف ایران است.
 
رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: بیشتر واردکنندگانی که مجاز به واردات خودرو بوده و از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان نمایندگان رسمی کمپانی‌های خارجی به شمار می‌روند، نمایندگان اصلی بوده و واسطه نیستند، در عین حال، این وزارتخانه، نامه‌ای به آن دسته از نمایندگی‌های خودروسازان خارجی که با واسطه اقدام به اخذ نمایندگی از کمپانی مادر کرده‌اند ارسال کرده و از آنها خواسته که ظرف مدت ۶ ماه، با شرکتهای اصلی خودروساز خارجی وارد مذاکره شده و نمایندگی خود را به صورت رسمی از کارخانه‌های خودرو در سایر کشورهای دنیا، اخذ کنند.
 
وی تصریح کرد: بعد از اتمام این مهلت زمانی، چنانچه نمایندگی از کمپانی مادر اخذ نشود، اجازه واردات داده نخواهد شد، همچنین، متقاضیان جدیدی که برای دریافت مجوزهای واردات خودرو به وزارت صنعت، مراجعه می‌کنند نیز نباید نمایندگان با واسطه کمپانی‌های خارجی باشند، یعنی این افراد باید حتما به صورت مستقیم از شرکتهای خودروساز خارجی نمایندگی کسب کرده و در سایت رسمی آن شرکتها به عنوان نماینده رسمی به ثبت رسیده باشند.
 
به گفته صادقی، بعد از لغو تحریم‌ها و اجرایی شدن برجام، یکسری از کمپانی‌های خارجی نمایندگی مستقیم به متقاضیان ایرانی اعطا کرده و اکنون شرکتهای واردکننده ایرانی، نمایندگان رسمی این کمپانی‌های خارجی هستند، برخی خودروسازان خارجی دیگر نیز درخواست متقاضیان ایرانی را دریافت کرده و در حال بررسی هستند؛ اما به هرحال نمایندگی‌های ایرانی که از واسطه‌های کمپانی‌های خارجی خودروساز نمایندگی داشته باشند، بعد از مهلت تعیین شده اجازه واردات نخواهند داشت.
 
با توجه به سر و صدای واردات شورلت طی هفته های گذشته و صدور مجوز واردات این خودرو برای یک شرکت از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، رئیس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو اعلام کرد که در سایت شرکت جنرال موتورز، نام هیچ شرکت ایرانی به عنوان نماینده این خودروساز آمریکایی به ثبت نرسیده و حتی این کمپانی اعلام کرده بود که در ۵ کشور از جمله ایران، خدمات پس از فروش به خودروهایش نخواهد داد. در حالیکه وزارت صنعت برای شرکتی مجوز صادر کرده بود که خود را نماینده رسمی این شرکت خودروساز آمریکایی معرفی کرده بود.

گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو