مدیر عامل پیشین ایرانخودرو :
اولین قدم برای آزادسازی قیمت خودرو
پدال نیوز: مدیر عامل پیشین ایران خودرو، مصوبه دیروز شورای رقابت در خصوص آزادسازی قیمت دو خودرو دنا و تندر 90 اتوماتیک را نشانهای از ورود عقلانیت به این نهاد نظارتی دانست.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از اقتصادنیوز، داوود میرخانیرشتی گفت: با فروکش کردن جو غوغاسالاری در شورای رقابت، از ابتدای امسال اعضای این شورا برخورد خردمندانهتری با مسائل داشتهاند که آزادسازی قیمت دو خودرو دنا و تندر90 اتوماتیک نمونه بارز آن است.
او افزود: البته انتقادات ما به این شورا برای ورود به بحثهایی نظیر کیفیت و بهرهوری به قوت خود باقیست و درباره مفهوم انحصار با آنها هم نظر نیستیم اما اقدام دیروز این شورا را می توان یک قدم به جلو برای آزادسازی قیمتها و مساعد کردن فضای اقتصاد کشور برای رقابتی کردن کسبوکار قلمداد کرد.
میرخانی گفت: شورای رقابت بهتر است موانع را برای رقابتپذیر شدن اقتصاد ایران بردارد چرا که در هیچ جای دنیا قیمتگذاری دولتی نه انحصار را از بین برده و نه تولید رقابتی را به وجود آورده است.
مدیر عامل ایرانخودرو در دهه 60 گفت: در حال حاضر 28 خودروساز در کشور مشغول فعالیت هستند و بیش از 20 برند خارجی نیز در ایران یا به تولید خودرو می پردازند و یا از طریق نمایندگیهای رسمی خود به واردات خودرو به بازار خودرو ایران میپردازند که طبیعتا با این حجم از فعالیت خودروسازان داخلی و خارجی نمی توان گفت که در ایران انحصار تولید خودرو وجود دارد.
او افزود: گفته میشود که ما در تولید خودروهای زیر 1500 سی سی انحصار داریم به فرض درستی این موضوع، شورای رقابت بهتر است فضا را برای ورود سایر خودروسازانی که میتوانند با این قیمت به تولید خودرو بپردازند، مساعد کند نه اینکه با ابزار قیمتگذاری کاری کند که خودروسازان ما ضررو زیان کنند.
او افزود: البته انتقادات ما به این شورا برای ورود به بحثهایی نظیر کیفیت و بهرهوری به قوت خود باقیست و درباره مفهوم انحصار با آنها هم نظر نیستیم اما اقدام دیروز این شورا را می توان یک قدم به جلو برای آزادسازی قیمتها و مساعد کردن فضای اقتصاد کشور برای رقابتی کردن کسبوکار قلمداد کرد.
میرخانی گفت: شورای رقابت بهتر است موانع را برای رقابتپذیر شدن اقتصاد ایران بردارد چرا که در هیچ جای دنیا قیمتگذاری دولتی نه انحصار را از بین برده و نه تولید رقابتی را به وجود آورده است.
مدیر عامل ایرانخودرو در دهه 60 گفت: در حال حاضر 28 خودروساز در کشور مشغول فعالیت هستند و بیش از 20 برند خارجی نیز در ایران یا به تولید خودرو می پردازند و یا از طریق نمایندگیهای رسمی خود به واردات خودرو به بازار خودرو ایران میپردازند که طبیعتا با این حجم از فعالیت خودروسازان داخلی و خارجی نمی توان گفت که در ایران انحصار تولید خودرو وجود دارد.
او افزود: گفته میشود که ما در تولید خودروهای زیر 1500 سی سی انحصار داریم به فرض درستی این موضوع، شورای رقابت بهتر است فضا را برای ورود سایر خودروسازانی که میتوانند با این قیمت به تولید خودرو بپردازند، مساعد کند نه اینکه با ابزار قیمتگذاری کاری کند که خودروسازان ما ضررو زیان کنند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها